2013-07-18, 11:21
Medlem
[quote=panzertax|443681innan.

Angående bilen så säger jag som innan, varför i hellerud använda just DBs bil för vilseledande syfte? Å varför ställa den just där, om man nu vill vilseleda OCH avstyra misstankar så hade jag tveklöst inte parkerat bilen där. Det gör ju likväl att misstankarna direkt går till DB, AJ och FH - vilket med facit i hand nu har gjort att två av dem är häktade. Det förefaller oehört korkat att leda misstankarna till sig istället för att försöka avstyra dem om man nu vill lägga villospår. De hade likagärna kunnat slängt på lite diesel vid ödehusen på väg upp till flo klev och låtit ett eller två hus stå i brand. Utan koppling till dem, men tillräckligt för att skapa vilseledning.[/QUOTE]

AJ är redan från start så misstänkt som man kan bli. Om Volvon är ett villospår är det mycket sannolikare att polis sväljer betet då den är kopplad till AJ via DB. Tror de räknar med att få tillbringa en tid i häktet för att sedan släppas då tillräckliga bevis saknas, eventuellt med ett hyfsat skadestånd i fickan.

En uppeldad bil utan synbar koppling till fallet undersöks givetvis, men man hade kanske inte lagt så stora sökresurser på det. Samma gäller ett brinnande ödetorp.

Igen samma om som ovan; platsen bilen eldades upp på är kanske vald med avsikten att snabbt hittas där det finns gott om tänkbara dumpningsplatser; polisen lägger direkt en stor del av sina resurser i området medans AJ har gott om tid att gömma kroppen på en helt annan plats.
Citera
2013-07-18, 11:21
Medlem
Somecoolnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Frågar igen, Är det nån som varit vid Ödehuset och kollat? Man har ringt Polis och tipsat men tror inte de kommer åka ut i brådrasket då de förmodligen sitter på högar av tips. Nån som är/bor i Thn kan väl ta en liten utflykt och kolla.

Själv tycker jag såklart att mitt tidigare inlägg om var A.J tänkt dumpa en kropp innan, bör ha förtur? Självklart så ska alla platser kollas, men det är som sagt svårt att veta var polisen varit och inte varit. Men om någon är sugen, så kolla upp branddammen på Kardanvägen 72.
Citera
2013-07-18, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Ändå smyger han sig in i en massa poster titt som tätt.

Som det har sett ut nu och har sett ut ganska länge så har vi en MGM och två möjliga medhjälpare. Det betyder förstås inte att det är 100% rätt men av allt som har framkommit så finns det ingen anledning att misstänka någon annan. Om nu någon vill dra in en annan person i misstankarna så borde man kunna sätta som krav att man då också tillför en anledning att så skulle kunna vara fallet. Av allt som har framkommit så finns det ingen anledning att misstänka att pappan är inblandad. Om vi ska misstänka folk utan anledningar kan man ju lika gärna ta lite folk på måfå. Jag tror att gärningsmannen kan vara T*ylor H*nson från bandet Hans*n som på nittiotalet hade en hit med "Mbop". Varför tror jag det? Jo, för jag vet inte var han kan ha varit så han kan ju lika gärna ha varit i Trollhättan och han kan säkert ta hand om barn.
Jag drog inte in honom, det gjorde någon annan. Jag kan nämna honom utan att tillföra något som stärker misstanken.
Citera
2013-07-18, 11:23
Medlem
Mouchinos avatar
Här är Ödehuset, ligger riktigt dolt till och knapp synligt från vägen och nära till DB

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FIPJ5h
Citera
2013-07-18, 11:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Styckningsteorin kan ju ändock stämma, då man hittat såpass mängd blod att man kan misstänka dödsfall. Styckningen har skett i lägenheten, varpå mesta delen av blodet bevisligen tömts ur kroppen, och antingen har man lagt delarna i gamla matkassar eller lakan, och eftersom den största volymen av blod redan ligger i lägenheten, så kan man ju på så sätt tänka sig att det lilla som är i trappuppgången kommer från läckande påsar/lakan? Och eftersom man ändå har sölat ner hela lägenheten så skiter man helt i det lilla som hamnat i trappen, och åker då snabbt från platsen?

Att man gått med exakt mängd blod har jag missat. Alla som mördats, tex Marina i Spekeröd, styckas inte trots mängd hittat blod. Stora mängder blod betyder inte per automatik att man styckats.
Citera
2013-07-18, 11:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Själv tycker jag såklart att mitt tidigare inlägg om var A.J tänkt dumpa en kropp innan, bör ha förtur? Självklart så ska alla platser kollas, men det är som sagt svårt att veta var polisen varit och inte varit. Men om någon är sugen, så kolla upp branddammen på Kardanvägen 72.

