2013-07-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hen syftade på mig för jag har just postat inlägg i tråden om knivdramat i Varberg där
jag framförde åsikten att som det hela kom att utveckla sig så blev det tyvärr oundvikligt
med det slut som det blev.

Började skratta när jag lyssnade på något inspelat från youtube om PalmeMordet från 2011.
Där Polisen sa till reportern att dom minsann utredder allting som kom in på 25års dagen ordentligt haha nämn en enda sak som utretts ordentligt angående PalmeMordet?

Lisbeth säger ju bla på Sabbatsberg att det var 2 gärningsmän.
Vittnet Anna hage som pekar ut gärningsmannen med stor kropp och litet huvud typ nån som styrketränar och man kan inte ta christer pettersson för ha stor kropp och litet huvud.

Jag kan rabbla upp miljoner saker här som inte utredds ordentligt.
Ta bara det Sven Aner säger att Lisbeth Palme hoppar ini ambulansen men anländer i en Polisbil som åker efter ambulansen till sabbatsberg.På det klassiska kortet där hon kliver ur Polisbilen vill många nu säga att det inte är Polis, men hallå hon satt i en Polisbil det är väl bara fråga Polisen dom har ju bara hållt på i 27år och hon åkte ju dessutom Polisbil.
Varför är mycket fortfarande hemligstämplat när Polisen inte kommer någonvart?
Varför gör man inte som med andra mord går ut med sånt som tidigare var hemligt till allmänehten så det kan lösas.

Svaret är enkelt PalmeMordet är redan löst man vet hur det har gått till och inget ska komma ut till allmänheten precis lika som man vet hur estonia katastrofen gick till hur kunde annars Carl Bildt gå ut i media och säga att Bogvisiret lossant innan ens en utredning kommit igång?
Citera
2013-07-16, 02:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Visste ni förresten att CP hade en intelligenskvot på hela 130?
Ingen dumbom direkt alltså.

Fast råkade dessvärre leva ett dumt liv förstås.

http://3.bp.blogspot.com/-MqTimNKuo1M/TkwKfjcwYZI/AAAAAAAADt4/xzo0OFx6rDY/s1600/arne-anka.gif
Senast redigerad av Grandioso 2013-07-16 kl. 02:46.
Citera
2013-07-16, 09:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Satans Paranoida Förbund.

Vad är det egentligen med Palmemordet som gör att det drar till sig så många
minst sagt märkliga människor med sannolikt en hel del psykiatriska diagnoser?

Det kan man fundera över en stund.

Visste ni förresten att CP hade en intelligenskvot på hela 130?
Ingen dumbom direkt alltså.
Tack för denna träffande kommentar! Men seriöst bör nog SPF hellre utläsas Statens Propaganda och Folkkontrollverk. Att det numera är en privatfinansierad verksamhet som ägnar sig åt psykologisk krigföring mot annars okontrollerbara medborgare är inget som får diskuteras öppet.
Citera
2013-07-16, 09:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
......Varför gör man inte som med andra mord går ut med sånt som tidigare var hemligt till allmänehten så det kan lösas.

Svaret är enkelt PalmeMordet är redan löst man vet hur det har gått till och inget ska komma ut till allmänheten precis lika som man vet hur estonia katastrofen gick till hur kunde annars Carl Bildt gå ut i media och säga att Bogvisiret lossant innan ens en utredning kommit igång?
Bättre än så kan det knappast sammanfattas här. Psykstyret sedan statskuppen kommer dock aldrig att ge med sig hur uppenbart det än kommer att bli för alltfler.
Citera
2013-07-16, 09:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Hörrdu Grandioso...Hellre tiotusen tokiga, nojjiga och ilskna palmespanare i en toktråd än en enda postare som i en annan tråd tyckte att det var lika bra att killen i Varberg sköts ihjäl av polisen. Vi ska verkligen inte ha en polis som tycker sig ha rätt att avrätta folk oavsett vad. Sverige ska fortsätta styras av vår riksdag och vårt rättsväsende och INTE av polisen. Så det så.

