2013-07-17, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är många fall där kroppen lämnats kvar utan att kunna bevisa något. Ju färre inblandade ju färre vitnen.

Om de har sinnesnärvaro att stycka kroppen ser de säkert till att det inte läcker.

Plastfolie brukar vara ett vanligt förpackningshjälpmedel.
Om de inte har bråttom och slänger ner delarna i ett par IKEA-kassar.
Citera
2013-07-17, 22:01
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Vet nån om gm eller någon annan hade tillgång till båt?

Vet inte hur stora sjöarna är i Hunneberg?
Eller möjligtvis sjöar/hav i Strömstad eller mot Jönköping?

Den frågan har jag ställt mig flera gånger och har de haft en båt så är det ju inte speciellt svårt att åka ut en bra bit till havs och dumpa kroppen tillsammans med tyngder
Citera
2013-07-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Bråttom?
En styckning av en mäniska är inte gjod på en kafferast.
Citera
2013-07-17, 22:03
Medlem
Ingen i Id*s familj eller någon av hennes vänner som vet om det är hennes örhänge ? när får dom reda på om det är hennes blod eller också ngn annans ? tar la max 1 dygn
Citera
2013-07-17, 22:03
Medlem
IroniskJags avatar
1. Tror att hon är slängd i kanalen antagligen med någon form av sänke, fort och lätt nära BP
Tror GM skiter i att hon dyker upp så småningom, (det var en kille som föll i december-08 och han hittades först juni-09..) Det tar tid innan man hittas och GM hoppas nog att tiden räcker till för att förstöra ev bevis..

2. Någon av sjöarna på hunneberg, igelsjön (som barn fick jag höra att den var bottenlös det är den naturligtvis inte, men djup är den) eller kvarnsjön. Morot brukade fiska på berget så han kan sjöarna där

3. Ån nedanför berget (mot vargön och storegårdsvägen) där är vattnet kolsvart och lätt att ta sig fram hela vägen till en liten betongbro (ett minus, jag vet inte hur djupt det är där men det vet man väl om man metat där antar jag) får åka tillbaks och mäta djupet någon dag innan jag kan stryka detta ställe i mitt huvud
Jag kan kabelvägenområdet för dåligt för att kunna gissa på "bra" ställen där.
Citera
2013-07-17, 22:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMephisto
Håller med om att styckning kan uteslutas. Om man tar sig tid att stycka en människa så tar man väl sig tid att förpacka delarna i lakan handukar eller vad som finns tillgängligt så det inte ser ut som ett blodbad utanför dörren

Jag skulle inte utesluta styckning ännu så länge. Inte någon av de bilder jag har sett visar på något blodbad utanför dörren.

Hur GM och ev. medhjälpare tänker i just den stunden är det svårt, om inte omöjligt, att sätta sig in i. Vet vi vilka förutsättningar som gällde just då?
Citera
2013-07-17, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Bråttom?
En styckning av en mäniska är inte gjod på en kafferast.
Då kanske man har bråttom när man är klar.
Citera
2013-07-17, 22:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Händelseförloppet och planen kanske var att dela kroppen men sen sket det sig och av nån anledning lämnades en massa blod kvar. Vi vet ju egentligen ingenting om hur det såg ut inne i lägenheten mer än att det var mycket blod där.
Citera
2013-07-17, 22:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiiaB
Vet nån om gm eller någon annan hade tillgång till båt?

Vet inte hur stora sjöarna är i Hunneberg?
Eller möjligtvis sjöar/hav i Strömstad eller mot Jönköping?
På campingen i Jönköping finns det väl båtar som han har fri tillgång till?
Sen måste han känna en mängd människor i thn-trakten med båt.
Det skulle ju vara riskfritt att låna utan lov.
Citera
2013-07-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Händelseförloppet och planen kanske var att dela kroppen men sen sket det sig och av nån anledning lämnades en massa blod kvar. Vi vet ju egentligen ingenting om hur det såg ut inne i lägenheten mer än att det var mycket blod där.

Sen är ju bedömningen av mängden blod relativ.
Har sett lägenheter efter händgemäng som varit totalt nedsmetade med blod.
Trots detta överlevde personen och blev helt återstäld och klar för nästa fajt.
Citera
2013-07-17, 22:09
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Med en kropp i famnen ut från lägenheten så ser det rätt trångt ut mot hissen och blodspåren på hissen kan komma från en svängande rörelse när man lämnar lägenheten och ska in i hissen.

Nu stämmer ju inte alla mått i skissen överens med verkligheten, men jag tror som du att blodet på plåten vid hissen har kommit dit av en svängande rörelse. Jag uppskattar att fläckarna sitter på 40-60cm höjd från golvet, då ledstänger i trappor oftast sitter på 90 cm.

https://anonfiles.com/file/122eec775e629130bc496a0b242390cc
https://anonfiles.com/file/2824b34d512e65d032d28d8d56ca554f
Citera
2013-07-17, 22:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Jag tänkte inte på att S40:n hade sidomarkeringsljus. Nu när någon postade bild på en sådan bil så gjorde jag kopplingen.

Då kan vi bara hoppas på att polisen har någon intilliggande mobilmastning från någon/några av de misstänkta som stämmer i tid för dina iakttagelser. Om du är säker på din sak kan du ha bundit bilens närvaro till BP. Det är ett genombrott isf. Berätta inte för någon här på FB vem du är eller var du bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in