2013-07-18, 19:15
Medlem
[quote=Tomato|44373886]Du menar så
Var det inte bara en person påstod detta?
För att kanske skydda någon av dom?[/QUOT

Ja, det var jag som "påstod" det. Och NEJ, jag vill inte skydda någon av dem, känner dem inte personligen och har inga önskemål om det heller.
Citera
2013-07-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Vad det brinner lite överallt i Trollhättans omnejd helt plötsligt. Föga troligt att denna branden har något med detta fall att göra dock.

Det är jättetorrt i markerna här så det är inte så konstigt... Tror inte det har regnat på ett tag? Har iofs åkt lite hit och dit lite norröver men tror inte det har kommit många droppar.

Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Helt nyreggade som fikar efter ip nummer Säger inget bara fiskar..

Vad då IP-nummer? Får man reda på IP-nummer om man får ett PM av någon?
Eller frågar dom dig och vill veta ditt IP-nummer?
Citera
2013-07-18, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Domstolen ansåg det uppsåtligt.

Brottsbalken 3 kap. Om brott mot liv och hälsa
Läste lagboken och kom fram till samma sak, killen i sig har slagits många gånger, jag också, men inte haft en vilja att ha ihjäl någon. Bara skydda det som Jag anser behöver skyddas.
Så jag hade fel ang dråp, men verklighet och nämndemän anser en sak vara olika.
Citera
2013-07-18, 19:27
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Mycket bränder är det.
Citat:
2013-07-18 17:10, Brand, Uddevalla
I Lane-Ryd brinner en bil som står i en trädgård.

Räddningstjänst på väg. Bostadshuset i trädgården är nu även det i full brand, oklart i nuläget vad som startat branden. I nuläget oklart om någon befunnit sig i huset när branden startade, polispatrull med hund söker i närområdet.
http://www.polisen.se/Aktuellt/Trafikovervakning/
Citera
2013-07-18, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjaeuMjaeu
Hej!!

Det som har hänt med I är en hemsk grej som aldrig någon borde utsättas för men när det finns folk som AJ på våra gator så kommer detta hemska aldrig upphöra.

Vi kan väl börja med att utesluta stycknings teorin med tanke på att det inte kan ha hänt då detta skulle ta för lång tid och låta alldeles för mycket, likadant med att syra skulle använts.

AJ är en smart, intelligent, vältalig och väldigt trevlig människa vid första mötet kan intyga detta då jag träffat honom fåtalet ggr (vill helst inte gå in på varför jag träffat honom men efter vissa omständigheter så pratar jag inte längre med honom, kommer aldrig göra det igen).
Dom flesta vet inte hur en riktig psykopat är som person utan tror oftast att det är en människa som inte passar in i samhället men det är en person som passar bättre in i samhället än dom flesta. Oftast i tidningarna så står det: fru/man, grannar eller anhöriga trodde aldrig personen dom känner kunde göra detta om det tex handlar om ett mord någon dom kände har begått eftersom dom alltid uppfattat personen som ''en i gänget''.

Jag tror I:s kropp ligger rakt framför näsan på oss, AJ ville nog bli av med kroppen så fort som möjligt för ju längre tid det går ju större chans är det att någon kommer på honom.

Dom två som sitter anhållna har säkert begått ett litet misstag t.ex att inte stängt av mobilerna så dom blivit pejlade till I:s adress eller AJ:s mors adress men det hjälper ju inte polisen mer egentligen eftersom det varken finns en kropp eller en GM det finns konkreta bevis mot.
Hade jag varit dom killarna som sitter anhållna så hade jag aldrig vågat säga något för dom vet hur mycket ''makt'' om jag får uttrycka mig så AJ har dom skulle bli totalt sönder slagna till och med kanske mördade om AJ fått reda på att dom golat!!

