2013-07-17, 12:05
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var är och vad gör AJ idag mer än läser vad som skrivs om honom här?

Han kan vara på stranden som vanliga folket är idag
Citera
2013-07-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Låter lite långsökt, tycker du inte?

Är det så konstigt? Advokaten vet kanske inte exakt vad hans klient sagt i förhör eller vilka lögner han kommer att snickra ihop. Det vore väl osmidigt av honom att riskera att säga emot klientens lögner? Eler måla in honom i ett hörn. Eller så vet advokaten helt enkelt inte...

Om AJ åker in på 10 år eller livstid då? Tror du AJ har en stor uppbackning för att hämnas inså fall? Det är inte N'Draghetan vi snackar om här. Jag tror faktiskt de allra flesta har mer sympati för BO och hennes familj. Eller AJ:s mamma ska de kanske akta sig för?

Långsökt eller ej, det var mest en tanke. Blir mest förbryllad över att någon som isåfall begått ett mord, är så iskall att man självmant går till polisen. Eller det kanske är rentav en chansning, kanske ser mindre misstänksamt ut.

Advokaten vet säkert, en sån detalj måste väl vara av oerhört värde för en utredning? "Nja, jag hade bråttom därifrån men jag vägrar berätta vad jag gjorde". Frågan är varför det inte avslöjas. :-)
Citera
2013-07-17, 12:09
Medlem
Generalfreackys avatar
jag tror att missing people kommer inte att hitta id*, nu när de har varit en sånt satans på drag så tror jag att dom här gubbarna har tänkt om. jag tror nästan 99% att kroppen är nergrävd i gödselstack så kroppen håller på och krimeras
Citera
2013-07-17, 12:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Det har varit ständigt sök i under de senaste veckorna. När det inte varit sök har ledarna förmodligen planerat de kommande sök-områdena.

Polisen får analysera de fynd som MPS har gjort. Samtidigt väntar Polisen svar från SKL. De har även en hel del tips att gå igenom.

Nya sök insatser kommer förmodligen att göras tills Id* hittas. Men just nu är det paus och förhoppningsvis kommer sök-deltagandet öka tills nästa sök.

Man väntar nog på nya sök-områden från Polisen. Även frivilliga behöver lite semester
Jovisst, men jag fick en känsla av att polisen kanske vet nåt nytt och att det är därför man ligger lite lågt.
Men det kanske är ett önsketänkande.
Citera
2013-07-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jovisst, men jag fick en känsla av att polisen kanske vet nåt nytt och att det är därför man ligger lite lågt.

Jag tror också att polisen vet något. Förvånar mig inte om FH/DB börjat snacka som smått men att deras inblandning sätter gränsen för att Id* inte hittats.

Får hoppas att Polisens sök under dagen kommer ge något.
Citera
2013-07-17, 12:22
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Jag tror också att polisen vet något. Förvånar mig inte om FH/DB börjat snacka som smått men att deras inblandning sätter gränsen för att Id* inte hittats.

Får hoppas att Polisens sök under dagen kommer ge något.

Om polisen vet något så hade dem hittat kroppen ?
Citera
2013-07-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007

Hur ska Polisen veta var kroppen finns om inte DB/FH var med och dumpade den?
Citera
2013-07-17, 12:28
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Långsökt eller ej, det var mest en tanke. Blir mest förbryllad över att någon som isåfall begått ett mord, är så iskall att man självmant går till polisen. Eller det kanske är rentav en chansning, kanske ser mindre misstänksamt ut.

Advokaten vet säkert, en sån detalj måste väl vara av oerhört värde för en utredning? "Nja, jag hade bråttom därifrån men jag vägrar berätta vad jag gjorde". Frågan är varför det inte avslöjas. :-)
Det är kaxigt, men smart. Han visste att de skulle leta reda på honom eftersom han varit hos IF.
För polisen gör det ingen skillnad, men i allmänhetens ögon ser det nog bra ut.

Han har säkert fått rådet av advokaten, som vet hur en slipsten ska dras.

Ett viktigt telefonsamtal kan vara anledningen till att AJ var nödd att lämna den oroliga IF.
Citera
2013-07-17, 12:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Polisen har mer att gå på än vad som framkommit här eller i media

Edit: Sen vittesmål som inte stämmer eller GM kanske inte haft mobilerna på sig hela tiden så hon kan ju finnas på nåt helt annat ställe än vad som är för oss hobbydetektiver "troligt".
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-17 kl. 12:45.
Citera
2013-07-17, 12:30
Medlem
Citat:

Ett viktigt telefonsamtal kan vara anledningen till att AJ var nödd att lämna den oroliga IF.

Och sen när man trots allt vet att hon är orolig, så skiter man i att höra av sig? Och struntar fan i att hon efterlyses som försvunnen. Vi drar på roadtrip istället!
Citera
2013-07-17, 12:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
De kanske inte har hittat IF, men nåt som fått dom att tänka om.
Citera
2013-07-17, 12:42
Medlem
Citat:
De kanske inte har hittat IF, men nåt som fått dom att tänka om.

Kan dom ha fått svaren från SKL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in