Citat:
Ursprungligen postat av
MalmoLoco
Är det någon som kommer ihåg vad TV-programmet hette som sändes för en jäkla massa år sedan, där AJs mamma blir intervjuad? Vad jag kommer ihåg av den så var hans morsa ett riktigt arsle, det var helt ok att sonen hade nazi-flaggan på rummet t.ex.
Sen stämmer det ju som tidigare nämnt att AJ var mobbad som ung på Lextorp, inte ovanligt att man då finner en gemenskap i dåliga kretsar... Så han är ju ett resulat av dåliga gener och miljö!
Det var Striptease. Janne Josefsson i sitt esse. Ryktades på den tiden att AJ's mamma var sekreterare i VAM. Hon tyckte inte det var en stor grej med hakkorsflaggorna. Försvarsadvokat T*mmy N*ilsson, som företräder AJ även i detta fall "förstod" inte heller varför folk upprördes över flaggorna. Kan nu inte citera ur minnet, men hans uttalande ang flaggorna i programmet var att det inte behöver betyda nåt, han visste då inte vad symbolen betydde specifikt och sen frågade han Janne Josefsson om han visste det!
Försvarsadvokaten har byggt sin karriär på att antingen spela eller vara dum.
Sen kan man ju tycka vad man vill om AJ, men har man en gång sparkat och hoppat jämfota på en annan människas skalle runt tio ggr och sen inte visar nån ånger över detta.. då är man inte fullt frisk, enligt mig.
(Ja jag har sett detta avsnitt fler än en gång. Avsnittet har använts många ggr i undervisningssyfte i skolorna på den tiden.)