AJ har och kommer alltid vara full av skit likadan som hans mor, SÅDAN MOR SÅDAN SON!!
Hon är verkligen en människa för sig försvarar honom hela tiden fastän hon sett med egna ögon flera misshandlar han gjort på tjejer och även muntliga hot på hennes egen pojkvän. Hon är inblandad det är jag säker på eller så åtminstone vet allt som hänt.

Vi kan väl försöka hålla oss till fakta eller lite smartare teorier här inne så ska vi försöka lösa det här så AJ hamnar där han alltid hört hemma, bakom lås och bom.
Vem är du och bestämma att varken syra eller styckning kan ha ägt rum?
Vet du något ingen annan vet.
Det absoluta är att använda syra, sen om det skett eller inte är en annan historia.
Styckning är mycket möjligt.

Är möjligen AJ narcissist?
Vad som framkommit i forat så har han tydliga drag av detta.
Citera
2013-07-18, 19:34
Medlem
Det var en ganska intressant diskusion om dråp kontra mord.

Kan ett fiktivt exempel räta ut något.

Det är två personer Stig och Oskar. Stig tar med en halvpanna och går hem till Oskar för en trevlig kväll. Under kvällen blir de osams Stig, som har haft vapen med sig, skjuter ett skott i väggen för att varna Oskar, kulan studsar tillbaka och träffar Oskar i huvudet. Oskar dör varefter Stig blir dömd för vållande till annans död.

Samma inledning som ovan men nu blir Stig så ilsk att han siktar på Oskar och trycker av. Oskar dör och Stig blir dömd för dråp.

Nu sitter Stig hemma och är förgrymmad på Oskar. Han tänker att jag ska gå dit och ta livet av den jäveln.
Stig beger sig till Oskar i avsikt att döda densamme. Efter inledande hälsningsfraser skjuter Stig oskar. Oskar dör varefter Stig blir dömd för mord.

Skillnaden kan ibland vara hårfin men det handlar om uppsåtet i gärningen.
Citera
2013-07-18, 19:35
Medlem
MrMephistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Vem är du och bestämma att varken syra eller styckning kan ha ägt rum?
Vet du något ingen annan vet.
Det absoluta är att använda syra, sen om det skett eller inte är en annan historia.
Styckning är mycket möjligt.

Är möjligen AJ narcissist?
Vad som framkommit i forat så har han tydliga drag av detta.
Narcissist och psykopat går väl hand i hand
Citera
2013-07-18, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMephisto
Narcissist och psykopat går väl hand i hand
En narcissist har aldrig psykopatiska drag och kan därmed heller aldrig vara psykopat.
Men en psykopat kan ha drag av narcissism.
Citera
2013-07-18, 19:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Jo, hur menar du?
Du har inte läst många sidor i boken va, du har bara fodralet verkar det som.
Om du tror, och din polare såklart, att jag tar illa upp av någon som skriver Smilegubbar så är du helt fel ute.

Jodå, men i ena inlägget hålla med om att alla vinklar i detta är tillåtna i bollandet om var hon kan vara till att i nästa inlägg säga att en person bara tillför dravel, det är det jag menar.
Citera
2013-07-18, 19:42
Medlem
bokfodrals avatar
Om den vittnesuppgiften stämmer, som säger sig ha sett den här Volvon vid 1-2-tiden den natten Id* försvann, hur stämmer det då med tidsuppgiften att det varit telefongräl mellan AJ och PT?
Citera
2013-07-18, 19:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om den vittnesuppgiften stämmer, som säger sig ha sett den här Volvon vid 1-2-tiden den natten Id* försvann, hur stämmer det då med tidsuppgiften att det varit telefongräl mellan AJ och PT?
Det grälet var väl också vid 12-tiden?
Citera
2013-07-18, 19:44
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det grälet var väl också vid 12-tiden?

Jag har tolkat det som att hennes pappa pratat med dem vid midnatt nån gång och att det senare grälet per telefon varit nån timme senare eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in