2013-07-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Visst, hittas inte kroppen lär det bli besvärligt att fälla någon för mord. Ett litet ljus i tunneln är att någon troligen kommer att prata bredvid mun under påverkan av alkohol eller andra droger.

Det är ju en bra idé . Sup DB och FH fulla i häktet så kanske dom börjar prata och svamla.
Det kan ju inte räknas som tortyr ;-)
Borde gå snabbare iallafall och billigare om man använder smuggelsprit som polisen tar i beslag.
Citera
2013-07-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Jag upprepar: Hans lugn tyder på att säkerheten är stor att någon kropp inte kommer att hittas. Hans polare kommer inte gola om de nu ens vet hela historien. Tortyr är avskaffat så detta brott förblir olöst om ingen får för sig att själv ta till tortyr för att få veta sanningen.

Tror inte lugnet beror på säkerheten om att kroppen inte skall hittas. Utan mer att A.J har psykopatiska drag och svårt att känna empati.
Citera
2013-07-17, 11:02
Medlem
Kan man utesluta tanken på att det kanske finns en GM som vi inte känner till? Någon som kanske lejts av honom för att begå brottet?
Jag tänker på att nuvarande MGM fick så bråttom därifrån, visste han att någon var på väg dit?
Bara lämna mattan i dörren så att inte porten låser sig, nån tar sig in, ringer på dörren och IA öppnar för att hon tror att det kanske är AJ som kommer tillbaks? Finns det såna där "ögon" i dörrarna i trapphuset?

Det är ju lite underligt att advokaten vägrar säga varför han fick så bråttom därifrån. Vill man nu bli rentvådd från alla misstankar är det väl inte smart att lämna ett gigantiskt hål för folk att spekulera i. Eller ja, han har ju lämnat flera spekulationshål efter sig.
Citera
2013-07-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan de erbjudas strafflindring om de berättar?

Nej Vi har inte Systemet med Kronvittnen io sverige för tiillfället men vår Justitieminester har haft Tankar om att införa detta.
Citera
2013-07-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Nej Vi har inte Systemet med Kronvittnen io sverige för tiillfället men vår Justitieminester har haft Tankar om att införa detta.

Tyvärr tror jag nog att straffet i sig är det sista dessa grabbar oroar sig för, utan snarare för följderna efteråt. Utanför lås och bom.
Citera
2013-07-17, 11:15
Medlem
silbersky007s avatar
Vi vet faktiskt ganska lite då vi inte vet tid punkterna när A är i jpkg på söndag morgon vilken tid ?

Om A har tankat bensin på vägen ?

Vi vet inget om mordvapnet är hittad ?

Vi vet lite .
Citera
2013-07-17, 11:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Organisationen ska ha fört samtal med polisen för att informera sig om utredningsarbetet givit sådant resultat att man bör ändra sin sökstrategi.
Citat:
Sökinsatserna är inte avblåsta, men organisationen avvaktar med att dra igång större insatser tillsvidare
Källa:http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2253073-missing-people-tar-paus-i-sokandet
Why?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-17 kl. 11:29.
Citera
2013-07-17, 11:32
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Jag upprepar: Hans lugn tyder på att säkerheten är stor att någon kropp inte kommer att hittas. Hans polare kommer inte gola om de nu ens vet hela historien. Tortyr är avskaffat så detta brott förblir olöst om ingen får för sig att själv ta till tortyr för att få veta sanningen.
Hur vet vi att han är lugn?
Citera
2013-07-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källa:http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2253073-missing-people-tar-paus-i-sokandet
Why?

Det har varit ständigt sök i under de senaste veckorna. När det inte varit sök har ledarna förmodligen planerat de kommande sök-områdena.

Polisen får analysera de fynd som MPS har gjort. Samtidigt väntar Polisen svar från SKL. De har även en hel del tips att gå igenom.

Nya sök insatser kommer förmodligen att göras tills Id* hittas. Men just nu är det paus och förhoppningsvis kommer sök-deltagandet öka tills nästa sök.

