2013-07-18, 17:27
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Förstår inte hur ni fortfarande orkar spela, LoLs community var dåligt för 1½ år sen och nu är det om möjligt ännu värre.

Har det blivit som med CS att det enda sättet att spela på är om man har ett lag och söker pracc mot andra lag? För så var det ju med CS, public gick inte att spela på tillslut grund av alla idioter utan de enda som gällde var in på IRC och hitta motstånd där inne, trisst att det här är det spelet som alla unga gamers sitter och spelar och sen kommer dessa ut i gemenskapen på andra spel, skrämmande.

Spelar inte lol för communityns skull, tycker det är ett roligt spel att spela. Man lär sig rätt snabbt att känna igen gnälliga spelare och det är sällan (om ens någonsin) man missar något viktigt efter man mutat dom. Hjälper inte heller att det är sommarlov.
Citera
2013-07-18, 17:31
Bannlyst
Citat:
Förstår inte hur ni fortfarande orkar spela, LoLs community var dåligt för 1½ år sen och nu är det om möjligt ännu värre.

Har det blivit som med CS att det enda sättet att spela på är om man har ett lag och söker pracc mot andra lag? För så var det ju med CS, public gick inte att spela på tillslut grund av alla idioter utan de enda som gällde var in på IRC och hitta motstånd där inne, trisst att det här är det spelet som alla unga gamers sitter och spelar och sen kommer dessa ut i gemenskapen på andra spel, skrämmande.
Tror att det blir bättre med åren.
Citera
2013-07-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jag testade att googla lite och hittade boosters som boostar för ungefär 50-60% mindre än vad han gör.
(10 dollar per bronze div, 15 per silver div, 20-25 per guld div, och 30-40 i plat). Visserligen tänker jag inte länka eller så, men köper man för såna hutlösa priser så är man dumt. Att man lockas av dem är diamond är konstigt bara, då dem flesta som gör det faktiskt är Diamond.
(Se denna person till exempel) http://www.elitepvpers.com/forum/league-legends-trading/2505619-eloboost-best-shaco-eu-fast-cheap.html

Alltså, jag tvingar ingen till att köpa av mig direkt, och jag vill ha $$$ för det och jag bara nöjd om jag får det, men om jag ska vara helt ärlig..medelåldern av mina kunder är kanske 14 som får låna sin farsas paypal
Edit: Oj, det var otroligt billigt..han måste vara fullbokad
Citera
2013-07-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Spelar inte lol för communityns skull, tycker det är ett roligt spel att spela. Man lär sig rätt snabbt att känna igen gnälliga spelare och det är sällan (om ens någonsin) man missar något viktigt efter man mutat dom. Hjälper inte heller att det är sommarlov.

Mute är ju en del i det ja, men folk som spelar dåligt med flit eller är allmänt omogna är ju det verkliga problemet. Jag försöker till exempel stanna kvar efter matcherna och prata med de som har betett sig illa, i uppfostrande syfte. Jag är alltid saklig och skriver korrekt, men blir fullkomligt nerspammad med "Flamer", "U mad?" "Uninstall plix", det finns liksom ingen fason eller ens vilja att ta till sig.

Sen kan det inte vara kul heller att Riot bokstavligen talat pissar på er vanliga användare och satsar fullt på E-sporten istället där pengarna finns.
Senast redigerad av 8332 2013-07-18 kl. 17:36.
Citera
2013-07-18, 17:43
Medlem
skoantons avatar
vad ska man tänka på om man är ny till spelet? spelar som corki
Citera
2013-07-18, 17:43
Medlem
ThatGuy13s avatar
Citat:
Mute är ju en del i det ja, men folk som spelar dåligt med flit eller är allmänt omogna är ju det verkliga problemet. Jag försöker till exempel stanna kvar efter matcherna och prata med de som har betett sig illa, i uppfostrande syfte. Jag är alltid saklig och skriver korrekt, men blir fullkomligt nerspammad med "Flamer", "U mad?" "Uninstall plix", det finns liksom ingen fason eller ens vilja att ta till sig.

Sen kan det inte vara kul heller att Riot bokstavligen talat pissar på er vanliga användare och satsar fullt på E-sporten istället där pengarna finns.

Antar att du spelar rankat?

Focusa pa ditt eget "race" muta dem instant t'a'nk inte ens tanken att replya till dem.

