2013-07-18, 12:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Några sidor bak svarade jag: Ja, jo, men om barnet skrek och det hördes borde man väl även ha hört mördandet?
Grannarna hade ju hört dunsar enligt uppgifter i tråden.
Citera
2013-07-18, 12:15
Medlem
Eller så är det helt enkelt så att barnet sov sig igenom hela händelsen. Kanske gick och la sig senare än vanligt = sover längre. Vissa barn har en förmåga att sova sig igenom bombnedslag. Sen vet vi ju inte heller hur allt har gått till väga, hon kanske inte fick en chans att skrika? Ett slag kan göra en människa medvetslös och sen är det väl bara att snitta upp en pulsåder. Därav stor mängd blod.

Edit: Vet inte heller hur lägenheten är utformad, men om barnets rum är en bit ifrån där själva mordet skedde så är det ju ännu mindre risk att det vaknar av eventuella ljud. Tror knappast att det skedde i samma rum.
Citera
2013-07-18, 12:23
Bannlyst
[QUOTE =Osakazuki|44367485]Jaha... nu är Syra-Kalle igång igen. Du har redan fått en förklaring, av en som tydligen inte skolkat från kemilektionen om syror och baser, till varför man inte bör använda syror.

Lägg ner det. Googla "dissolve corpse acid lye" så slipper vi syran och kan hålla oss i verkligheten.

Oj... Kanel-Kalle menade jag.[/quote]
Oj va mogna vi kan vara.
Vad vet DU om syra? Kan du allt om det?
Jag VET för att det har hänt, du litar på internet, ja just ja, allt på internet är sant. Och definitivt llt som alla skriver på flashback.
Tomte.Googla foliehatt, foliehatt.
Citera
2013-07-18, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag säger inte att du har fel. Men om GM struntade i barnet måste stressen stegrats i GM om barnet gallskrek efter uppmärksamhet av rädsla att det ska påkalla grannars uppmärksamhet...?

Eller så var han inte ensam. Någon tog hand om barnet.
Samma visa om och om..
Barn MÅSTE inte skrika.
Har ungen kolik? Isånafall så kan de skrika mest hela tiden, men alla barn gormar inte tarmarna ur sig dygnet runt.
Citera
2013-07-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Oj va mogna vi kan vara.
Vad vet DU om syra? Kan du allt om det?
Jag VET för att det har hänt, du litar på internet, ja just ja, allt på internet är sant. Och definitivt llt som alla skriver på flashback.
Tomte.Googla foliehatt, foliehatt.

Var du där och hjälpte till?
Citera
2013-07-18, 12:28
Medlem
Hunneberg är iskallt idagsläget, bränner man sin bil där finns inte kroppen där. Ett tydligt villospår. Gissar man har åkt på tunhemsvägen vikit av upp mot Bilprovningen och sedan gärdhemsvägen ut.
Inga kameror och massa ödetomter runt hullsjön. Har hullsjön ens varit med i spekulationerna?
Finns det ngn väg ut till sjön utan att passera bebodda hus?
Citera
2013-07-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Inte för att skydda AJ men jag är säker på att detta inte var mord utan vållande till annans död då det inte är planerat. AJ är ingen kallblodig mördare i grunden utan bara en kille som har mindervärdeskomplex och för att hävda sig använder våld och detta mot sådana som inte kan försvara sig. Så vi kan utgå från att här har det våldet spårat ur lite mer än vanligt och AJ står helt plötsligt med ett lik. Steget till att börja stycka detta lik är större att ta än att bli vållande till nån annans död och utan kunskap tar det tid och lämnas så mycket spår att det utan problem kan framställas ganska tidigt att det varit en styckning på BP.

Att sen sprida ut likdelar under sin "roadtrip" skulle ju bara vara idiotiskt då det helt klart hade hittats någon del och finner man en del så har man ju en "kropp".

Avfärda styckningsteorin då det tar tid, krävs ett enormt steg hos en människa och risken att binda någon till gärningen ökar. Det har utan att vara expert på området gått till på enklast möjliga sätt då jag är helt säker på att AJ är en så rädd liten skit att han inte skulle offra en enda sekund på att stycka IF då han vet att han måste få bort kropp och sig själv snarast för att kunna gå fri.
Vållande kan du nog skippa. Minimum är dråp i det här fallet
Citera
2013-07-18, 12:30
Medlem
Jag har lusläst lite och har några funderingar, pappan till barnet, kan det inte vart så att han blev sur\svartsjuk på AJ, den kvällen AJ befann sig hos IF, att han åkte dit på natten\kvällen för att få tag på AJ. Men att AJ,lämnat IF efter "middagen" och blev ovann med IF och därmed gör pappan misstänkt?
Ingen mor i världen lämnar frivilligt sitt barn i lägenheten på det viset. Så jag tror inte att hon hade valfrihet i detta fallet.

Sen, när man ser blodet i trapphuset..
Om IF sprungit ifrån lägenheten så skulle blodet vart mer utspritt och inte blivit en stor pöl, hade hon ramlat och GM dragit med henne så hade blodet också vart mer spritt, jag tycker det ser ut som att blodet droppat "i stillastående röresle" alltså, att hon redan kolat när hon bars ut? samt att OM hon ramlat med tanke på Polen, så borde ju fotavtryck, handavtryck eller liknande finnas på golvet när hon rest sig upp, för ingen ser ut att ha släpat henne..? Håller med en tidigare talare, att hon burits iväg, blivit nedställd och sen burits iväg igen. En människa som blöder så mycket drabbas av panik och då borde blodet skvätt runt mer! fanns det blod utanför porten? Ser man vart blodspåren slutar?
Då borde man ju kunna utesluta om hon fördes iväg i delar på mc eller bil om det nu droppade så?
Senast redigerad av registratorn23 2013-07-18 kl. 12:36.
Citera
2013-07-18, 12:31
Medlem
Mycket snack om barnets skrikande. Tror ni polisen undersökt detta stackars barn efter hårstrån, dna osv eller har de bara lämnat det till en trygg tröstande famn direkt? Spår efter mamman eller tom aj som ju skyddat sig angående det med att säga att han skulle pussa barnet hade kanske inte bevisat nåt men spår efter andra som kanske försökt lugna barnet så att AJ skulle få arbetsro hade ju varit svårare att förklara. Om det nu är AJ som tagit upp det här med pussen på barnet (vilket jag tycker är en konstig detalj att ta upp) så kanske han gjort det endast för att han vet att han gjorde det när han försökte lugna barnet efter id@s död.
Citera
2013-07-18, 12:34
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det är öde? Det finns ett större hus på vad som förefaller vara samma tomt. Det finns ingen skriven där, enligt Ratsit, men det kan vara t.ex. en sommarstuga.

Enligt PM:

Det finns ingen riktig /direkt väg in bara ned trampat gräs i s/västra hörnet .
Jag kan inte hitta någon som är skriven på adressen !!
Enligt vad vad man hört har det stått tomt i många herrans år.
Ingen brevlåda
ingen soptunna
ingen bil
Skulle det bo någon i den fastigheten så kommer man nog att kunna använda frasen "Dr Livingstone förmodar jag" igen

Sen en Sommarstuga som inte sett en lie på 20 år? nej övetygad om att det bör vara öde
Citera
2013-07-18, 12:35
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Denna påsen kanske hade hål?

Säkert, jag har dock aldrig kollat med lupp
Citera
2013-07-18, 12:35
Medlem
Citat: