2013-07-18, 20:17
Medlem
Jag har funderat på barnet. Enda bekräftade iaktagelsen om honom är att han satt i eller vid blådpölen när polisen öppnade lägenheten. Förövrig är det höljt i dunkel vad han varit med om på natten. Sov han lungt eller befann han sig på okänd plats?
Citera
2013-07-18, 20:18
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Om jag får återspegla en händelse, väldigt grovt och utan att avslöja vilket fall jag pratar om (då det inte är officiell) så kan jag säga att det skedde ett mord, och det minst ett dygn innan polisen tog detta på allvar, så va mordplatsen städad (om än inte bra) och liket va bortforslat (ej styckat vid tidpunkten) så tycker inte jag att det är kort om tid.
På tre dagar så hinner man gömma och stycka och elda upp eller gräva ner eller bada i syra, vilket man nu vill, med goda marginaler.
Självklart. Jag tror GM i detta fall utgått från timmar, inte dagar.
Citera
2013-07-18, 20:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag har funderat på barnet. Enda bekräftade iaktagelsen om honom är att han satt i eller vid blådpölen när polisen öppnade lägenheten. Förövrig är det höljt i dunkel vad han varit med om på natten. Sov han lungt eller befann han sig på okänd plats?
Hur söver man ett barn enklast, utan förberedelse, mitt i natten?
Citera
2013-07-18, 20:20
Medlem
panzertaxs avatar
Tackar för alla PM för övrigt, eftersom det är uppenbart att jag vill hitta I så får jag också sålla all information därefter.
Citera
2013-07-18, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Måste missat att det var bekräftat.
Det enda som är bekräftat är att han va i lägenheten och att han lever.
Citera
2013-07-18, 20:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17066553.ab

– Jag pratade med dem vid halv tolv på natten, då var allt lugnt, säger den försvunna kvinnans pappa till Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Citat:
För Aftonbladet uppger nu expojkvännen att han efter midnatt under natten mot söndag hade telefonkontakt med 23-åringen, som då var tillsammans med den nu anhållne 36-åringen.
Citera
2013-07-18, 20:23
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Samma skrivsätt? Första gången jag skrattar lite i denna tråd, snälla förklara för mig och alla andra hur du tänkte där?
Vad har hon för sjukdom? Nån STI skulle jag möjligen kunna tippa på att hon har.
Och nån psykisk blindhet kanske.
Du har inte läst vad jag skrivit om henne, den saken är klar.
om du vet något o har någon relevant info så pma gärna, vi går ut med nya sök i helgen.
Citera
2013-07-18, 20:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom ingen svarar, så ställer jag den här frågan istället. Om man ger ett barn en sömntablett, hur länge sover han?
Citera
2013-07-18, 20:30
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Med välling.
Citera
2013-07-18, 20:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Eftersom ingen svarar, så ställer jag den här frågan istället. Om man ger ett barn en sömntablett, hur länge sover han?

Det vet jag inte men små barn blir även trötta om de får åksjuketablett eller hostmedicin som har tröttande effekt. Med reservation nu för att jag inte exakt vet om så här små barn kan få detta.
Citera
2013-07-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Om det nu stämmer, är det intressant att det är IF som ringer upp PT (tror jag han hette).
Varför ringer hon till honom när AJ är där? Om jag fattat rätt var inte PT och AJ de bästa polare:
Citera
2013-07-18, 20:32
Bannlyst
Citat:
Beroende på styrka och medel så kan det uppskattningsvis vara allt från 6 timmar till döden.
Om det är en sömntablett och inte en insomningstablett.
Nåt i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in