2013-07-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Polisen säger sig ha säkrat intressanta spår i bilen. Jag gissar att det kan bl a vara spår av kläder.

Med blod på då hoppas jag annars kan de ju bara köra en story om att de legat där när bilen blev stulen.
Citera
2013-07-16, 19:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den sista personen behövdes ju för att få hem de andra två från brandplatsen, så den kan ju ha ringts då!
Citat:
Japp, om de var två om att gömma kroppen. Men på vilka grunder skall vi anta att det var två som förde bort kroppen? Jag har tidigare idag argumenterat för att spåren tyder på att endast en burit.
Nej, du har säkert rätt, men bilen kan ju ha körts av en annan person. Jag har inte haft tid att engagera mig i vad som skett i trapphus/hiss. Men polisen hade väl tagit med en dörrmatta? Antagligen har du i en teori haft den att ställa upp dörren med, när kroppen lades ner?

Jag köper en enda person, med bil också, så det är inte det
Men då blir det knepigt att två skulle kommit och hämtat GM?
Allra helst om den ena skulle upp och jobba tidigt, som antytts, vad gjorde då den andra där mitt i natten? Nu bor ju inte den tredje långt ifrån, så han sov väl inte över.
GM/GM's borde ju också försäkrat sig att upphämtaren var ensam.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-16 kl. 19:40.
Citera
2013-07-16, 19:46
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Polisen säger sig ha säkrat intressanta spår i bilen. Jag gissar att det kan bl a vara spår av kläder.

Borde inte kläder vara det första som brinner upp?
Citera
2013-07-16, 19:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ska ha funnits/finns ett stort bensinförråd i berget från 40talet i närheten av HÅSTEN gård i NBjörke som rasat delvis och allt lämnades vind för våg, faten skall enligt vad man hört ligga kvar?

Om det funnits ett sådant förråd lär man ha återanvänt någon av skiffergruvorna. Dessa kan du finna på fornsök på raa.se Den som vill se dem parkerar enklast vid Kvarnsjön och följer klevvandringen lämpligen går man den moturs eftersom Håstens klev är urenkel att hitta och därför lätt återfinns när man söker efter grottor.
Citera
2013-07-16, 19:48
Medlem
silbersky007s avatar
hur många bilar är reggade i FH och hur många är reggade i DB
Citera
2013-07-16, 19:52
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ska ha funnits/finns ett stort bensinförråd i berget från 40talet i närheten av HÅSTEN gård i NBjörke som rasat delvis och allt lämnades vind för våg, faten skall enligt vad man hört ligga kvar?

Jag tror dock att man inte kan nå berget där utan att få gå ganska långt eller köra med bil tätt intill bebodda hus som kanske ligger ensamt på sin vägstump... Verkar inte bra att gömma ngn där. Problemen att nå berget är för övrigt orsaken till att jag rekommenderade parkering vid Kvarnsjön.
Citera
2013-07-16, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
hur många bilar är reggade i FH och hur många är reggade i DB
FH: 5 DB: 9 https://anonfiles.com/file/bfa85e3f07f123021b18fa117bf027a1
Citera
2013-07-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Vad är det för typer egentligen? Vem har 9 bilar reggade på sig? Vem har ens 5?
Citera
2013-07-16, 19:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag håller med om att det är en fullt möjlig beskrivning om vad som hänt, men undrar återigen vilka skäl i form av spår eller iakttagelser du bygger på när du antar att de är två som gömmer kroppen. Jag har redovisat mina skäl att tro att en ensam burit...

Du missuppfattar mig. Jag anser inte att det behöver vara två som gömmer kroppen. Inte heller två som hjälps åt att förflytta kroppen från BP till fordon.

Anledningen till att DB rings in är för att AJ inte har ett fordon på plats som han kan forsla kroppen med.

Jag tycker inte att det är rimligt att DB dyker upp utanför IF:s lägenhet med sin Volvo, men att AJ lånar DB:s bil, och själv kör iväg för att dumpa och bränna bilen. Det gör i så fall det mindre troligt att FH blir involverad i allting.

Men ponera att AJ bara lånar DB:s bil och är ensam med att dumpa kroppen, och sedan med att bränna bilen. Varför skulle då AJ ringa in FH? Enligt uppgift är de inte vänner med varandra. Och det föreligger mer rimligt för AJ att ringa DB igen i ett sådant skede, och be denne hämta upp honom med en annan bil.
Citera
2013-07-16, 19:57
Medlem
Citat:
Det finns dock anledning att anta att det var två personer på brandplatsen, GM och en som kom till BP med bil för transport.

AJ påstod att Id* var orolig när han gick.. Ja det kan man ju förstå om han talar sanning.
Hon höll ju på att förblöda.

Kan möjligen AJ tagit sin mc till DB i ren panik.
Och väl där övertalat DB till att köra ?
När DB och AJ väl kommer till lägenheten så går det uppför DB att Ida är död.
I lägenheten får AJ DB att förstå att han inte kan backa, eftersom han nu står mitt i skiten och är i allra högsta grad inblandad.

Varpå man tar ut Ida ur lägenheten,gömmer Ida, tuttar eld på bilen och DB ringer F för hämtning.

Är detta en omöjlighet ?
Senast redigerad av zebop 2013-07-16 kl. 20:03.
Citera
2013-07-16, 20:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Jag vill gärna hävda att FH haft tillgång till sin flickväns ena bil också.
Den enda av 16 bilar som är laglig i trafik
Citera
2013-07-16, 20:01
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Borde inte kläder vara det första som brinner upp?

Jo, men om du eldat en trasa ser inte askan ut som en trasa då? Jag gissar att ett bylte kläder kanske inte brinner så bra eftersom det finns en viss grad av isolering mellan lagren i byltet... Men här är jag helt klart ute på tunn is. Jag tänker mig även att kläderna kan ha varit blöta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in