2013-07-16, 20:18
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tror du måste ha gått in på fel ställe... Jag är inte arkeolog��

Absolut inte gått in på fel ställe! Arkeologer finns det andra som är, t ex jag
Citera
2013-07-16, 20:18
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
En kan ha burit, men bil har ju krävts för att frakta bort BO.
Känns irrelevant huruvida en eller två burit BO.

Spåren tyder på en. Men det ändrar som du ju är inne på inget i själva sakfrågan. Min poäng är dock att såväl spåren i trapphuset som vid Kvarnsjön pekar på en ensam bärare. Att bestämma att de är två för att det är tungt att bära är inget argument baserat i fakta. Det går att gömma brottsoffer ensam...
Citera
2013-07-16, 20:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Sorry. Jag läste fel och tog sedan bort min post när jag insåg missen.

Jag tror att DB och FH var tillsammans den kvällen. Det är en uppgift jag fått i PM och kan inte se något skäl för någon att hitta på det... Var de tillsammans är det naturligt att båda åkte. Om nu dessa alls är skyldiga. Personligen misstänker jag ju Björnligan och alla andra funderingar är bara hypotetiska.

Det är lugnt. I vilket skeende tänker du dig att DB (med sällskap) kopplades in av AJ?
Citera
2013-07-16, 20:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Spåren tyder på en. Men det ändrar som du ju är inne på inget i själva sakfrågan. Min poäng är dock att såväl spåren i trapphuset som vid Kvarnsjön pekar på en ensam bärare. Att bestämma att de är två för att det är tungt att bära är inget argument baserat i fakta. Det går att gömma brottsoffer ensam...
DB kan ha varit med både när kroppen hämtades och dumpades, men DB vägrade att befatta sig med den. Där för fick GM bära själv.
Citera
2013-07-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DB kan ha varit med både när kroppen hämtades och dumpades, men DB vägrade att befatta sig med den. Där för fick GM bära själv.
A.J är inte en man man kan argumentera emot! Vill han att något ska vara på ett sätt så riskerar du din hälsa och det är en man med extremt kontrollbehov.
Citera
2013-07-16, 20:34
Medlem
Vad vet "vi" om vad A.J gjorde från natten och framåt.
Tänker främst på dagarna efter Mordnatten och dagarna efter han blev fri igen.
Citera
2013-07-16, 20:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
A.J är inte en man man kan argumentera emot! Vill han att något ska vara på ett sätt så riskerar du din hälsa och det är en man med extremt kontrollbehov.
Jag skrev inte att AJ var inblandad.
Citera
2013-07-16, 20:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Då måste jag fråga dig, om han dricker ofta, och om han dricker sig rejält berusad?
Jag får nämligen inte ihop kontrollbehovet med regelbundna alkoholvanor.
Citera
2013-07-16, 20:39
Medlem
Det är ett intressant fall då det avviker något från ett normalt middagsgräl.
Har försökt läsa igenom tråden, det är inte lätt hänga med i alla svängar.

Det som är någorlunda "normalt" är att AJ och IF träffas på kvällen för att äta en bit.
Vid 23.30 ringer IF:s far, det kanske också är normalt att han gör.

Sedan ringer tydligen någon PT ,som jag uppfattar son pojkens far, någon gång under natten. Om detta är normalt eller inte är svårt att bedömma. Det är lördsnatt så det kanske är ett fyllesamtal.
Denne PT kanske inte vet om innan att AJ är där och det uppstår en despyt.

Efter samtalet kanske det uppstår ordväxling mellan AJ och IF, detta urartar och IF blir liggande på golvet kraftigt blödande, medvetslös eller redan död.

Så här långt kan man förstå tankegångarna.
(Det blir långt det här.
Återkommer strax med en fortsättning om någon är intresserad och orkar läsa)
Senast redigerad av April62 2013-07-16 kl. 20:52.
Citera
2013-07-16, 20:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Vad vet "vi" om vad A.J gjorde från natten och framåt.
Tänker främst på dagarna efter Mordnatten och dagarna efter han blev fri igen.
Vi vet inget mer än att han satt på någon pancake datingsite.
Sen syntes han till i Vänersborg med morsan dagen han släpptes.
Citera
2013-07-16, 20:42
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är lugnt. I vilket skeende tänker du dig att DB (med sällskap) kopplades in av AJ?

Meegamnd har föreslagit att AJ åkte till DB och hämtade bilen. Så kan det vara. Jag kan även tänka mig att de blev tillkallade till brandplatsen för skjuts om de nu är skyldiga...
Citera
2013-07-16, 20:42
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Jag lovar dig - jag är inte arkeolog!

Vet att du inte är arkeolog. Det jag menade är att man inte "bara" kan gå in på Ämbetets Fornsök och finna all information, man måste ha login och vara arkeolog som JAG är. Du måste ha missuppfattat min poäng i de tidigare inläggen.

Men åter till frågan om bensinförrådet och var det ligger? Vet du?
Även om jag har full access till diverse kartor så kan jag inte finna bensinförrådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in