2013-07-17, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Det kanske är frugan som är ett nutcase?
Båda är skogstokiga och de uppfostrar sina barn med syftet att de ska bli värre ...
Citera
2013-07-17, 11:45
Medlem
Ultranationalist som är invandrare?
Citera
2013-07-17, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Ja, pratar kass franska gör han också, undra hur franska ultranationalister reagerar på det
Citera
2013-07-17, 12:22
Medlem
Denoms avatar
Artikel: Varg Vikernes gripen - misstänks ha planerat en massaker (flashback.se)

De tror att han skulle döda folk men har inga bevis för det? Han lär väl bara bli frisläppt och mörda folk om det är vad han planerade.
Citera
2013-07-17, 12:24
Medlem
Polaritixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasentusiast
alltså efter att ha sett de omskrivna bilderna så funderar jag lite på hur klipsk snubben egentligen är, vad tror ni?

Jag menar, som nån skrev så är det ju tillochmed ss-camo. Hans uttalanden på det sen så känns det ju ännu mer, tja, nostalgisk våldsnazi typ. Hade det inte varit smartare att hålla lite lägre profil om man nu vill dra igång en revolution på riktigt?

Jag är övertygad om att varg ser sig själv ha en framträdande roll i en sådan revolution på något sätt, aktivt eller ideologiskt. Båda vägarna skulle strypas rätt effektivt om han fängslades (igen).

Det känns rätt naivt, minst sagt. Sen å andra sidan så har jag alltid haft lite känslan av att varg är en rätt mesig snubbe som är lite hyper i självuppfattningen och gärna vill tro att han är lite smartare än vad han är, mycket snack mindre verkstad och sen när han väl gör nåt är det klantigt och kasst planerat typ...

men jag vet inte, har aldrig träffat snubben så kanske har helt fel men det är min bild utifrån att ha läst och lyssnat på honom ändå en hel del

vad gäller bilderna som så annars kan jag ju tycka att han kunde ha bestämt sej för antingen posebilder/"band"-bilder eller "hemma hos"-intervjuartikelbilder, förslagsvis det förstnämnda eftersom det bara blir gubbreenactment av det sistnämnda när det appliceras på vik... förlåt, nordeuropeisk klassisk antik eller vafan det var.

förresten, om hans äldsta ungen är fem och ett halvt så måste han ju ha gjort henne på smällen medan han satt inne? Känns ju minst sagt weird med tanke på hans tankar om traditionalismens vikt inom familjen etc

oavsett mina tankar om snubben så är det rätt sjukt hela grejen. Jag hajade till lite ("Det e fan sant, asså") när jag läste nedanstående,

Efter att sporadiskt följt hans blogg det senaste året har jag inte fått någon bild av att han planerat något överhuvudtaget. Min bild är att han är nöjd med att leva sitt liv på landet med sin familj, och kämpar sin strid med sin tänkta fiende genom sin blogg och sitt leverne endast. Bloggen uppdateras tämligen ofta med bilder från hans husbyggande och lantliv som han tillsammans med att sprida 'sanningen' om världsordningen förespråkar som motstånd. Har ganska starkt för mig att han beskrivit våld som kontraproduktivt då han är övertygad om att Europa kommer falla av sig självt inom en överskådlig framtid, och hans önskefantasi är då att det ska kunna byggas upp småskaligt ur 'folket' snarare än en stat eller ledare. Således kan jag inte på något sätt skriva under på att han när vare sig våldsrevolutions- eller ledardrömmar, åtminstone inte sådana som han själv tror på och som är mindre fantasi än hans rollspelande.

Hans texter är fyllda av antisemitism och han ser judar och kryptojudar bakom varje hörn vilka han ser som de som hindrar ett sunt Europa präglat av hans tolkning av fornnordisk och europeisk moral, samt ett till synes mindre genomtänkt och stundom godtyckligt rasperspektiv. Allt kryddat med fantasieggande underbyggda kvasivetenskapliga teorier. Vikernes är definitivt smartare än genomsnittet och det går att få ut en hel del av det han skriver om man läser med både ett öppet och kritiskt sinne. Om inte annat är hans kunskap blandat med egna tolkningar av forn- och urnordisk tro underhållande för den intresserade.
Citera
2013-07-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Endast mesar känner sig ofria idag Du kan vara kritisk mot invandringen hur mycket som helst utan att bli straffad med fängelse eller böter. Du är helt fri att vara rasist i Sverige. Du kan till och med vara nazist. Men försök att vara judevänlig efter er revolution och du blir avrättad. Så vilket samhälle är mest fritt?

