Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.
Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.
Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.
Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.
Efter att ha läst igenom tråden och de tidningsartiklar som behandlar detta fall tror jag som dig Lalajlaj att vi inte behöver oroa oss för att det skall förbli olöst. Min känsla är att polisen har full koll på hur detta gått till. Häktningarna av DB och framförallt FH tyder på att de har mer på fötterna än vad vi känner till i den här tråden och att de nu väntar på provsvaren från SKL innan de sätter riktigt stor press på de båda häktade alternativt plockar in AJ igen.
Scenariot är sannolikt väldigt enkelt: Ett vredesutbrott leder till dödsfall. GM får panik, kontaktar sina kompisar som hjälper till att transportera bort liket. Dumpning i Göta Älv inte långt från brottsplatsen ligger närmast till hands. Sedan till Hunneberg för att bränna bilen.