2013-07-17, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det är väl dock ett fritt land och vad spelar det för roll vilka kläder han lufsar runt i ute på vischan?
Ja, det är ett fritt land och det är OK med mig att vara excentrisk, men om varg o/c tar makten (vilket inte direkt är sannolikt för att uttrycka det milt) så blir det inte längre ett fritt land ...
Citera
2013-07-17, 00:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Ja, det är ett fritt land och det är OK med mig att vara excentrisk, men om varg o/c tar makten (vilket inte direkt är sannolikt för att uttrycka det milt) så blir det inte längre ett fritt land ...
Du tycker alltså att det är ok att Frankrike blir ett ofritt land för såna som Varg, eftersom du tror att det skulle bli ett ofritt land för såna som dig om Varg styrde istället för såna som du (som alltså gillar att det blir ett ofritt land för honom)?

När såna som du har makten, vilket de har idag, är Frankrike inte ett fritt land. De vet vi. Hur det blir när Varg tar makten kan vi bara spekulera i. Grupper som vill bekämpa såna som du handlar alltså efter kunskap, grupper som vill bekämpa såna som Varg handlar efter fördomar.
Citera
2013-07-17, 00:59
Medlem
Citat:
Franska medier kopplar ihop Vikernes med Breivik och skriver att han planerade en massaker inspirerad av Anders Behring Breivik och hans manifest.

Vikernes har tidigare skrivit att han förstår varför Breivik utförde terrorhandlingarna, och säger att den norske terroristen hade klämts in i ett hörn, men han kritiserar honom samtidigt för att skjuta norska barn.

På bloggen skriver han:
«Äkta nationalister dödar inte barn av sin egen nation även om någon försöker att hjärntvätta dem, som AUF gjorde. Men Breivik har dödat fler norrmän än muslimerna har gjort i Norge på 40 år».

- Vikernes var ganska förbannad efter 22 juli, eftersom han ansåg att man inte kunde skjuta sitt eget folk - och i alla fall inte barn, säger Franc Orban, som är forskare vid Kriminalvårdens utbildningscenter.

Han berättar att Vikernes tillhör den traditionella nynazismen, medan Breivik tillhör grenen kontrajihadism.

Medan Breivik anser att Arbeiderpartiet och undertryckande medier bör klandras för det han omtalar som «islams invasion av Europa», skyller Vikernes allt som är galet i världen på judarna.

"Korruption, mord, porr, smuggling och girighet. Allt ligger judarna bakom", skriver Vikernes på en av sina två bloggar för under två år sedan.
http://touch.vg.no/article.php?artid=10105347
Citera
2013-07-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
NRK skriver att han är en Breivik-sympatisör! "Han ska vara en del av en grupp på 530 personer som stödjer Breiviks så kallade manifest."

Detta är lögn!

http://www.nrk.no/nyheter/1.11135539

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17142442.ab

"Varg Vikernes har dock förklarat på sin blogg att han föraktar Breivik för vad han gjorde mot det norska folket."
Citera
2013-07-17, 01:13
Medlem
Vad skriver de franska tidningarna om detta som ser ut att ha blivit en världsnyhet? Översätt gärna den som kan och vill.
Citera
2013-07-17, 01:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Vad skriver de franska tidningarna om detta som ser ut att ha blivit en världsnyhet? Översätt gärna den som kan och vill.
Översatte den här med google translate:

http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2013/07/16/01016-20130716ARTFIG00301-un-musicien-norvegien-fan-de-breivik-en-garde-a-vue-a-brive-la-gaillarde.p hp

Artikeln i sig liknar de flesta andra men den har många kommentarer och de flesta (utom bl.a en av en person som heter Kaplan i efternamn... ) inser det sjuka i att gripa Vikernes på så lösa grunder. Slås man ner av elitens allt mer öppna tyranni så återfår man kanske åtminstone lite hopp av att folket verkligen vaknar överallt och hela tiden.
Citera
2013-07-17, 01:42
Medlem
Tarmvargs avatar
Åh herregud... Tror faktiskt inte att han ska ha några skjutvapen. Men förmodligen överdriver polisen och media Vikernes kompetens något alldeles otroligt om de tror att han skulle bli en lyckad terrorist.
Citera
2013-07-17, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du tycker alltså att det är ok att Frankrike blir ett ofritt land för såna som Varg
Det har jag inte sagt och det är inte heller min åsikt
Citat:
eftersom du tror att det skulle bli ett ofritt land för såna som dig om Varg styrde
Det är inget jag tror utan något som jag vet.
Citat:
När såna som du har makten, vilket de har idag, är Frankrike inte ett fritt land. De vet vi. Hur det blir när Varg tar makten kan vi bara spekulera i. Grupper som vill bekämpa såna som du handlar alltså efter kunskap, grupper som vill bekämpa såna som Varg handlar efter fördomar.
Det du visar med detta inlägg är att personer som DU har fördomar om personer som MIG
Citera
2013-07-17, 01:53
Medlem
Naturochtraditions avatar
Missade helt om den ringa kalibern på vapnen. Anar ugglor i mossen.
Citera
2013-07-17, 02:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Det har jag inte sagt och det är inte heller min åsikt
Istället för att uppröras över det skändliga gripandet av den uppenbart helt oskyldige Vikernes har du i flera trådar idag ljugit om och förtalat Varg och hans fru. Alldeles uppenbart tycker du alltså att det är helt ok att han grips utan någon som helst orsak. Du vill t.o.m genom dina blodtörstiga lögner få folk att gilla gripandet.
Citat:
Det är inget jag tror utan något som jag vet.
Varg vill, precis som många andra, straffa människor som utan grunder fängslar såna som de anser har "otillåtna" åsikter och som på det sättet driver Europa mot en ny brutalare variant av kommunismen. Du verkar vara säker på att du är en sådan person. Kanske det.

Personligen tycker jag att det är rimligare att vilja minska friheten för människor som bevisat redan har minskat den för andra ickebrottsliga människor, än att vilja minska den för ickebrottsliga människor man misstänker skulle vilja minska den för andra i en obestämd framtid.
Citat:
Det du visar med detta inlägg är att personer som DU har fördomar om personer som MIG
NEJ! Eftersom du uppenbart stödjer det (objektivt sett) rättsvidriga gripandet av Vikernes så VET jag att du är för ofrihet för såna som Vikernes. Det är inte en fördom, utan en kunskap.
Citera
2013-07-17, 02:21
Medlem
-DaRude-s avatar
En operation för att införa strängare vapenlagar och avskräcka olika antiregerings-grupperingar. Såsom jag ser det finns det inte några bindande bevis öht.
Senast redigerad av -DaRude- 2013-07-17 kl. 02:26.
Citera
2013-07-17, 02:26
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queceracera
Tror inte vargen blir glad av att kallas "Metal-sångare"

OnT: Nog för att han är sinnesjukt konspiratorisk på sin blogg http://thuleanperspective.com/ men jag är lite skeptisk till att han skulle planerat ett terroristattentat familjefar som han trots allt är.

För familjefäder är alltid guds bästa barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in