Nej, lagen om hets mot folkgrupp gör att man får problem om man yttrar vissa rasistiska åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av calle64

Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Ja, pratar kass franska gör han också, undra hur franska ultranationalister reagerar på det

Etniska natonalister har nog inga problem med det, eftersom Varg vet att han inte är och aldrig kommer vara fransman.
Citera
2013-07-17, 12:33
Medlem
Ursäkta min norska, men Varg er jo en landsman av mig, i likhet med den beryktade Quisling och den incestuösa bögen Breivik.

Jeg forstår godt at de franske myndighetene ønsker å han kontroll over denne høyreekstreme innvandreren, som åpenbart ikke er særlig interessert i å integreres i det franske samfunnet; han lærer seg ikke fransk og barna holdes unna den offentlige skolen. I mine øyne er Kristian først og fremst en kriminell, og bør behandles deretter. Jeg "hyller" franskmennene for å tenke litt proaktivt i dette tilfelle. Uansett hva denne intellektuelle dvergen måtte ha av politiske meninger, så er han en løs kanon ombord, en mann som beviselig både gjennom ord og gjerning har vist at han ikke har alle hestene i stallen. Jeg er villig til å gå veldig langt i å forsvare ytringsfriheten, men i Kristians tilfelle så handler det om noe annet enn en stakkars forfulgt politisk hjemløs som fortjener "asyl" i revolusjonens hjemland. Jeg ønsker i det hele tatt at såkalte politiske ekstremister - om de overtreder nasjonale lover, eller truer med å gjøre det - skal bli behandlet som det menneskelige avskum de i virkeligheten er. Det samme vil jeg gjøre med hatefulle islamske aktivister som oppfordrer til lovbrudd, hiv dem i fengsel og kast nøklene. Det er alt for mange debattanter etter min menings som ikke ser forskjell på epler og pærer. Skal man først forsvare politisk ytringsfrihet så er denne taperen fra Norge et dårlig utgangspunkt. Våkn opp FB!
Citera
2013-07-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
NEJ. Nu får det fan vara nog. Jag bryr mig inte ett skit om er kommunister och liberaler som hatar yttrandefriheten och vill sätta människor ni inte gillar i läger. Men kom FAN inte och påstå att ni är villiga att "försvara yttrandefriheten"! Du har precis försvarat ett gripande baserat ENBART på vad Varg har yttrat, inget annat. Du är du fan inte "villig til å gå veldig langt i å forsvare ytringsfriheten". Tvärtom är personer som du yttrandefrihetens främsta fiender. Ni är villiga att gå väldigt långt för att krossa yttrandefriheten, inte att försvara den. Stå för det, vidriga människa.

Jeg forsvarer at franskmennene griper en kriminell utlending. Det har de rett til uten å spørre FB.
Citera
2013-07-17, 12:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonbock
Jeg forsvarer at franskmennene griper en kriminell utlending. Det har de rett til uten å spørre FB.
Du försvarar att fransmännen griper en person som inte har begått något brott, enbart baserat på vad han har yttrat.
Citera
2013-07-17, 12:49
Medlem
Bongmons avatar
Haha spela upp hans gamla musik o sen kolla på vilken politik han förde, klart han inte skulle låta nån va mer nazist än han.
Citera
2013-07-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du försvarar att fransmännen griper en person som inte har begått något brott, enbart baserat på vad han har yttrat.

Han er en tidligere dømt drapsmann. Tror du de ønsker å vente til mannen går amok på nytt? Det handler ikke om ytringsfrihet, det handler om en syk kriminell kasus som kan eksplodere når som helst. De har overvåket han over en lang periode, og nå var tiden kommet for å sette skapet på plass.
Citera
2013-07-17, 13:04
Medlem
Polaritixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonbock
Han er en tidligere dømt drapsmann. Tror du de ønsker å vente til mannen går amok på nytt? Det handler ikke om ytringsfrihet, det handler om en syk kriminell kasus som kan eksplodere når som helst. De har overvåket han over en lang periode, og nå var tiden kommet for å sette skapet på plass.

Så du menar att det ligger substans i anklagelserna om att han planerat massaker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in