2013-07-16, 18:03
Medlem
Ravenhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
På radion på 90-talet hörde jag en hårdrockslåt. Jag har försökt googla texten, men det ger inget resultat

Texten går typ: "Little by, little by yeah --- we both know the limits, and we're close to the air -- we could still be friends, I could call you sometimes -- say the word, I know you long to hear"...

Baltimoore - Little Bye
Är med på albumet There´s No Danger On The Roof.
Citera
2013-07-16, 18:13
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macgyverface
Vad heter låten ca 2:30 min i videon?

http://www.svtplay.se/klipp/1344481/johan-olsson-redo-for-sin-sista-tavlingssasong
Vet inte men det låter som The Knife så gillar du stilen kanske dom passar.
Citera
2013-07-16, 18:34
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenheart
Baltimoore - Little Bye
Är med på albumet There´s No Danger On The Roof.
Tusen tack!
Citera
2013-07-16, 19:48
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomkruksvaktaren
Är det Flickan och kråkan du tänker på?
http://www.youtube.com/watch?v=3wTTODksGtA

Nej det är inte flickan och kråkan.

Låten är Svensk
Handlar om en person som hittar/räddar en fågel
Tar hand om fågeln och betraktar den som en vän
Den sitter i en bur men vill bara tillbaka till friheten
Personen som har tagit hand om fågeln släpper tillslut den fri och förväntar sig då att den ska vända sig om för att säga tack för hjälpen. Men det gör den inte.

Fetmarkerade ett par viktiga ledtrådar, eller saker jag tycker mig tro är signifikativa för låten.
Citera
2013-07-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vet inte men det låter som The Knife så gillar du stilen kanske dom passar.

hmm ja kanske de, ska kolla upp de!
Citera
2013-07-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atticus-Finch
Nej det är inte flickan och kråkan.

Låten är Svensk
Handlar om en person som hittar/räddar en fågel
Tar hand om fågeln och betraktar den som en vän
Den sitter i en bur men vill bara tillbaka till friheten
Personen som har tagit hand om fågeln släpper tillslut den fri och förväntar sig då att den ska vända sig om för att säga tack för hjälpen. Men det gör den inte.

Fetmarkerade ett par viktiga ledtrådar, eller saker jag tycker mig tro är signifikativa för låten.

Björn afzelius - född fri?
Citera
2013-07-16, 21:07
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macgyverface
Björn afzelius - född fri?

Yes! Thank you good sir
Citera
2013-07-16, 23:32
Medlem
Jag försöker komma på vad ett band heter , enda jag vet är att musiken är en blandning mellan rock och elektronisk , 80 tals musik möjligen , bandet var från början ett renodlat rock band... kan mycket väl vara brittiska och ha ordet crow med nånstans, helt hjärnsläpp!
Citera
2013-07-17, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Jag försöker komma på vad ett band heter , enda jag vet är att musiken är en blandning mellan rock och elektronisk , 80 tals musik möjligen , bandet var från början ett renodlat rock band... kan mycket väl vara brittiska och ha ordet crow med nånstans, helt hjärnsläpp!

Counting Crows?
http://www.youtube.com/watch?v=-oqAU5VxFWs
Citera
2013-07-17, 06:04
Medlem
FuckThePolices avatar
Någon som vet vad denna svenska låt heter?

soundcloud.com
Citera
2013-07-17, 06:31
Medlem
Har läst igenom ett par sidor men är omöjligt att läsa igenom alla då de är så extremt många! Så hoppas att ingen redan frågat om denna.. Men vill verkligen ha hjälp!!

För flera år sen, kanske.. 7 år sen? Dansade jag streetdance och då hade vi en låt som jag sen dess försökt hitta utan framgång!! Har inte mycket att gå på tyvärr..

Men här är det jag vet:
I början av låten skäller en hund typ 3-4 skall kanske, sen börjar låten. Den ska gå att dansa till så är ingen lugn låt. Sen typ.. Dunkdunkdunkdunk dunkdunkdundunkdunk så fortsätter det så... Haha förlåt, kommer inte ihåg mer!! Men som sagt, är en låt att dansa till. Men det med hunden i början borde väl hjälpa? Och att den borde vara relativt gammal eftersom att den fanns för iaf 6-7 år sen tror jag!

Hoppas nån själ förstår vilken det är jag menar och jag kan sluta leta!! Tack på förhand! PS. Skriver på mobilen så orkar inte läsa igenom inlägget så jag stavat rätt, men ni förstår nog ändå!
Citera
2013-07-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterflickan1
Har läst igenom ett par sidor men är omöjligt att läsa igenom alla då de är så extremt många! Så hoppas att ingen redan frågat om denna.. Men vill verkligen ha hjälp!!

För flera år sen, kanske.. 7 år sen? Dansade jag streetdance och då hade vi en låt som jag sen dess försökt hitta utan framgång!! Har inte mycket att gå på tyvärr..

Men här är det jag vet:
I början av låten skäller en hund typ 3-4 skall kanske, sen börjar låten. Den ska gå att dansa till så är ingen lugn låt. Sen typ.. Dunkdunkdunkdunk dunkdunkdundunkdunk så fortsätter det så... Haha förlåt, kommer inte ihåg mer!! Men som sagt, är en låt att dansa till. Men det med hunden i början borde väl hjälpa? Och att den borde vara relativt gammal eftersom att den fanns för iaf 6-7 år sen tror jag!

Hoppas nån själ förstår vilken det är jag menar och jag kan sluta leta!! Tack på förhand! PS. Skriver på mobilen så orkar inte läsa igenom inlägget så jag stavat rätt, men ni förstår nog ändå!

http://www.youtube.com/watch?v=TNH57uvOcU8 - Janes addiction
http://www.youtube.com/results?search_query=who+let+the+dogs+out&oq=who+l et&gs_l=youtube.3.0.0l10.55864.56914.0.58107.7.6.0 .1.1.0.261.1190.0j3j3.6.0...0.0...1ac.1.11.youtube .N8 LFNWnOxcI who let the dogs out
http://www.youtube.com/watch?v=E6QiC88Ky5s Mr big - colorado bulldog.. har lite svårt att se nån dansa till denna men

är nog de sånger jag kommer på med hundskall i början!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in