2013-07-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Alltså är Trollhättan en frizon/skyddad verkstad för personer som AJ?
Hur kan en sådan människa ens gå fri efter allt otyg han gjort. Det finns ju nått som heter tvångsvård av psykiskt sjuka människor.
Är alla särbegåvade i Trollhättan? Hur utbred är inaveln och WT-packet där?

Finns det inga akademiker eller normala människor där?
Snälla låt mig inte få fördomar om Trollhättan, men just nu lär jag ju veva ner rutan och åka snabbt förbi när jag åker på semester.
Man kan väl säga så här i hans fall att han har en tendens att alltid ha bevisen på sin sida med antingen sina polare som stärker hans utsagor eller obefintliga bevis.
En mycket frustrerande detalj är ju att vårat rättssystem utdömer extremt korta straff varje gång någon lyckas få bevis på han.
Sen så har jag hört att han kör på ordet omerta vilket innebär för han att han får slå hur mycket brudar han vill och sätter dom dit han så har dom golat och förtjänar att få ett straff.
Som sagt en otroligt sjuk människa
Citera
2013-07-18, 21:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Man kan väl säga så här i hans fall att han har en tendens att alltid ha bevisen på sin sida med antingen sina polare som stärker hans utsagor eller obefintliga bevis.
En mycket frustrerande detalj är ju att vårat rättssystem utdömer extremt korta straff varje gång någon lyckas få bevis på han.
Sen så har jag hört att han kör på ordet omerta vilket innebär för han att han får slå hur mycket brudar han vill och sätter dom dit han så har dom golat och förtjänar att få ett straff.
Som sagt en otroligt sjuk människa

Omerta? Aldrig hört det ordet.
Citera
2013-07-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Omerta? Aldrig hört det ordet.
Omertā är ett sicilianskt begrepp som på svenska närmast kan översättas med "tystnad", och då i bemärkelsen att inte ange andra människor inför polis och myndigheter. Begreppet är ett av fundamenten inom Cosa Nostra, den sicilianska maffian, och har stor betydelse för det skydd som olika mafiosi åtnjuter i egenskap av andra människors tystnad.
Citera
2013-07-18, 21:31
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Går det att lura i barn välling med alkohol i? Jag vet att det var relativt vanligt förr, men då vandes barnet vid det successivt. Men vid ett tillfälle?

Annars kan Ida ha haft sömn- eller insomningstabletter som gjorde att barnet inte störde mördaren i sitt smutsiga hantverk.
Kan ju var så att i*a åkt på ett hårt slag bakifrån, och utan att hinna skrika helt sonika tuppat av? Varpå barnet fortsätter sin sömnkarriär? Blodstänk från ett djupt sår i huvudet och massiv hjärnblödning till följd av hennes hemofili?
Citera
2013-07-18, 21:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Omertā är ett sicilianskt begrepp som på svenska närmast kan översättas med "tystnad", och då i bemärkelsen att inte ange andra människor inför polis och myndigheter. Begreppet är ett av fundamenten inom Cosa Nostra, den sicilianska maffian, och har stor betydelse för det skydd som olika mafiosi åtnjuter i egenskap av andra människors tystnad.

My God!! Vilken värld lever AJ i egentligen??? Om han är den ende i princip som går bärsärkagång överallt så betyder ju det att hela Trollhättan måste hålla käften och han är ensam härskare? Typ :/
Citera
2013-07-18, 21:33
Medlem
Citat:
För AJ kanske det enbart räcker med ATT PT blev uppringd?

Jag har skrivit det innan. Jag tror att han blivit svartsjuk när PT ringde så sent. Hans sjuka hjärna trodde säkert att det var för PT ville ha sig ett ligg. Och då börjar han konfrontera id@ angående detta men hon tycker han var löjlig och ignorerade honom. Och då blev lilla AJ förbannad.
Citera
2013-07-18, 21:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag har skrivit det innan. Jag tror att han blivit svartsjuk när PT ringde så sent. Hans sjuka hjärna trodde säkert att det var för PT ville ha sig ett ligg. Och då börjar han konfrontera id@ angående detta men hon tycker han var löjlig och ignorerade honom. Och då blev lilla AJ förbannad.

Men PT är ju den som blev uppringd av henne.
Citera
2013-07-18, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Kan ju var så att i*a åkt på ett hårt slag bakifrån, och utan att hinna skrika helt sonika tuppat av? Varpå barnet fortsätter sin sömnkarriär? Blodstänk från ett djupt sår i huvudet och massiv hjärnblödning till följd av hennes hemofili?
Men vi har diskuterat hur GM kunde ha fått tyst på barnet under den eventuella styckningen. Någon form av sömnmedel hade fungerat.

För ett och ett halvt år sedan avled en kvinna i hemmet i ett flerfamiljshus i Arboga. Hennes nio månader gamla barn avled senare pga brist på omvårdnad. Så det är inte alltid grannar hör, eller bryr sig om, barnskrik. https://www.flashback.org/t1770318
Citera
2013-07-18, 21:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men vi har diskuterat hur GM kunde ha fått tyst på barnet under den eventuella styckningen. Någon form av sömnmedel hade fungerat.

För ett och ett halvt år sedan avled en kvinna i hemmet i ett flerfamiljshus i Arboga. Hennes nio månader gamla barn avled senare pga brist på omvårdnad. Så det är inte alltid grannar hör, eller bryr sig om, barnskrik. https://www.flashback.org/t1770318

Tack.
Hoppas vi kan lämna allt som har med barnskrik o göra nu. Igen.
Citera
2013-07-18, 21:49
Medlem
Citat:
Men PT är ju den som blev uppringd av henne.

Ah fan. Tyckte det stod i tidningen att han ringde upp henne. My bad i så fall. Då är svartsjukan ännu mer trolig. Han sitter där och försöker spela bra kille under samtalet men kokar inombords för att hon är så kärvänlig mot PT. Efteråt sågar han PT men får inte medhåll och pang. Svartsjuk och kontrollbehov som så många sagt att han är/har. Men menlöst kanske att gissa så här detaljerat. Har en kompis som i yngre ålder var pinsamt svartsjuk och sådana här saker gjorde att han blev vansinnig. Tack o lov gick det inte till våld.
Citera
2013-07-18, 21:51
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Ah fan. Tyckte det stod i tidningen att han ringde upp henne. My bad i så fall. Då är svartsjukan ännu mer trolig. Han sitter där och försöker spela bra kille under samtalet men kokar inombords för att hon är så kärvänlig mot PT. Efteråt sågar han PT men får inte medhåll och pang. Svartsjuk och kontrollbehov som så många sagt att han är/har. Men menlöst kanske att gissa så här detaljerat. Har en kompis som i yngre ålder var pinsamt svartsjuk och sådana här saker gjorde att han blev vansinnig. Tack o lov gick det inte till våld.

Usch, jag får nästan känslan av att Id* liksom satt fast. Tänk om det var så att hon kände nån känsla av att ha fastnat och inte ha nåt val? AJ ville ha henne och han ville få sin vilja igenom och så ringer hon PT och allt går åt helvete
Citera
2013-07-18, 21:51
Medlem
Jag vet inte om jag har förstått rätt? Är några av er inne på att AJ kanske inte var så välkommen hemma hos Id*? Att telefonsamtalen var från henne, först till pappan och sedan till minsta barnets far, men att hon inte vågade säga rakt ut att hon kände sig hotad och att ingen förstod hennes situation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in