2013-07-17, 19:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Man kan ju teoretiskt sätt ta sig förbi fotbollsplanerna, genom Halvorstorp och vidare mot Vargön. strax efter bron med avfarterna till Jkp/Borås alt. Vänersborg/Uddevalla så är avfarten in till V.Tunhem. Följer man den en bit kommer man till en brant backe som leder upp till den jaktstuga där Kungen brukar(de?) hålla till. Övernattade där en natt med skolan i högstadiet. Via den vägen kan man ta sig ut på andra sidan berget, även om det är en jävla bit att åka och tar tid då det är en relativt smal grusväg.

Orkar inte scrolla tillbaka i tråden, men vart exakt var det dom hittade den utbrända bilen?
Det är utmärkt på kartan. http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-07-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Snabbast från området är via cykelvägen under edsborgsvägen (45:an)

Tack.
Ytterligare en alternativ väg för att ta sej snabbt ifrån Idas hem.
Vilken väg tror du sedan att man tog därifrån ?

Jag tycker att vi bör se Hunneberg i första hand som en brandplats.
Och inte som en dumpningsplats.
Citera
2013-07-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
[/spoiler]

Mycket bra jobbat.
Ett typiskt trapphus efter en renovering. Där hissen är var det förmodligen en halvtrappa också.

Om jag fattat det rätt var iF:s lägenhet på våning två.
Om man står i hissdörren var den till höger eller vänster eller rakt fram?
Hur många lägenheter är det på varaje plan?

Direkt till höger när du kommer ut ur hissen...
Citera
2013-07-17, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Ring polisen - NU!

Det här är superbra!

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men då måste du absolut informera Tusse Batong.
Det har jag gjort nu. Gav dom även mitt nummer ifall de skulle behöva kontakta mig.
Citera
2013-07-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tack för beskrivningen.

Har du eller annan någon ide på alternativa vägar för en stressad GM. Och som fort vill ta sej i från bostadsområdet. Och där vägen inte går direkt till brandplatsen.
Din beskrivning om grus/gångvägen förbi tennishallen verkar dock väldigt trolig.
Även om vi inte med all säkerhet kan säga att man just tagit den vägen.

Hur ser vägarna ut över någon av broarna och sedan till Hunneberg ?

Skulle (jag) välja en alternativ väg från Id* så är det rakt upp mot skolan (Lyrfågeln) tror Ö margaretavägen går ända fram, sedan höger ut mot Tunhemsvägen för att sedan följa Tunhemsvägen ut mot Bryggum, lite mer trafikerad men snabbast ut ur Dannebacken om man inte vill väcka uppmärksamhet, kör man dessutom lagligt igenom bostadsområdet så är risken minimal att man blir stoppad,men den förstnämda är förstavalet om man vill forsla undan lik!!
Citera
2013-07-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Snabbast från området är via cykelvägen under edsborgsvägen (45:an)

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Tack.
Ytterligare en alternativ väg för att ta sej snabbt ifrån Idas hem.
Vilken väg tror du sedan att man tog därifrån ?

Jag tycker att vi bör se Hunneberg i första hand som en brandplats.
Och inte som en dumpningsplats.

Finns 3 alternativ.

http://kartor.eniro.se/m/nfZO9
Citera
2013-07-17, 19:59
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
För mig låter det jävligt underligt att AJ väntade ända tills Onsdag med att bege sig till polisstationen. Med tanke på att han varit där under mordnatten och därefter använt sig av sociala medier (enligt rykten) så borde ju hennes försvinnande uppmärksammat hans öga bra mycket tdigare. Om dom nu var goda vänner så reagerar man väl DIREKT på om hon är försvunnen, inte efter flera dagar?
Vad gjorde han under denna tiden? Åkte långt åt helvete med kroppen och kontaktade polisen först när han var mer eller mindre säker på att kroppen "aldrig" skulle hittas?

Lade fram samma tes för någon vecka sen men fick mothugg då de flesta ansåg att GM aldrig hade varit så iskall att han hade åkt till annat län med kroppen.

Ju längre tid det tar utan att kroppen hittas, desto mer nyfiken blir jag på vad AJ gjorde i 3 dygn.
Citera
2013-07-17, 20:01
Medlem
En tanke som slog mej är om man kollat Kåtene gård?? Där hängde ju nassar förr vet jag, man kommer dessutom väldigt lägligt precis intill gården om man följer Kardanvägen ända fram!!
Citera
2013-07-17, 20:04
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
[/spoiler]

Mycket bra jobbat.
Ett typiskt trapphus efter en renovering. Där hissen är var det förmodligen en halvtrappa också.

Om jag fattat det rätt var iF:s lägenhet på våning två.
Om man står i hissdörren var den till höger eller vänster eller rakt fram?
Hur många lägenheter är det på varaje plan?

Tackar.

Jag har uppfattat det som att det är två lägenheter per våning, samt en vindsvåning.

I det här klippet http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2390442 ser man en vänsterhängd dörr som jag antar är BO's. Då borde den lägenheten ligga till höger när du kliver ur hissen. Antar att lägenheten mittemot har en högerhängd dörr.
Citera
2013-07-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Lade fram samma tes för någon vecka sen men fick mothugg då de flesta ansåg att GM aldrig hade varit så iskall att han hade åkt till annat län med kroppen.

Ju längre tid det tar utan att kroppen hittas, desto mer nyfiken blir jag på vad AJ gjorde i 3 dygn.

Alla har vi våra teorier och gissningar men de flesta här är nog överens om att det är tiden mellan mordnatten och till bilbranden som är intressantast.
Citera
2013-07-17, 20:06
Medlem
MrMephistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
En tanke som slog mej är om man kollat Kåtene gård?? Där hängde ju nassar förr vet jag, man kommer dessutom väldigt lägligt precis intill gården om man följer Kardanvägen ända fram!!
Min dotter var på kaninhoppning på kåtene gård för några år sen. Det var blå stjärnan som anordnade det så jag tror inte kåtene gård är ett nazitillhåll nu för tiden
Citera
2013-07-17, 20:11
Medlem
Det skrivs mycket samma i tråden.

Jag är fortfarande inne på att det är något skumt med att ingen hörde barnet i trapphuset, är ett stort frågetecken...

Det är inte rimligt att ett litet barn inte hörs på så många timmar?
Missar vi någon spekulation?
Tänk om hela händelsen faktiskt skedde på fm?

Och varför kan man häktat två medhjälpare men inte har bevis nog att häkta AJ.

Hela fallet är helt osannolikt enligt mig!
Med så många frågetecken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in