2013-07-16, 22:42
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Det här kommer garanterat att gagna hans image, när jag hörde nyheten på radio så tänkte jag bara "fan vad typiskt burzum" inte för att jag vet eller bryr mig om hans politiska engagemang öht men för att han verkar så jävla deprimerad och trasig.

Klockrent.

Du menar hans image som småbarnsfar som bor på Franska landsbygden och bygger sitt eget hus?
Citera
2013-07-16, 22:52
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Du menar hans image som småbarnsfar som bor på Franska landsbygden och bygger sitt eget hus?
ja självklart.
Citera
2013-07-16, 22:55
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det är förbjudet att säga sanningen och säga vad man tycker i de flesta europeiska nationer, särskilt i de "demokratiska" västeuropeiska EU-länderna.

Tyvärr är det så. Det är lite konstigt tycker jag, ju friare land desto mindre yttrandefrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Det här kommer garanterat att gagna hans image, när jag hörde nyheten på radio så tänkte jag bara "fan vad typiskt burzum" inte för att jag vet eller bryr mig om hans politiska engagemang öht men för att han verkar så jävla deprimerad och trasig.

Klockrent.

Varg är ingen kyrkbrännande mördare som lirar black metal längre, han är en vanlig småbarnsfader. Han har inte samma image som på nittio-talet. Deprimerad och trasig förstår jag inte heller vad du menar med, jag tycker att han verkar vara en ganska lycklig, och lyckad, människa.
Citera
2013-07-16, 23:09
Medlem
Dsfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här kan man se ett litet reportage om gripandet. Bilder på huset och grannar som pratar om hur god far han var till sina barn.

Samtidigt är det nu fastslaget att han greps enbart för det som redan har tagits upp: Skriverier på nätet, lagliga vapen och att Breivik skickade sitt manifest till honom (tillsammans med tusentals andra)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10105353

Dom klippte bort varför hans barn inte går i skola...

http://thuleanperspective.com/2013/05/02/big-trees-grow-from-small-seeds/
Citera
2013-07-16, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Varg är ingen kyrkbrännande mördare som lirar black metal längre, han är en vanlig småbarnsfader.
Vanlig? Går runt i kamouflagefärgade kläder, har 3 bilar som är kamouflagefärgade, skriver en massa "nazistiska" grejer på sin hemsida och uppmanar till raskrig. Han är snarare mer galen nu än på 90-talet
Citera
2013-07-16, 23:51
Medlem
Media kör nu med exakt samma metod som de gjorde med Breivik ser jag. Hehe.
Citat:
Vikernes poserade med vapen och militäruniform

Den terrormisstänkte norrmannen Varg Vikernes lade i samband med albumlansering ut flera bilder av sig själv med vapen. Musikexperterna anser att han inte representerar metallgenren.

Vikernes är känd som «Greven» efter artistnamnet «Count Grishnackh» i svartmetallmiljön.

I samband med marknadsföringen av albumet «Umskiptar» år 2012, lade Varg Vikernes och hans band Burzum ut flera bilder på sin hemsida där den självtitulerade «Greven» poserade med vapen och militäruniform.

Musikjournalisten Asbjørn Slettemark, är programledare i hårdrocksprogrammet Pyro på NRK P3 och före detta programledare i NRKs Lydverket.

Han går hårt ut mot sättet Vikernes gör reklam för sin musik på.

- Detta handlar inte om metall och militären, utan om Vikernes fullständiga galenskap. Alla andra som tar på sig en militäruniform på scenen, förstår att detta handlar om cirkus och skämt. Det har inte han insett. Det finns inte många metallmusiker i Norge som identifierar sig med det han håller på med, säger Slettemark till VG.
Mer liknande uttalanden finner ni här: http://touch.vg.no/article.php?artid=10105356
Citera
2013-07-17, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfh
Dom klippte bort varför hans barn inte går i skola...

http://thuleanperspective.com/2013/05/02/big-trees-grow-from-small-seeds/
Varg och frugan tar själva ansvaret att uppfostra barnen till att bli så intoleranta som möjligt...
Citat:
Yes, it is a matter of making sure we not only produce European children, but also keep them European. We must raise them to become good, honest, hard-working, skilled, knowledgeable, kind, just and honourable, but also strong and intolerant, as well as merciless and hard in relation to our enemies.
Citat:
Homosexuals, other races, mongrelization, other religions, alternative life-styles, atheism, all art and all politically correct ideology; we are to tolerate all of this! The only thing we are not to tolerate is of course intolerance…
Konstigt att han är emot alternativa livsstilar med tanke på hur han själv lever...
http://thuleanperspective.com/2013/03/19/tolerance/

Hans blogg är intressant men han är likväl en galen extremist som troligtvis är kapabel till att begå grova terrorbrott - en vidrig människa.
Citera
2013-07-17, 00:06
Medlem
Varg alltså. Knäppskalle men love him. Klipsk, men har fått något på bakfoten.
Citera
2013-07-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Media kör nu med exakt samma metod som de gjorde med Breivik ser jag. Hehe.

