2013-07-17, 23:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det lilla huset är creepy. Kan Ida finnas där, tror du?

Ja varför inte, värt att kolal iaf och finns hon inte där då kan vi avskriva det :-) Kanske finns en tillhörande brunn också
Citera
2013-07-17, 23:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
De kåkarna borde vara värda en koll inomhus.

Ja man lägger ju inte märke till det om man inte VET att det finns där. Då ska man vara väldigt uppmärksam när man e ute och åker
Citera
2013-07-17, 23:33
Medlem
Citat:
Jag tror att ni har hakat up er vid plastsäckar och ikea-kassar.

Ingen har funderat på frågan varför IF inte var kvar i lägenheten då polisen öppnade.

Om ni bortser från att det har hänt något i lägenheten som gör att någon blöder kraftigt.

Om hon blivit dödad i lägenheten finns väl ingen anledning att forsla bort henne. Det var ju hennes lägenhet.

Hon kan ha varit vid liv. Att det sägs vara mycket blod i lägenheten behöver inte med automatik betyda att någon är död.

Även polisen verkar ha varit inne på detta, därav rubriseringen människorov.

Styckning kan glömmas då det fanns blod hiss och trapphus.

Du har Aldrig tänkt på att dem som utfört detta visst kan ha styckat henne och placerat delarna i " säckar / påsar " som det funnit nått litet hål i och därutav dropparna. Ställde gärningsmannen ner dem vid entrén så kan det vara därför det ser ut att vara mer blod där just på en & samma plats och därav utsmetat också. Dropparna sen kan ju ha kommit från hålet i påsen. Blodet på hissen kan ju ha kommit dit för att det varit blod utanpå påsen/påsarna också.

Det går att tänka låångt och länge angående detta fall!

Jag hoppas ara att hon ska hittas snart! Stackar tjej, stackar hennes barn!
Citera
2013-07-17, 23:37
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
De kåkarna borde vara värda en koll inomhus.

Ja jag tycker det ska kollas upp så fort som möjligt. Vi får gripa tag om alla halmstrån vi kan få tag i nu. Inte värt vi har för stora förhoppningar men en ordentlig koll tycker jag är befogat. Kanske på dagtid, är väl ingen höjdare att gå in i det där huset när det är mörkt.
Citera
2013-07-17, 23:43
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja jag tycker det ska kollas upp så fort som möjligt. Vi får gripa tag om alla halmstrån vi kan få tag i nu. Inte värt vi har för stora förhoppningar men en ordentlig koll tycker jag är befogat. Kanske på dagtid, är väl ingen höjdare att gå in i det där huset när det är mörkt.

Inte åka ensam och inte heller stämma träff med någon man inte träffat förut, hemska tanke det skulle mycket väl kunna finnas något där, det ligger ju bra till
Citera
2013-07-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMephisto
Ja roadtrippen kan va en aldeles ärlig roadtripp. Behövde fundera igenom den uppkommna situationen. Den kan va fejkad med falska fb-uppdateringar men jag hoppas och tror att polisen kan se om positionerna va äkta eller ej

Jag antar att Polisen kan se och har sett varifrån FB-posterna kommer ifrån, så vet de ju om roadtrippen är fejk eller äkta, och kan då också dra slutsatser huruvida de ska leta längre bort eller inte?
Citera
2013-07-17, 23:46
Medlem
Citat:

Det bör nog vara i dagsljus. Läget kan ju anses vara perfekt. Kanske inte för dumpning, men som mellanlagring eller för att lägga något på kylning.
Citera
2013-07-17, 23:46
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Inte åka ensam och inte heller stämma träff med någon man inte träffat förut, hemska tanke det skulle mycket väl kunna finnas något där, det ligger ju bra till

Precis men tänker om nån kan ringa polisen som är bra på att beskriva vägen så kanske de kan åka ut och kolla.
Citera
2013-07-17, 23:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag

Sen vet man ju inte vad man möts av för syn heller, OM det nu skulle finnas nåt där.
Citera
2013-07-17, 23:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Precis men tänker om nån kan ringa polisen som är bra på att beskriva vägen så kanske de kan åka ut och kolla.
Har inte de GPS?
Citera
2013-07-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
En tanke som slog mej är om man kollat Kåtene gård?? Där hängde ju nassar förr vet jag, man kommer dessutom väldigt lägligt precis intill gården om man följer Kardanvägen ända fram!!
Nej, nassar hängde inte där förr. De lyckades hyra lokalen vid ett tillfälle för en mindre vit makt-konsert med ett band som hette Brigad Wotan. Ansvariga för lokalen kom dit under kvällen för att titta till det hela i tron att det var en vanlig rock-konsert och blev chockade av att det var en massa skinheads på platsen. Tydligen var vissa beväpnade också. Polis tillkallades för att se till att allt gick lugnt tillväga. Var ett jävla ståhej i tidningen i veckan efteråt. Det var aldrig något tillhåll för de här personerna, lokalen drivs väl som en fritidsgård tror jag.

Fullständigt ointressant i det här sammanhanget.
Citera
2013-07-17, 23:51
Medlem
Om vi antar att MGM och Co. väljer grusvägen över till Kardanvägen och följer den till Tunhemsvägen sedan följer Tunhemsvägen mot Vargön. Alternativt kör Kardanvägen och tar av vid ANA och följer Flygfältsvägen eller Edsborgsvägen/Flygfältsvägen så hamnar man vi korsningen vid Hol. Ett annan rutt kan ju vara att åka ut på Tunhemsvägen direkt. Då kommer man ju till en möjlig väg upp mot Hunneberg förbi Prästgården.
När man nu lyckats komma iväg med en blodig kropp och full med adrenalin så tror inte jag att man stannar bilen för att gömma kroppen redan efter 5 min utan vill komma iväg där man känner sig säker på att inte bli sedd. Jag tror att någonstans mellan BP och brandplatsen har man dumpat kroppen. Man vill säker få det snabbt gjort för att det är obehagligt och ovant så därför håller man nog inte på så mycket längre än 30 min med att bära och gömma kroppen. De kan ju inte vara säkra på om polisen fått ett larm att någon sett dem lasta bilen. Det ska ju eldas bil också. Därför tror jag att hon är placerad på ett ställe någon av dem känner väl till. De har nog lagt mer tankemöda i att försöka vara sluga och förstöra spår.
Vad tror ni om att hon kan finnas på östra sidan om älven i höjd med Hotell Hehrne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in