Sverige har aldrig styrts från riksdagen utan från styrelserummen hos landets ekonomiska maktelit, och under efterkrigstiden från Wallenbergarnas "Täcka udden" där bland annat Gunnar Sträng ofta var en välsedd gäst. Praktiskt taget alla beslut av betydelse för Sveriges framtid togs därute inklusive påbud att Sverige skulle anslutas till den europeiska unionen vilket Olof Palme starkt motsatte sig. OP stod i vägen och man såg sig därför nödsakad att röja honom ur vägen. Det är upprinnelsen och motivet att mörda honom.

Edit: Wallenbergarna uppfattade sosseledarna som anpassliga och lätta att komma överens med. Men Olof Palme hade ett huvud för sig - en vaken och intelligent spoling som satte sig på tvären och vägrade gå i ledband. OP avvek från mönstret och det gör man i längden inte ostraffat. När (S) återtagit regeringsmakten 1982 och förvarat valframgången med en repris 1985 agerade den ekonomiska makteliten i Sverige genom att skjuta honom. En markering som underströk vilka som bestämmer om färdriktningen för Sverige. Glöm det där med misstänkt landsförräderi och skjutglada, nazianstuckna poliser, det ligger annat bakom Palmemordet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-16 kl. 10:49.
Citera
2013-07-16, 10:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
.....Finbs det någon som har programmet som skulle gås igenom med ryssarna? Ändrades det på några punkter då Ingvar C. tog över?
Programmet som låg öppet framme och visades för en brittisk agent var säkert helt harmlöst men då Jennone Walker från CIA fick kopian så startades fantasihärvan om landsförräderi och hot mot NATO. Då IC tog över programenligt genomfördes samtalen enligt protokoll i Moskva men endast för formens skull. Sedan måste IC åka till USA och svära trohet inför Bush.
Citera
2013-07-16, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Sverige har aldrig styrts från riksdagen utan från styrelserummen hos landets ekonomiska maktelit, och under efterkrigstiden från Wallenbergarnas "Täcka udden" där bland annat Gunnar Sträng ofta var en välsedd gäst. Praktiskt taget alla beslut av betydelse för Sveriges framtid togs därute inklusive påbud att Sverige skulle anslutas till den europeiska unionen vilket Olof Palme starkt motsatte sig. OP stod i vägen och man såg sig därför nödsakad att röja honom ur vägen. Det är upprinnelsen och motivet att mörda honom.

Edit: Wallenbergarna uppfattade sosseledarna som anpassliga och lätta att komma överens med. Men Olof Palme hade ett huvud för sig - en vaken och intelligent spoling som satte sig på tvären och vägrade gå i ledband. OP avvek från mönstret och det gör man i längden inte ostraffat. När (S) återtagit regeringsmakten 1982 och förvarat valframgången med en repris 1985 agerade den ekonomiska makteliten i Sverige genom att skjuta honom. En markering som underströk vilka som bestämmer om färdriktningen för Sverige. Glöm det där med misstänkt landsförräderi och skjutglada, nazianstuckna poliser, det ligger annat bakom Palmemordet.

Jo, jag köper det. Det var väl ett ideal jag gav uttryck för mer än något annat. Pengar styr. Inte politikerna.

Grandioso - Har svårt att bli riktigt ilsk. Inte ens på dig när du tjatar om CP. Men en sak måste du väl hålla med om ändå: poliserna kunde faktiskt ha backat till ett säkerhetsavstånd och skjutit karln i benet istället och sedan överlämnat honom till rättsväsendet. Så som man gjorde förr i tiden...
Citera
2013-07-16, 15:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Skulle bara kolla om du hade lämnat tråden. Men det hade du ju inte. Oj, vad förvånad jag blev!

