2013-07-17, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Detta är i øvrigt den knäppaste värvningen (ja, det är ju inte klart då) i år, om inte till och med de senaste åren.
Har du missat att Luleå har värvat Ledin
Var nästan lika gott att bli av med honom som det är att vinna guld
2013-07-17, 01:24
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Har du missat att Luleå har värvat Ledin
Var nästan lika gott att bli av med honom som det är att vinna guld
Lika skönt var det för Linköping att bli av med Jämtin
2013-07-17, 01:35
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Kontraktsbrott och kontraktsbrott. I teorin är kontrakt just ett kontrakt, där två parter kommer överens om ett avtal. Om det skulle vara aktuellt att riva kontraktet, måste båda parter vara överens.
Inom hockeyvärlden, speciellt Elitserien (SHL), är det väldigt sällan spelare har rivit kontrakt. Ett exempel är där HV71 bröt kontraktet med Ledin, där båda parter var överens. I praktiken har det sedan funnits en "oskriven regel" gällande unga talanger i Elitserien. Har talangen velat skriva på och åka över till NHL har Elitserieklubben sagt ja till att bryta avtalet. Detta för att klubben vet att NHL är talangens stora dröm, och vi ska inte vara dom som krossar den.
Alltså gör Leksand inget fel i detta, juridiskt sett. Jag tycker helt enkelt att klubben visar på dålig känsla. Jag har hört många sportchefer säga: "Vi ska inte vara dom som stoppar honom från att åka över. Det är helt och hållet hans beslut, men vi skulle gärna vilja behålla honom ett år till."

Även fast dom gör rätt rent juridiskt tror jag ändå att klubben tappar på detta i längden, t.ex. att talanger räds att komma till Leksand och att klubbens rykte sjunker rent generellt.

På vilket vis krossar Leksands IF JDLR dröm om NHL genom att stoppa honom från spel i OHL vid nyss fyllda 18 års ålder?
2013-07-17, 01:39
Bannlyst
Citat:
Lika skönt var det för Linköping att bli av med Jämtin
Tja han Jämtin producerar mer poäng än alla Brynäs toppvärvningar ihop.

Att han sedan lider av damp är en annan sak, det gör honom egentligen inte sämre som hockeyspelare, då han tenderar att dra på de andra minst lika mycket med utvisningar som han drar på sig själv.

Nåja, efter det att Jämtin pissade på oss i HV71 genom att gå till Linköping har han då aldrig varit någon favorit hos mig, men man får ju vara bra jävla dum i huvudet om man inte inser att Jämtin kan spela hockey, göra poäng och vara en tillgång för sitt lag.

Sanningen att säga du verkar inte besitta några större kunskaper om idrotten och dess utövare.
2013-07-17, 01:52
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Tja han Jämtin producerar mer poäng än alla Brynäs toppvärvningar ihop.

Att han sedan lider av damp är en annan sak, det gör honom egentligen inte sämre som hockeyspelare, då han tenderar att dra på de andra minst lika mycket med utvisningar som han drar på sig själv.

Nåja, efter det att Jämtin pissade på oss i HV71 genom att gå till Linköping har han då aldrig varit någon favorit hos mig, men man får ju vara bra jävla dum i huvudet om man inte inser att Jämtin kan spela hockey, göra poäng och vara en tillgång för sitt lag.