Mer liknande uttalanden finner ni här: http://touch.vg.no/article.php?artid=10105356

Citat:
I samband med marknadsföringen av albumet «Umskiptar» år 2012, lade Varg Vikernes och hans band Burzum ut flera bilder på sin hemsida där den självtitulerade «Greven» poserade med vapen och militäruniform.

Musikjournalisten Asbjørn Slettemark, är programledare i hårdrocksprogrammet Pyro på NRK P3 och före detta programledare i NRKs Lydverket.

Han går hårt ut mot sättet Vikernes gör reklam för sin musik på.

- Detta handlar inte om metall och militären, utan om Vikernes fullständiga galenskap. Alla andra som tar på sig en militäruniform på scenen, förstår att detta handlar om cirkus och skämt. Det har inte han insett.

Tja man kan ju fråga sig hur det är med alla "missförstådda" och kriminella hiphopartister i USA, Sverige och annorstädes som gärna poserar med vapen i tid och otid (och dessutom gärna använder dem i brottsliga sammanhang) eller reggaeartister, vänsterextremister och liknande som gärna poserar i kamouflageuniform och med vapen för att understryka sin revolutionära övertygelse och kampvilja. Det brukar sällan bedömas och fördömas som "fullständig galenskap".
Senast redigerad av Varnagel 2013-07-17 kl. 00:09.
Citera
2013-07-17, 00:13
Medlem
Citat:
Enligt det franska nyhetsmagasinet Le Nouvel Observateur var det hot Varg Vikernes framsatte på sin blogg för tre dagar sedan som till slut övertygade antiterrormyndigheterna i Frankrike om att ingripa. Hoten berörde tågdramat i Brétigny.

Högerextremisten är säker på att tågkraschen var en sabotagehandling, och inte en olycka.

Muslimsk ungdom låg bakom detta sabotage, för att kunna plundra döda och skadade tågpassagerare, hävdar Vikernes,

I bloggposten efterlyser han ett uppror mot alla Europas judar.
«Jag är så arg, och har varit det hela dagen. Jag förstår bara inte varför Europa inte gör uppror mot detta. Folk har mist sin yttrandefrihet och sitt beskydd under lagen. De lever som slavar för judisk-ägda banker och judiska aktieägare. Vad har de att förlora på att göra uppror?», skriver Vikernes, innan han följer upp med följande avslutning på inlägget:

«Det är detta de vill: Att förstöra Europa och utrota oss alla. De hatar oss och allt som är europeiskt. De har arbetat för att förstöra oss i tusentals år, men nu måste det stoppa. Vi måste handla, innan det är för sent»

- Många skriver liknande yttringar på nätet, varför blir han misstänkt för att planera terror?

- Hans uttalanden riktas bland annat mot muslimer och judar. Men gripandet beror också på hans personlighet, samt att han mottog Breiviks manifest, säger Thibault-Lecuivre till VG.
http://touch.vg.no/article.php?artid=10105353
Citera
2013-07-17, 00:19
Medlem
Dsfhs avatar
Varför går man inte direkt till källan istället för att ödsla tid på förståsigpåare och så kallade musikjournalister..

The promotional photos of the new album are a little bit weird. Why did you choose the images of a hunter and a viking warrior?

I am first of all a little bit surprised that you call my promo shots weird, when we have seen photos of the clowns of Dimmu Borgir, Immortal, Satyricon and other Black Metal parody bands for years now, but that's okay. I will leave it with that. Well... It is actually not a Viking Warrior. The armour and perhaps even the helmet on those photos would have been anachronisms even in the Viking Age, as they belong in the Classical Antiquity (and up to the beginning of the Viking Age for the helmet). It's a Northern European Warrior from late Classical Antiquity, wearing blue clothes (id est the Pagan colour), fighting or preparing to fight the Christian Jew-lackeys of the Roman Empire. I called the series of photos WargaR to stress this. You see WargaR is the proto-Nordic origin of Old Norwegian Vargr – which of course is the Old Norwegian origin of my own Norwegian first name, Varg. (If I ever use the name Wargaz I have probably lost myself somewhere in pre-history...). The Hunter is the same person, only metamorphosed.... He is living in a different age now, but is still fighting the same eternal enemy of Europe. Some warriors never surrender! They just change when they die and are reborn again – to pick up the sword and keep fighting for Europe (as a biological term)!

http://www.burzum.org/eng/library/2012_interview_rockoverdose.shtml
Senast redigerad av Dsfh 2013-07-17 kl. 00:22.
Citera
2013-07-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Vanlig? Går runt i kamouflagefärgade kläder, har 3 bilar som är kamouflagefärgade, skriver en massa "nazistiska" grejer på sin hemsida och uppmanar till raskrig. Han är snarare mer galen nu än på 90-talet

Visst är det kanske lite excentriskt att till vardags gå runt i vad som ser ut som (förmodade) reproduktioner av gamla Waffen SS-uniformer och dessutom måla sina tre bilar i samma mönster, Waffen SS så kallade "Erbsentarn" eller "Erbsenmuster" från 1944.

http://www.kamouflage.net/camouflage/00117.php

Det är väl dock ett fritt land och vad spelar det för roll vilka kläder han lufsar runt i ute på vischan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in