Postare som framför MOP-teorier som inte gillas och attesteras av bs debatterar i ständig motvind och blir regelmässigt mer eller mindre personligt påhoppade. En lisa för tråden om detta troll och vilseledare försvann för gott och tog sina deciplar med sig.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-16 kl. 15:41.
Citera
2013-07-16, 15:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Mmm....jag uppfattar nyansen i ditt inlägg. "Uddis lät oss förstå...". Jag tror inte Uddis som vpl uoff fick veta så särskilt mycket. Det kanske är just därför han inte missar en chans att misskreditera gamla IB. PG Näss har jag redan bestämt mg för vad jag tycker om. Tillsammans med RÅ Almblad (som diskuterades nyligen här i tråden) tycks han ha förhindrat att den spiondömde flygvapenofficeren Bertil Ströberg fick resning.....
När man nu förstår att Almblad, Näss och Jan Sundström, som jag själv liksom Krantz råkade ut för, spelade i samma liga med SPF så faller alla bitarna på plats. I tråden om Anna Lindh har jag just framfört ytterligare konsekvenser av detta. Det verkar nu som om vi som inte velat godta CP eller MM som mördare utan råkat få bevis för agentverksamhet under nya socialfascistiska statens beskydd lever farligt om vi skulle bli trovärdiga i större omfattning.
Uddis affärsidé som PR-konsult åt både CIA och SPF framkom under förra året så snart jag hade dragit mig tillbaka från tjafset här. Då lanserade han istället sin idé om att Bertil Wedin skulle vara både Charles Morgan och gm vilket jag kunde ha bestämda invändningar mot. Hur orimligt detta än var spelade det tydligen ingen roll för uddis som fortsatte sitt ältande. När sedan Dammegårds utmärkta faktaverk publiceras märker jag att Holmérs påpekanden fattas medan just Oliver North och Bertil Wedin ägnas märkvärdigt stort utrymme. Mest reagerade jag för ett löst påstående om att BW brukade kalla sig "Morgan". Sedan avslöjar sig PR-konsulten helt när han här plötsligt framhåller sig själv med att ha varit främsta källa åt Dammegård....
Läser man Berglings ödmjuka memoarer slås man av vilken utstuderad ondska med falska anklagelser från just Näss han fick stå ut med även i fängelset. Bergling sammanfördes med Baresic precis som Ausonius. Holmér hade genom avlyssningarna fått tips om vapenspåret som ledde direkt till Baresic via PKK men om detta var fejkat eller ej fick ingen ta reda på. Ausonius och Bergling fick misstänkas men aldrig Baresic då Näss bestämde.....
Citera
2013-07-16, 16:08
Medlem
mvagrippas avatar
När man börjar granska Stay Behind är det viktigt att komma ihåg att organisationen var ett nätverk. Nätverk är likt personer är "dynamiska". Grupper/sammanslutningar däremot är "statiska". Ett nätverk kan omfatta flera personer som i sin tur ingår i olika grupper, det betyder inte att gruppen är en del av nätverket.

Angående Curt-Steffan Giesecke så ska han ses som "politisk" chef för Stay Behind. Han samordnade delarna, skötte frågorna som rör kontakter med "toppskiktet" ,som jag brukar kalla riksväktarna. Giesecke sitter som styrelseordförande helt enkelt.

Värt att veta är att Stay Behind poster, "ärvdes". När någen skulle lämna området, eller för den delen inte längre kunde sköta ansvaret skulle denne hitta någon som var lämplig, någon han/hon litade på. Säkerhetsprövning gjordes av flera instanser, ibland räckte det med polis och säkerhetschefen inom MILOt. Givetvis gällde det inte samtliga befattningshavare, men den metoden var gängse. Sveagardisterna exempelvis, finns en anledning till varför det kryllar av Sveagardister i Stay Behind.
Citera
2013-07-16, 16:19
Medlem
p.norths avatar
Vad hade ölvebro för ärende när han/dom var i usa i samma veva när v.g blev skjuten?
Hur mycket information fick man av v.g när dom förhörde honom när dom plockade honom strax efter mordet?
Var det v.g som smög sig in i biografen 45min in i bion?
Kan det vara så att man fick nog klart för sig vem/vilka som låg bakom mordet på Palme efter v.g släpptes?
Citera
2013-07-16, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Var det v.g som smög sig in i biografen 45min in i bion?

Det tvivlar jag starkt på.

Bröderna Poutiainen har ett bra avsnitt om detta vittnesmål i deras bok Inuti Labyrinten. Precis som alla andra utpekande som rör VG, och Christer Pettersson också för den delen, är indicien en kombination av osäkra vittnen och mycket dåligt upplagda konfrontationer. Dealbreakern för mig är dock främst att det skedde, som du säger, 45 minuter efter mordet på en plats som ligger ett hundratal meter från mordplatsen.

Mördaren hinner, med sitt tempo, dit på ett par minuter. Att han skulle yra kvar där i nästan en timme efter mordet är ju totalt osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in