Se soloQ som games som du kan improva dig pa, bry dig inte om loss inte du kan preventa att de finns fucktards. Ibland orkar man inte med league helt enkelt
Citera
2013-07-18, 17:53
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoanton

Lär dig last-hit av minions, alltså creeping/farming. Det är A och O.
Lär dig alla/de vanliga champions abilities och hur du ska motverka att de dödar dig.
Lät dig behärska ett fåtal champions i början så du blir bra och vinner.

Men framförallt, lär dig hur spelare brukar agera och reagera. Folk som är nybörjare/dåliga är så förutsägbara att det nästan går att beskriva i en naturlag hur de agerar och reagerar. Observera och hitta mönster. Det kan vara allt ifrån hur folk använder summoner spells, hur de gankar från skogen, var de brukar gömma sig, när de tänker "go all in" för att döda dig m.m.

Lycka till!
Citera
2013-07-18, 17:54
Medlem
Citat:
Lasthitting ar val kanske det viktigaste att tanka pa i borjan. Slar du sista slaget pa en minion sa far du guldet for den. Dor den av nat annat far du bara experience (om du ar i narheten). Annars ar det val bara spela och testa och framforallt totalt ignorera alla som gnaller.
Citera
2013-07-18, 17:54
Medlem
Citat:
Corki är ad carry, du ska försöka ta så lite skada som möjligt och försöka göra så mycket skada du kan till motståndarna, du har en support som ska hjälpa dig och skydda dig..du är svag i början men blir startkast senare i matchen, det du ska tänka på mest i teamfights är din position och i laning phase är minions viktigare att döda än motståndarna (försök att döda eller zona motståndarna om du kan). Försök hitta dina favorit karaktärer eller favorit lane, och lär dig därifrån anser jag
Men generellt sätt om du är ny, anser jag att du bara ska spela och ha kul, man lär sig automatiskt.
Citera
2013-07-18, 18:00
Medlem
irkens avatar
Citat:

Fast det här "problemet" du pratar om finns i amma spel. I WoW, CS, LoL, Dota 2 & BF3.. Det kommer alltid finnas s.k "Idioter" där unga gamers spelar och är riktigt dumma.

Citat:
Ursprungligen postat av illusionz
Alltså, jag tvingar ingen till att köpa av mig direkt, och jag vill ha $$$ för det och jag bara nöjd om jag får det, men om jag ska vara helt ärlig..medelåldern av mina kunder är kanske 14 som får låna sin farsas paypal
Edit: Oj, det var otroligt billigt..han måste vara fullbokad
Nej, det fattar jag väll också att du inte gör. Och jag skiter totalt i om dem gör det, men som sagt, det går att hitta bra mycket billigare.

Citat:

Men ge fan i att försöka "lära" eller "uppfostra" andra spelare. Du är varken deras Pappa eller någon dem känner, ni har samma MMR så jag förstår inte riktigt vad du försöker. Att ingen vill ta till sig beror ju på att du är någon dem varken bryr sig om, eller någon dem känner. Och det är samma sak i andra spel också.

What? Vadå pissar på oss? Att dem satsar på E-sport tycker jag personligen är roligt, det gör så att spelet får flera spelare och det "öppnar" spelet tills folk som inte spelar det.
Citera
2013-07-18, 18:11
Medlem
N.I.Bs avatar
Har nyss börjat spela rankat och jag har grova problem.
Man vinner kanske var tredje match men det händer inte mycket mera. Vissa personer är riktigt usla, och verkar aldrig spelat draft innan.
Tex idag var det en som inte ville hjälpa Junglaren med röda för han skulle missa för mycket farm.
Eller så får man en support som inte köper en enda ward och bara dör i lane hela tiden. Är det bara idioter som spelar bronze ranked?

(jag säger inte att jag är bra men såhär usla personer man får spela med är ju helt åt helvete)
Citera
2013-07-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Har nyss börjat spela rankat och jag har grova problem.
Man vinner kanske var tredje match men det händer inte mycket mera. Vissa personer är riktigt usla, och verkar aldrig spelat draft innan.
Tex idag var det en som inte ville hjälpa Junglaren med röda för han skulle missa för mycket farm.
Eller så får man en support som inte köper en enda ward och bara dör i lane hela tiden. Är det bara idioter som spelar bronze ranked?

(jag säger inte att jag är bra men såhär usla personer man får spela med är ju helt åt helvete)
Vi kan köra duo nån gång om du vill, har ett konto i Silver V med 0 LP som jag håller på och boostar just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in