Man väntar nog på nya sök-områden från Polisen. Även frivilliga behöver lite semester
Senast redigerad av Yosuki 2013-07-17 kl. 11:52.
Citera
2013-07-17, 11:53
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Tror inte lugnet beror på säkerheten om att kroppen inte skall hittas. Utan mer att A.J har psykopatiska drag och svårt att känna empati.
Vad vet vi om hans sinnesstämning? Hans samvete kanske är lugnt, om han är en fullblodspsykopat. Jag tror inte han är nästa Nobelpristagare men att han har tillräckligt mellan öronen för att vara lite bekymrad för sin egen framtid. Han beskrivs som en som vill ha kontroll. Det har han knappast nu. Han vet inte vad de två fåglarna i buren kvittrar. De har antagligen en ambition att hålla tätt, men hur långt räcker den? Det är en sak att bli förhörd om småsaker av någon oengagerad konstapel och sen kanske åka hem med lite böter (som man kanske inte betalar?)

Men detta är en högprofilerad MORDutredning (spelar ingen roll vad rubriceringen är för tillfället). Polisen kommer använda alla medel. Duktiga förhörsledare, uttröttning. De kan pressa dem, de kan vara snälla, lirka och spela på samvetet, de kan fråga fråga fråga - blanda nonsensfrågor med viktiga detaljer... Fråga om, låta dem snacka bort sig och trassla in sig så de inte minns exakt vad de sagt. Få dem att tvivla på vad den andre har sagt, låtsas att de redan vet.

AJ kan inte göra något, vet inte vad de sagt eller vad som kommer från SKL. När som helst bankar det på dörren. Jag tror inte han är så tillfreds med situationen även om han säkert försöker ge sken av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Kan man utesluta tanken på att det kanske finns en GM som vi inte känner till? Någon som kanske lejts av honom för att begå brottet?
Jag tänker på att nuvarande MGM fick så bråttom därifrån, visste han att någon var på väg dit?
Bara lämna mattan i dörren så att inte porten låser sig, nån tar sig in, ringer på dörren och IA öppnar för att hon tror att det kanske är AJ som kommer tillbaks? Finns det såna där "ögon" i dörrarna i trapphuset?
Låter lite långsökt, tycker du inte?
Citat:
Det är ju lite underligt att advokaten vägrar säga varför han fick så bråttom därifrån. Vill man nu bli rentvådd från alla misstankar är det väl inte smart att lämna ett gigantiskt hål för folk att spekulera i. Eller ja, han har ju lämnat flera spekulationshål efter sig.
Är det så konstigt? Advokaten vet kanske inte exakt vad hans klient sagt i förhör eller vilka lögner han kommer att snickra ihop. Det vore väl osmidigt av honom att riskera att säga emot klientens lögner? Eler måla in honom i ett hörn. Eller så vet advokaten helt enkelt inte...

Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Tyvärr tror jag nog att straffet i sig är det sista dessa grabbar oroar sig för, utan snarare för följderna efteråt. Utanför lås och bom.
Om AJ åker in på 10 år eller livstid då? Tror du AJ har en stor uppbackning för att hämnas inså fall? Det är inte N'Draghetan vi snackar om här. Jag tror faktiskt de allra flesta har mer sympati för BO och hennes familj. Eller AJ:s mamma ska de kanske akta sig för?

EDIT: jag läste fel på sista. Svarade angående ev hämnd om de golar - inte hämnd för brottet, sorry!

Fast om det blir fråga om vendetta så tror jag inte medhjälparna står först på tur...
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-17 kl. 12:00.
Citera
2013-07-17, 11:57
Medlem
Var är och vad gör AJ idag mer än läser vad som skrivs om honom här?
Citera
2013-07-17, 12:04
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Det har varit ständigt sök i under de senaste veckorna. När det inte varit sök har ledarna förmodligen planerat de kommande sök-områdena.

Polisen får analysera de fynd som MPS har gjort. Samtidigt väntar Polisen svar från SKL. De har även en hel del tips att gå igenom.

Nya sök insatser kommer förmodligen att göras tills Id* hittas. Men just nu är det paus och förhoppningsvis kommer sök-deltagandet öka tills nästa sök.

Man väntar nog på nya sök-områden från Polisen. Även frivilliga behöver lite semester

Iveckan är det Trollhättan fallens dagar dvs festival det kommer finnas många många poliser på gatorna
Det betyder att det finns polis resurser men ändo ibland vet jag inte vad polisen prioriterar .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in