2013-07-16, 23:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vet vi verkligen att han aktivt satt på datingsajten?
Det kan ju räcka att datorn är på och att han har "autoinloggning" via kaka på sajten så blir han ju aktiv. Jag misstänker att jag ser ut att vara aktiv här en stor del av dygnet.....

Inte för att det har nån betydelse, men påståendet kommer en gång / dygn här ungefär.
Nej, inte me än att någon skrev att kontade en kompis, här i tråden.
Och att han blockade några, med en viss tid emellan.
Men sen kan han ju lämnat datorn, med ett uppdateringsscript, för att vara säker att inte bli utloggad.
Citera
2013-07-16, 23:35
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, men om någon man vill kommunicera med messar, då ringer man upp, eller messar till denne att ringa. Man intervjuas väl inte via SMS om man har telefon?

Vad spelar sättet han har blivit intervjuad på för roll?
Citera
2013-07-16, 23:38
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
..

Varför sitter AJ och skriver till Aftonbladet? Han ställde ju välvilligt (?) upp på intervju när han blev frisläppt.

Vad tror du? seriöst?
Citera
2013-07-16, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Vad spelar sättet han har blivit intervjuad på för roll?
Den frågan får du ställa till Kallix.
Citera
2013-07-16, 23:41
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoLoco
Är det någon som kommer ihåg vad TV-programmet hette som sändes för en jäkla massa år sedan, där AJs mamma blir intervjuad? Vad jag kommer ihåg av den så var hans morsa ett riktigt arsle, det var helt ok att sonen hade nazi-flaggan på rummet t.ex.
Sen stämmer det ju som tidigare nämnt att AJ var mobbad som ung på Lextorp, inte ovanligt att man då finner en gemenskap i dåliga kretsar... Så han är ju ett resulat av dåliga gener och miljö!

Det var Striptease. Janne Josefsson i sitt esse. Ryktades på den tiden att AJ's mamma var sekreterare i VAM. Hon tyckte inte det var en stor grej med hakkorsflaggorna. Försvarsadvokat T*mmy N*ilsson, som företräder AJ även i detta fall "förstod" inte heller varför folk upprördes över flaggorna. Kan nu inte citera ur minnet, men hans uttalande ang flaggorna i programmet var att det inte behöver betyda nåt, han visste då inte vad symbolen betydde specifikt och sen frågade han Janne Josefsson om han visste det!

Försvarsadvokaten har byggt sin karriär på att antingen spela eller vara dum.

Sen kan man ju tycka vad man vill om AJ, men har man en gång sparkat och hoppat jämfota på en annan människas skalle runt tio ggr och sen inte visar nån ånger över detta.. då är man inte fullt frisk, enligt mig.

(Ja jag har sett detta avsnitt fler än en gång. Avsnittet har använts många ggr i undervisningssyfte i skolorna på den tiden.)
Citera
2013-07-16, 23:45
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Det var Striptease. Janne Josefsson i sitt esse. Ryktades på den tiden att AJ's mamma var sekreterare i VAM. Hon tyckte inte det var en stor grej med hakkorsflaggorna. Försvarsadvokat T*mmy N*ilsson, som företräder AJ även i detta fall "förstod" inte heller varför folk upprördes över flaggorna. Kan nu inte citera ur minnet, men hans uttalande ang flaggorna i programmet var att det inte behöver betyda nåt, han visste då inte vad symbolen betydde specifikt och sen frågade han Janne Josefsson om han visste det!

Sen kan man ju tycka vad man vill om AJ, men har man en gång sparkat och hoppat jämfota på en annan människas skalle runt tio ggr och sen inte visar nån ånger över detta.. då är man inte fullt frisk, enligt mig.

(Ja jag har sett detta avsnitt fler än en gång. Avsnittet har använts många ggr i undervisningssyfte i skolorna på den tiden.)

Håller helt med och advokaten i fråga tycker jag inte har så rent mjöl i sin påse själv enligt viskande fåglar.
Citera
2013-07-16, 23:46
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ok aa jag tror det är den vägen som leder till DB men det skulle finnas en färist där också http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4rist

Färistor finns vid hägn, körde över 2st själv från östra hållet.
Citera
2013-07-16, 23:49
Medlem
panzertaxs avatar
varför blir inte AJ anhållen igen? två personer häktade för skyddande av brottsling, men borde de inte kunna plocka in fanskapet så han åtminstone slutar läsa o skriva i denna tråd?
Citera
2013-07-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giove

Tack för svaret!
Tycker inte vi skall kritisera T*mmy, han gör sitt jobb och är en trevlig gubbe. En av få advokater som ägnar sig mestadel åt brottsmål, alla har ju rätt till en rättvis rättegång även de skyldiga.
Citera
2013-07-16, 23:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
varför blir inte AJ anhållen igen? två personer häktade för skyddande av brottsling, men borde de inte kunna plocka in fanskapet så han åtminstone slutar läsa o skriva i denna tråd?
Uppenbarligen finns det inte mer bevis. Visserligen kan åklagaren plocka in AJ igen, men utan nya bevis kan åklagaren se sig om efter ett nytt yrke.
Citera
2013-07-16, 23:55
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Uppenbarligen finns det inte mer bevis. Visserligen kan åklagaren plocka in AJ igen, men utan nya bevis kan åklagaren se sig om efter ett nytt yrke.

Ja så är det ju, men två personer är på sannolika skäl häktade för skyddande av brottsling som i sin tur inte ens är anhållen. Bevisbördan är större på medhjälparna än mördaren själv.
Citera
2013-07-16, 23:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jo, men om någon man vill kommunicera med messar, då ringer man upp, eller messar till denne att ringa. Man intervjuas väl inte via SMS om man har telefon?
Har man inga bra, snabba, svar på journalisternas listiga frågor, föredrar man nog att inte prata med dom live, om ens alls, då de har en tendens att skriva i tidningen vad man sagt

Skämt åsido
Jag antar att det kan vara någon eller några följdfrågor han fått, efter ordinarie intervjun som du säkert tänker på.
Men den gjordes ju efter frisläppandet, när han skulle "prata ut" i Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in