Sanningen att säga du verkar inte besitta några större kunskaper om idrotten och dess utövare.
16 poäng är knappast bra med tanke på att hans säkert har en relativt hög lön. Sedan drar han på sig sjukt många onödiga utvisningar och ger klubben han spelar i ett sämre rykte...
2013-07-17, 02:00
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
På vilket vis krossar Leksands IF JDLR dröm om NHL genom att stoppa honom från spel i OHL vid nyss fyllda 18 års ålder?
Enligt hans åsikt kommer han utvecklas mer i OHL än i Leksand. Annars skulle han inte vilja flytta dit? När han nu anser det borde Leksand respektera att han tycker så.
2013-07-17, 02:12
Bannlyst
Inte ens inför 09/10 hade jag så här dåliga vibbar av Färjestads lagbygge. Jag önskar att jag kunde säga att jag litar på JJ, men sanningen är den att jag på riktigt är orolig att vi åker ur. Spelare som Görtz och Åberg måste ta stora kliv framåt i år för att det inte ska sluta i katastrof.
2013-07-17, 02:15
Bannlyst
Citat:
16 poäng är knappast bra med tanke på att hans säkert har en relativt hög lön. Sedan drar han på sig sjukt många onödiga utvisningar och ger klubben han spelar i ett sämre rykte...
Ignore på dig!!!

Hur som du är väldigt besatt av poäng du vilket väl bara det tyder på att du inget begriper.

Spelartyper som Jämtin har man inte i första hand för att de ska göra poäng, tanken är att de ska gå in framför mål och på så sätt se till att backarna och speltyper som Davidsson osv ska göra poängen.

Jaja, du är för dum för att jag ska kunna orka med att tolerera dig, så som sagt ignore blir det på dig, IDIOT!!!
Senast redigerad av Skogsrök 2013-07-17 kl. 02:21.
2013-07-17, 02:18
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Inte ens inför 09/10 hade jag så här dåliga vibbar av Färjestads lagbygge. Jag önskar att jag kunde säga att jag litar på JJ, men sanningen är den att jag på riktigt är orolig att vi åker ur. Spelare som Görtz och Åberg måste ta stora kliv framåt i år för att det inte ska sluta i katastrof.

På pappret så är ju Leksand, AIK och Örebro dom klart sämsta lagen. Även fast Örebro har elitseriens bästa backuppsättning

Ska väl tilläggas att jag tror på ett race mellan HV och Skaik i år. Med Luleå som outsider.
Senast redigerad av siryessir 2013-07-17 kl. 02:22.
2013-07-17, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
På pappret så är ju Leksand, AIK och Örebro dom klart sämsta lagen. Även fast Örebro har elitseriens bästa backuppsättning

Ska väl tilläggas att jag tror på ett race mellan HV och Skaik i år. Med Luleå som outsider.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem Skämt åsido. Finns hursomhelst inga marginaler att underprestera. Vi får väl hoppas att Taylor spikar igen eller nåt.

Själv har jag en något udda feeling för Frölunda. Känns som att de för första gången på mycket länge har tagit idel kloka beslut.
2013-07-17, 02:49
Medlem
wemas avatar
Citat:
Enligt hans åsikt kommer han utvecklas mer i OHL än i Leksand. Annars skulle han inte vilja flytta dit? När han nu anser det borde Leksand respektera att han tycker så.

Svara på min fråga nästa gång du trycker på "citera"-knappen är du snäll.

Det må vara så att han vill flytta till Windsor, men han har ett kontrakt att fullfölja. Hans oro om speltid är obefogad när man i föreningen sätter ner foten för att han ska stanna. Han kommer få spela, mycket, i SHL. Det är inte dåligt när man är 18.

Leksand respekterar såklart att han tycker så. Det är lite klantigt av honom att uttrycka sin önskan att flytta i utländsk media. Men jag förlåter honom, han är ung och dum, och vet inte alltid vad som är bäst för honom.

Citat:
Ignore på dig!!!
Jaja, du är för dum för att jag ska kunna orka med att tolerera dig, så som sagt ignore blir det på dig, IDIOT!!!
På tal om damp eller? Haha, herregud...
Senast redigerad av wema 2013-07-17 kl. 02:52.
2013-07-17, 07:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirsp
Där står de om han, alltså var detta verkligen vad som behövdes?

Verkar synnerligen korkat må jag säga. Varför? Det finns ju massor med spelare på marknaden som har bättre siffror utom just utvisningar. Goren fightas säkert lika bra och gör fler poäng som exempel.
Senast redigerad av OlleViero 2013-07-17 kl. 07:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in