2013-07-18, 11:49
Medlem
Hur många likhundar har polisen i Sverige?
Verkar inte vara allt för många?
Jämfört med andra länder?

Kanske nått polisen borde prioritera? Avlångt land med mycket skog och ödemark.

Hur många hundar är med i sök efter I*?
Citera
2013-07-18, 11:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Snacka om att försöka göra nyheterna mer dramatiska än vad de egentligen är.
längre ner står följande.
Källa:http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2146913-dod-person-hittad-i-malaren

Det kan ju vara IF, men kan verkligen kroppen se ut som att den legat i vattnet en längre tid?
Men man kan ju hoppas.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2147994-dod-man-identifierad "Den person som hittades död i Mälaren i går har identifierats". Det var en man.
Citera
2013-07-18, 11:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Jag har aldrig fastslagit styckning, utan bara att teorin finns där. Hittar Polisen blod i en lägenhet och sedan går ut och säger att det "kan röra sig om ett mord", så bör dom ju bevisligen ha hittat en större mängd blod?

Jag tolkade din text galet kanske. Först var väl det ändå frihetsberövande och "kan" röra sig om ett mord, tyder ju inte på att mängden blod garanterar mord i det skedet iaf. Nu vet vi väl alla mer eller mindre att det förmodligen är så illa. Men mängden blod, har den nämnts överhuvudtaget?
Citera
2013-07-18, 11:52
Medlem
gaylordfuckers avatar
Vet inte om någon har tagit upp detta tidigare men, söder om DB:s bostad finns en liten väg som avslutas efter ca 2 km där finns inga hus eller något liv över huvet taget.

Tänkte mest som dumpningsplats
Citera
2013-07-18, 11:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Manövern kan resultera i att kroppen aldrig kommer att hittas. AJ klarar sig undan och kumpanerna släpps ur häktet.

Vi vet inte vad polisen har för bevis mot DB. Att elda upp sin egen bil går väl möjligen som miljöbrott om det inte fanns uppenbar fara för att brasan skulle sprida sig.

Blodiga kläder från brottsplatsen... ja gör de bort sig då så sitter de verkligen i klistret, det vore otroligt korkat.

Burfåglarna har dock ingen större koll på hur läget ser ut så dom är nog lite nödiga (hoppas jag iaf). Så vem vet.... någon kanske har eller kommer prata? Under förutsättning att dom vet förstås.
Citera
2013-07-18, 11:53
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
Var borta i de krokarna och kikade men behöver förstå bättre var denna branddam är? Fixa en beskrivning så åker jag och kollar.

http://tinypic.com/view.php?pic=nz21qs&s=5
Citera
2013-07-18, 11:55
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Precis, blod har ju också en förmåga att även "blöda" igenom plast.
Denna påsen kanske hade hål?
Citera
2013-07-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Som jag ser det just nu så har AJ två alternativ:

1. Ta sitt straff och gå till polisen, erkänna och berätta vad I* är så familjen kan få ro. Tidsfråga innan blå plockar in han igen.

2. Med tanke på att han golat ner sig och blandat i barn och brutit mot alla så kallade " kriminella heders kodex " även i sina egna led, inklusive att alla vet med 99.9% att han är GM. Så kan man väl säga att han målat in sig i ett hörn.

Om du läser detta AJ.
Svettigt i sommarvärmen?

håller med dej och jag hoppas verkligen att GM svettas, frågan är hur länge kan I a pappa hålla sej lugn
Citera
2013-07-18, 11:58
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Med trappan menar jag trapphuset... Kanske en dialektfråga?
Nej, det är nog helt normalt - oavsett dialekt - att i vardagligt tal prata om trapphuset som "trappan"/trappen. Typ, "de förde liv ute i trappen". Oftast behöver man ju inte specificera.
Citera
2013-07-18, 12:00
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Inte för att skydda AJ men jag är säker på att detta inte var mord utan vållande till annans död då det inte är planerat. AJ är ingen kallblodig mördare i grunden utan bara en kille som har mindervärdeskomplex och för att hävda sig använder våld och detta mot sådana som inte kan försvara sig. Så vi kan utgå från att här har det våldet spårat ur lite mer än vanligt och AJ står helt plötsligt med ett lik. Steget till att börja stycka detta lik är större att ta än att bli vållande till nån annans död och utan kunskap tar det tid och lämnas så mycket spår att det utan problem kan framställas ganska tidigt att det varit en styckning på BP.

Att sen sprida ut likdelar under sin "roadtrip" skulle ju bara vara idiotiskt då det helt klart hade hittats någon del och finner man en del så har man ju en "kropp".

Avfärda styckningsteorin då det tar tid, krävs ett enormt steg hos en människa och risken att binda någon till gärningen ökar. Det har utan att vara expert på området gått till på enklast möjliga sätt då jag är helt säker på att AJ är en så rädd liten skit att han inte skulle offra en enda sekund på att stycka IF då han vet att han måste få bort kropp och sig själv snarast för att kunna gå fri.
Citera
2013-07-18, 12:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Vet inte om någon har tagit upp detta tidigare men, söder om DB:s bostad finns en liten väg som avslutas efter ca 2 km där finns inga hus eller något liv över huvet taget.

Tänkte mest som dumpningsplats
Är du någonstans i närheten av "kräftdammen" då?
Jag gillar personligen inte att de i så fall skulle kört förbi i närheten av DB,s bostad utan att ta med ett färdmedel, att ta sig hem på från brandplatsen? Dä hade de ju sluppit att dra in en tredje person för hämtningen. Om det inte var så att FH, satt hemma hos DB, men det förklarar ju inte varför, DB inte kunde kört själv.
Citera
2013-07-18, 12:06
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det kanske skrek jämnt. Eller så lyckades hen/de tysta barnet periodvis.
Några sidor bak svarade jag: Ja, jo, men om barnet skrek och det hördes borde man väl även ha hört mördandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in