2013-07-16, 20:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då måste jag fråga dig, om han dricker ofta, och om han dricker sig rejält berusad?
Jag får nämligen inte ihop kontrollbehovet med regelbundna alkoholvanor.

OT av mig men.. Det är vanligt att de med kontrollbehov även dricker mycket. Låter kanske motsägelsefullt.

Men det bottnar nog i att ha kontroll är en vision som inte hör verkligheten till. kontrollbehovet finns hos en person mestadels som ett skydd mot ångest. Precis som alkoholen..
Citera
2013-07-16, 20:44
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Vad vet "vi" om vad A.J gjorde från natten och framåt.
Tänker främst på dagarna efter Mordnatten och dagarna efter han blev fri igen.

Det är en intressant fråga som ställts flertalet ggr i tråden. Vet du?
Citera
2013-07-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vi vet inget mer än att han satt på någon pancake datingsite.
Sen syntes han till i Vänersborg med morsan dagen han släpptes.

Fick han skjuts till Jönköping 5 juli?
Citera
2013-07-16, 20:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
OT av mig men.. Det är vanligt att de med kontrollbehov även dricker mycket. Låter kanske motsägelsefullt.

Men det bottnar nog i att ha kontroll är en vision som inte hör verkligheten till. kontrollbehovet finns hos en person mestadels som ett skydd mot ångest. Precis som alkoholen..

Du, det där var bra sagt
Ta patent på den förklaringsmodellen
Citera
2013-07-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Det är en intressant fråga som ställts flertalet ggr i tråden. Vet du?

nej men kanske kan någon hjälpa till med vilka uppgifter som är bekräftade.
Citera
2013-07-16, 20:49
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
polisen skyller på semestertider redan första dagen

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2389334

Den där hade jag missat, blod på väggen vid hissen alltså. Intressant.
Citera
2013-07-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det är ett intressant fall då det avviker något från ett nårmalt middagsgräl.
Har försökt läsa igenom tråden, det är inte lätt hänga med i alla svängar.

Det som är någorlunda "normalt" är att AJ och IF träffas på kvällen för att äta en bit.
Vid 23.30 ringer IF:s far, det kanske också är normalt att han gör.

Sedan ringer tydligen någon PT ,som jag uppfattar son pojkens far, någon gång under natten. Om detta är normalt eller inte är svårt att bedömma. Det är lördsnatt så det kanske är ett fyllesamtal.
Denne PT kanske inte vet om innan att AJ är där och det uppstår en despyt.

Efter samtalet kanske det uppstår ordväxling mellan AJ och IF, detta urartar och IF blir liggande på golvet kraftigt blödande, medvetslös eller redan död.

Så här långt kan man förstå tankegångarna.
(Det blir långt det här.
Återkommer strax med en fortsättning om någon är intresserad och orkar läsa)

Om inte jag förstått helt fel, så sade denna PT att det verkade lugnt då han ringde.
Och att samtalet avslutades med att AJ sa att han skulle pussa PT's son .
Och kanske var det där det gick snett.
AJ kanske tänkte gå in och pussa sonen god natt ,fast han redan låg och sov.
Ida kanske sa ifrån om olämpligheten av att gå in till sonen mitt i natten när han log och sov.
Varpå AJ tände till och dunkade hennes huvud mot exempelvis spisen ???

Hur som helst så har fegskiten tänt till och tagit död på Ida.
Och blandat in sin vän i detta.

Ingen som vet vad Ida och AJ gjorde tidigare på kvällen ??
Citera
2013-07-16, 20:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Fick han skjuts till Jönköping 5 juli?
Det är bara en källa med insyn i familjen som absolut hävdat det. Sen har en sagt att morsan körde honom till tåget. Men hon kan ju lika gärna kört honom till stugan, när ingen ens sett karln sedan den 5:e. Och sagt till vänner att han är i Jönköping, det tycker jag låter rimligare.
Citera
2013-07-16, 20:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DB kan ha varit med både när kroppen hämtades och dumpades, men DB vägrade att befatta sig med den. Där för fick GM bära själv.

Fullt möjligt. Man kan tänka sig att DB parkerat utanför och inte tänkt på att öppna dörren. Men jag ser faktiskt inget tvingande skäl till att DB måste vara där. Om AJ hämtar bilen med hjälp av MC så löser det ju ett annat problem, hur MC:n försvann.

(Givetvis är detta resonemang helt hypotetiskt och Björnligan är de enda jag misstänker .)
Citera
2013-07-16, 20:56
Bannlyst
Fortfarande samma.. Inget nytt under solen.
Jag börjar mer å mer tro på min gamla saga om syra.
Likhund hittar inget, inte ens ett spår.
Syra är det ultimata sättet att få bort ett lik.
AJ och co kanske har en kontakt, dom har ju iallafall kriminella vänner inom stora grupperingar.
Skulle jag vilja få bort ett lik så skulle jag använda syra.
bästa teorin so far.
Citera
2013-07-16, 20:56
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Enligt PM:

Man ska tydligen kunna köra rätt in över FÄRISTER och den vägen mellan DB och Kräftdammen är ca 2 km lång och brutet jordbrukslandskap. Ang Den Pickupen: Det saluförs betaljakt till jägare , kan hända att den stod uppställd där för just det ändamålet, till förfogande då när vittnet var där?

Min fråga om DB lätt kan ta sig mellan dessa två punkter, sitt hem och kräftdamm får vi detta svar:

Ja det kan han göra:
och skulle passagen i norr vara trång så är det inte långt att släpa / bära.
Jag tror dessutom inte att sådana som dem har koll på om det är lite eller mkt folk i området där nu! kolla jakttidtabellen så förstår du vad jag menar .

Den norra vägen lyckades inte jag köra med min bil iaf. Kom till en gård där det fanns en skylt med fordonstrafik förbjuden och vägen i sig kändes mer som ett traktorspår. Därav fick jag köra runt och ta östra infarten till dammen.
Citera
2013-07-16, 20:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Domstolen kan häkta på den lägre misstankegraden oavsett vad åklagaren begär. Men nu bedömde den att bevisningen inte ens räckte till det.

Om jag förstår saken rätt, så kan åklagaren begära häktning på sannolika skäl som ett förstahandsval, och sedan gardera sig med ett andrahandsval, skälig misstanke. Gjorde hon det?

Nåväl, detta passar väl bäst i juridikforumet. Jag tror att tingsrätten gav henne en smäll på fingrarna för att hon inte begärde en utredningshäktning. Det räcker i princip med att den misstänkte har befunnit sig nära brottsplatsen och att det föreligger nån form av försvårande omständighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in