2013-07-17, 16:47
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Men kön spelar också roll. Killarna kuggar oftare än tjejerna.

Är det verkligen så? Hur många %?
Citera
2013-07-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
Är det verkligen så? Hur många %?

Här finner du troligtvis all statistik som du söker beträffande körprov och teoriprov.
http://www.trafikverket.se/Pressrum/Forarprovsstatistik/Forarprovsstatistik/

(Det var därför jag ifrågasatte ditt påstående om att Malmö skulle vara bland dem sämsta då Trafikverkets statistik säger något helt annat.)
Senast redigerad av Trafikpedagogen 2013-07-17 kl. 17:17.
Citera
2013-07-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Här finner du troligtvis all statistik som du söker beträffande körprov och teoriprov.
http://www.trafikverket.se/Pressrum/Forarprovsstatistik/Forarprovsstatistik/

(Det var därför jag ifrågasatte ditt påstående om att Malmö skulle vara bland dem sämsta då Trafikverkets statistik säger något helt annat.)

hmm bra sida
Citera
2013-07-17, 17:49
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
hmm bra sida
Om du vill titta längre tillbaka i tiden så finns den här också:
http://www.trafikverket.se/Pressrum/Forarprovsstatistik/Forarprovsstatistik/Historik/
Citera
2013-07-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
hmm bra sida

Statistiken i all ära, men den säger ingenting om hur många av dem där uppkörningarna som är skolor och hur många som är privatister.

(Däremot har jag hört att från förarprövarna i Stockholm att ca 90% av dem som kör upp gör det som privatister. Övriga 10% ska tydligen vara trafikskolorna.)

Vidare säger den heller ingenting om hur många som är förstagångsprov och hur många körkortsaspiranter som kommer dit om och om igen och chansar tills man blir godkänd.
Citera
2013-07-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Om du vill titta längre tillbaka i tiden så finns den här också:
http://www.trafikverket.se/Pressrum/Forarprovsstatistik/Forarprovsstatistik/Historik/

intressant! Tack 2006 Minst underkända körprover, vad jag kan se är 71593 år 2006.

runt 2009 och uppåt har underkända förarprov ökat rejält. Ligger över 100k sträcket.

Edit: Detta pga att fler kört upp efter 2009. Ska se och räkna lite procent räkning. 2006 kanske inte var det bästa året trots allt :P

Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Statistiken i all ära, men den säger ingenting om hur många av dem där uppkörningarna som är skolor och hur många som är privatister.

(Däremot har jag hört att från förarprövarna i Stockholm att ca 90% av dem som kör upp gör det som privatister. Övriga 10% ska tydligen vara trafikskolorna.)

Vidare säger den heller ingenting om hur många som är förstagångsprov och hur många körkortsaspiranter som kommer dit om och om igen och chansar tills man blir godkänd.

Hmm 90%, Undra ifall det går bra för trafikskolorna i Stockholm. Borde nog gå bra då det är en större stad med fler invånare

Nä står inte så mkt, skulle varit kul och få se hur många klarar det på första, eller hur många privaster det är

Tack för infon !!
Senast redigerad av Floz 2013-07-17 kl. 21:15.
Citera
2013-07-18, 00:35
Medlem
Smirmats avatar
Kan man sälja teori böckerna någonstans nu när man inte behöver dom?
Citera
2013-07-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Kan man sälja teori böckerna någonstans nu när man inte behöver dom?

Blocket, tradera?

Tror dock ingen vill köpa dem, men går alltid att försöka...
Citera
2013-07-18, 02:38
Medlem
spuuunits avatar
Böckerna är ju en så pass färskvara.
Citera
2013-07-18, 09:38
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
Böckerna är ju en så pass färskvara.

Ja och nej. Jag satte teoriprovet förra veckan, och jag pluggade med STR's bok från 2007, kompleterat med internet. Funkar finfint, inte jättemycket som ändrats utom statistik och 19:e januarigrejerna iår.

Om fyra timmar skall jag köra upp, nervös
Citera
2013-07-18, 13:00
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Ja och nej. Jag satte teoriprovet förra veckan, och jag pluggade med STR's bok från 2007, kompleterat med internet. Funkar finfint, inte jättemycket som ändrats utom statistik och 19:e januarigrejerna iår.

Om fyra timmar skall jag köra upp, nervös

Håll dig lugn så kommer det gå bra. Lycka till!
Citera
2013-07-18, 13:11
Medlem
shredding-pows avatar
Imorrn har jag uppkörning. Tog automatkörkort för fyra år sen (Enda tiden som fanns och jag var tvungen att ha bil i och med vistelse i USA), hur som helst... jag kan givetvis köra manuella bilar, men vad bör jag tänka på? Blir man fortfarande ombedd att "inspektera" bilen, typ oljan osv? Ecodriving?

Snabb catchup, någon?

Tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in