2013-07-17, 22:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Bråttom?
En styckning av en mäniska är inte gjod på en kafferast.

Kanske därför det blev så mycket blod, pga stress och förmodligen panik och inte helt igenomtänkt men då måste han ha haft hjälp att bära för annars skulle han få springa flera gånger fram och tillbaka. Nja styckning tror jag inte riktigt på heller. Då borde väl Teknikerna märkt det isf och Polisen hade då inte heller gått ut med förhoppning om att hon kanske var vid liv i början. För lämnade GM så mycket blod efter sig så borde spår av styckning vara märkbar. Om det inte gjorts nån annanstans. Vet inte riktigt..
Citera
2013-07-17, 22:14
Medlem
MrMephistos avatar
Vad det gäller dumpningsplats så har i princip hela Sverige föreslagits i denna tråd. Om det är så att hon ligger någonstans i Sverige så blir det en omöjlig sökuppgift. Polis och mps söker där det är rimligt att tro att bo finns. När man hamnar i en sån situation som gm hamnat i här så får man en del goda ideer. För det mesta visar det sig att dessa ideer var väldigt dåligt genomtänkta men ibland lyckas gm tänka helt rätt. Får bara hoppas att gm tänkt fort och fel i detta fall
Citera
2013-07-17, 22:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kanske därför det blev så mycket blod, pga stress och förmodligen panik och inte helt igenomtänkt men då måste han ha haft hjälp att bära för annars skulle han få springa flera gånger fram och tillbaka. Nja styckning tror jag inte riktigt på heller. Då borde väl Teknikerna märkt det isf och Polisen hade då inte heller gått ut med förhoppning om att hon kanske var vid liv i början. För lämnade GM så mycket blod efter sig så borde spår av styckning vara märkbar. Om det inte gjorts nån annanstans. Vet inte riktigt..

Men nu vet teknikerna åtminstone att hon inte kom levande ut ur lägenheten. Kanske inte är bara blod dom hittat.

Grovstyckning och en IKEA-kasse i vardera handen: Kanske blir för tungt? Tänker på blodspåren i trapphuset; Reimer dy skrev väl nåt om att GM gått mellan blodbesudlingarna? Ungefär som om man bär en kasse i vardera handen?

Nåja, bara teorier.
Citera
2013-07-17, 22:28
Medlem
Citat:

Visserligen verkar de inblandade vara kockar men om de var utbildade har inte framkommit.
Jag tror man kan glömma den teorin.

Sommmarstugor eller sommarhus som nämndes brukar vara ett populärt ställe att gömma folk.
Men det kanske lite fel årstid det brukar vara ägarna som hittar den gömde.
Om nu inte någon av de inblandade äger eller förfogar över något som ingen annan besöker.
Senast redigerad av April62 2013-07-17 kl. 22:31.
Citera
2013-07-17, 22:42
Medlem
Mouchinos avatar
fått ett PM om ett nytt ställe nära DB:s bostad

Detta hus är öde sedan länge. Närmsta granne= kyrkogården.
Kan vi få hit ett gäng.
Detta är nog ett bra ställe / vi måste i alla fall avskriva det, det finns säkert någon brunn ?

https://maps.google.se/maps?q=58%C2%B020'6.62%22N++12%C2%B034'11.04%22e&h l=sv&ie=UTF8&sll=58.331305,12.591705&sspn=0.104002 ,0.220413&t=h&z=16
Citera
2013-07-17, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Kan vi få hit ett gäng.
Detta är nog ett bra ställe / vi måste i alla fall avskriva det, det finns säkert någon brunn ?

https://maps.google.se/maps?q=58%C2%B020'6.62%22N++12%C2%B034'11.04%22e&h l=sv&ie=UTF8&sll=58.331305,12.591705&sspn=0.104002 ,0.220413&t=h&z=16
Jag trodde du hade blivit haj på det där? http://goo.gl/maps/uU7Yr Samma ställe.
Citera
2013-07-17, 22:46
Medlem
bullskits avatar
Då AJ retat upp minste pojkens far P i telefonsamtalet dom hade, så hade han ingen aning om om P kanske va på väg till I*a. Bla därför tror jag styckning är uteslutet.....
Citera
2013-07-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Vet nån om gm eller någon annan hade tillgång till båt?

Vet inte hur stora sjöarna är i Hunneberg?
Eller möjligtvis sjöar/hav i Strömstad eller mot Jönköping?

A.Js arbetsplats,campingen i Jönköping ligger precis vid Vättern.det är sandbankar och stor rasrisk bara ca 20 meter från campingen.jag har gått promenader på stigen jämte och sett varningsskyltarna och det tror jag A.J också gjort.så jag tror inte han dumpat något där omkring.
Citera
2013-07-17, 22:49
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Men nu vet teknikerna åtminstone att hon inte kom levande ut ur lägenheten. Kanske inte är bara blod dom hittat.

Grovstyckning och en IKEA-kasse i vardera handen: Kanske blir för tungt? Tänker på blodspåren i trapphuset; Reimer dy skrev väl nåt om att GM gått mellan blodbesudlingarna? Ungefär som om man bär en kasse i vardera handen?

Nåja, bara teorier.

Vet de 100%-igt att hon ej kan överlevt nu? Har det kommit svar från SKL som jag missat?
Citera
2013-07-17, 22:53
Medlem
Citat:

Kan vi få hit ett gäng.

Om jag fattat rätt på kartorna huserade väl FH inte långt därifrån heller.

Det kan vara intressant att även försöka titta in i ödehus och stugor. Det kan finnas tecken som tyder på att någon funnits där.
Citera
2013-07-17, 22:54
Medlem
Kurridutts avatar
Jag läser och läser, och jag läser

Jag är helt matt på det här, så mycket olika versioner att ta in. Just nu tror jag fortfarande på att hon kan återfinnas i delar, men i sin helhet är inte uteslutet. Man ska tro på sin första känsla, men alla magkänslor, från oss alla, är samtliga sönderanalyserade och förvrängda med påhitt och lögner (verkar ju dyka upp en del galna uppgifter då och då, dessvärre).

Nu gissar jag mest på att hon återfinns långt bort från bostadsorten och åt ett helt annat håll än den lilla turné som AJ fick många att tro att han gjorde...
Citera
2013-07-17, 22:54
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag trodde du hade blivit haj på det där? http://goo.gl/maps/uU7Yr Samma ställe.

Ja där finns ett Ödehus som har en kyrka som närmsta granne och inte alls långt ifrån DB:bostad, man kan t.om se huset på Google Maps, kan möjligen finnas nån brunn där också. Finns det nån som skulle kunna tänka sig att åka dit och kolla det stället tro? så vi iaf kan avskriva det om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in