Finns säkert för oss många "logiska" platser där vi tycker att I*a borde finnas, tror att i det här läget så är INGET av mindre värde och bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Huvudmålet och Prio nr 1 är att hitta flickan så hennes anhöriga kan få nåt slags svar.
Citera
2013-07-18, 11:28
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det har ju även förekommit bilder med blod i trappan, så det stämmer nog i allra högsta grad. Det tycker jag tyder på stress, man har inte brytt sig om att kontrollera spår i trappen, man har jävla brådis helt enkelt.

Blodspill, beroende på hur lång det tar att ta ut henne i trappan efter dådet förstås. Jag måste läsa på lite om blödarsjuka också... Hon var ju blödarsjuk
Länka gärna till en sådan bild!

De bilder jag har sett har visat blod i trapphuset på väg ut från hissen och vid hissdörren på Id*s våningsplan. Så vitt jag vet har en journalist talat om blod i trappen upp till lägenheten. Det är en tidig artikel som jag personligen misstänker bygger på missförstånd från journalisten, men det är ju bara mitt antagande tills man får veta mer säkert. I övriga artiklar och polisuttalanden (så vitt jag vet) så talas det om "trapphuset". Trapphuset kan omfatta själva trappen också men behöver inte göra det. Det kan likaväl syfta på blod på vägen till och från hissen, som vi sett på bilder.
Citera
2013-07-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Vilken bil skulle den verkliga transportbilen vara? Är det en bil som kan kopplas till någon av de inblandade? Struntar de i att spår finns i den verkliga transportbilen men bränner en annan bil för att vilseleda?

Kan vara vilken bil som helst, gänget verkar ha gott om dem, och de borde ha i alla fall en som är laglig att använda.

En eventuell verklig transportbil har AJ haft tre dagar på sig att sanera.
Citera
2013-07-18, 11:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Här är Ödehuset, ligger riktigt dolt till och knapp synligt från vägen och nära till DB

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FIPJ5h
Hur vet du att det är öde? Det finns ett större hus på vad som förefaller vara samma tomt. Det finns ingen skriven där, enligt Ratsit, men det kan vara t.ex. en sommarstuga.
Citera
2013-07-18, 11:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Länka gärna till en sådan bild!

De bilder jag har sett har visat blod i trapphuset på väg ut från hissen och vid hissdörren på Id*s våningsplan. Så vitt jag vet har en journalist talat om blod i trappen upp till lägenheten. Det är en tidig artikel som jag personligen misstänker bygger på missförstånd från journalisten, men det är ju bara mitt antagande tills man får veta mer säkert. I övriga artiklar och polisuttalanden (så vitt jag vet) så talas det om "trapphuset". Trapphuset kan omfatta själva trappen också men behöver inte göra det. Det kan likaväl syfta på blod på vägen till och från hissen, som vi sett på bilder.

Med trappan menar jag trapphuset... Kanske en dialektfråga?
Citera
2013-07-18, 11:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
AJ är redan från start så misstänkt som man kan bli. Om Volvon är ett villospår är det mycket sannolikare att polis sväljer betet då den är kopplad till AJ via DB. Tror de räknar med att få tillbringa en tid i häktet för att sedan släppas då tillräckliga bevis saknas, eventuellt med ett hyfsat skadestånd i fickan.

En uppeldad bil utan synbar koppling till fallet undersöks givetvis, men man hade kanske inte lagt så stora sökresurser på det. Samma gäller ett brinnande ödetorp.

Igen samma om som ovan; platsen bilen eldades upp på är kanske vald med avsikten att snabbt hittas där det finns gott om tänkbara dumpningsplatser; polisen lägger direkt en stor del av sina resurser i området medans AJ har gott om tid att gömma kroppen på en helt annan plats.
Det verkar ju oerhört korkat att i så fall sätta dit sina vänner för medhjälp, det gynnar ju inte direkt AJ,s oskuld? Det hade ju räckt att placera ut lite blodiga kläder på vägen.
Hade verkligen DB gått med på att frivilligt ställa upp med bilen som villospår för att dra uppmärksamheten till sig, och bli direkt inblandat i ett misstänkt mord, och därmed riskera fängelse i 4 år?
Citera
2013-07-18, 11:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att det är öde? Det finns ett större hus på vad som förefaller vara samma tomt. Det finns ingen skriven där, enligt Ratsit, men det kan vara t.ex. en sommarstuga.
Lantmäteriet har ju ägaruppgifter. Har det gått så långt att de är sökbara på hemsidan, eller måste man ringa fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in