2013-07-16, 19:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Citat:
När GT kom till platsen i går fanns blodspåren kvar i trappuppgången, både på bottenvåningen och i trappan upp till den våning där småbarnsmamman, som är i 20-årsåldern, hade sin lägenhet.
Källa:http://www.expressen.se/gt/missing-people-soker-smabarnsmamman/

..Och Aftonbladet skriver:

Citat:
Blodspåren ledde från lägenheten till hissen.

Men vid ytterdörren slutar spåren efter den 23-åriga tvåbarnsmamman från Trollhättan som polisen först var säker på var mördad.

Citat:
I söndags eftermiddag möttes en boende i området Dannebacken i Trollhättan av blod i trappuppgången. Spåret ledde in i hissen till ännu mer blod. Men utanför hyreshusets ytterdörr slutade spåret plötsligt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062572.ab
Citera
2013-07-16, 19:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp, om de var två om att gömma kroppen. Men på vilka grunder skall vi anta att det var två som förde bort kroppen? Jag har tidigare idag argumenterat för att spåren tyder på att endast en burit.
Det finns dock anledning att anta att det var två personer på brandplatsen, GM och en som kom till BP med bil för transport.
Citera
2013-07-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.

Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.

Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.

Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.

Efter att ha läst igenom tråden och de tidningsartiklar som behandlar detta fall tror jag som dig Lalajlaj att vi inte behöver oroa oss för att det skall förbli olöst. Min känsla är att polisen har full koll på hur detta gått till. Häktningarna av DB och framförallt FH tyder på att de har mer på fötterna än vad vi känner till i den här tråden och att de nu väntar på provsvaren från SKL innan de sätter riktigt stor press på de båda häktade alternativt plockar in AJ igen.

Scenariot är sannolikt väldigt enkelt: Ett vredesutbrott leder till dödsfall. GM får panik, kontaktar sina kompisar som hjälper till att transportera bort liket. Dumpning i Göta Älv inte långt från brottsplatsen ligger närmast till hands. Sedan till Hunneberg för att bränna bilen.
Citera
2013-07-16, 19:24
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ska ha funnits/finns ett stort bensinförråd i berget från 40talet i närheten av HÅSTEN gård i NBjörke som rasat delvis och allt lämnades vind för våg, faten skall enligt vad man hört ligga kvar?

Känner tyvärr inte till ngt bensinförråd i berget, hade dock varit intressant att veta var det ligger.
Det enda jag känner till är ett brott/täkt "skifferbrott" vid berget N om Håsten gård.

(Förutsatt att vi talar om samma Håsten)

http://imgur.com/KL4NVvr
Citera
2013-07-16, 19:30
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Japp, om de var två om att gömma kroppen. Men på vilka grunder skall vi anta att det var två som förde bort kroppen? Jag har tidigare idag argumenterat för att spåren tyder på att endast en burit.

En kan ha burit, men bil har ju krävts för att frakta bort BO.
Känns irrelevant huruvida en eller två burit BO.
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Utifrån uppgifter om FH så är ett tänkbart scenario:
  1. AJ är själv hos IF och mördar henne
  2. AJ ringer DB för att få hjälp med att köra iväg kroppen (det sägs att AJ åkte till IF i sin MC)
  3. Kropp dumpas, bil bränns, och de nu förarlösa brottslingarna ringer in FH för skjuts

Tror fler än jag varit inne på detta scenario. FH vet kanske ens inte varför han ska hämta upp dessa typer..
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns dock anledning att anta att det var två personer på brandplatsen, GM och en som kom till BP med bil för transport.

Håller helt med om det. Om de sedan är två eller tre är en annan femma.
Citera
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Minst två.
Citera
2013-07-16, 19:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Polisen säger sig ha säkrat intressanta spår i bilen. Jag gissar att det kan bl a vara spår av kläder.
Citera
2013-07-16, 19:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Utifrån uppgifter om FH så är ett tänkbart scenario:
  1. AJ är själv hos IF och mördar henne
  2. AJ ringer DB för att få hjälp med att köra iväg kroppen (det sägs att AJ åkte till IF i sin MC)
  3. Kropp dumpas, bil bränns, och de nu förarlösa brottslingarna ringer in FH för skjuts

Tror fler än jag varit inne på detta scenario. FH vet kanske ens inte varför han ska hämta upp dessa typer..

Jag håller med om att det är en fullt möjlig beskrivning om vad som hänt, men undrar återigen vilka skäl i form av spår eller iakttagelser du bygger på när du antar att de är två som gömmer kroppen. Jag har redovisat mina skäl att tro att en ensam burit...
Citera
2013-07-16, 19:35
Medlem
En del här verkar ifrågasätta varför GM skulle ha 2 kumpaner och att F.h inte verkar haft anledning att täcka upp ett sådant grovt brott för AJ. Kan det inte bara vara så enkelt att F.h är anhållen för skyddande av brottsling och att det avser att han skyddar D.B? Om dom var tillsammans den aktuella natten vet han ju om D.B lämnade bostaden under natten, kom hem blodig, upprörd mm. Han måste väl inte vara anhållen misstänkt för att skydda A.J utan kan likaväl vara misstänkt för att skydda D.B?
Citera
2013-07-16, 19:36
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Varför dröjer svaren från SKL?

Kommer de att redovisas eller finns det chans att Polisen håller informationen själv, vad är brukligt?

Även om analyserna skulle vara klara, så är det troligtvis så att polisen håller på informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in