Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Din rubrik är; varför vill jag
endast ha tejer med riktigt stora bröst
Tja du väljer helt enkelt väldigt primitivt.
Letade efter en artikel ang att vi väljer partner uifrån tre olika områden i hjärnan. Där det ena är fysisk attraktion,(vilket alla vet) det andra är kompabilitet i våra hjärnor,(TED talket) och det tredje då handlar om ens idealbild av det motsvarande könet.
I ärlighetens namn så känns du lite primitiv, i ditt tänkande och din idealbild av kvinnan också
LillaVarg Jag går igång på din hjärna, inget är så sexigt som ett skarpt intellekt, men det fallerar ju på de andra två av det enkla skälet att jag inte spelar för det laget

Tja, visst får du lov att kalla mig primitiv om du vill.
Men, precis som jag diskuterat i en annan tråd, så tycker jag inte att det är mer primitivt att som man attraheras av stora bröst, än att som kvinna attraheras av kroppslängd över medel, stora händer eller liknande. Mannens fysiska attribut är lika sexuellt laddade som kvinnans, och förutom gammal inlärd "skam-moral" så finns det inget skäl till att stora bröst, eller låg midja/höft-ratio, skall anses som mer primitiva ideal.
Min erfarenhet är att de allra flesta kvinnor följer väldigt primitiva och ytliga instinkter, när det gäller val av sexualpartners. Trots att en del av dem "officiellt" vill framstå som mer komplexa, och mindre ytliga och primitiva, än den genomsnittlige mannen. Visst kan det verka "primitivt" att erkänna hur mycket jag älskar jättebröst, men jag ser och hör kvinnor överallt, som utan omsvep anger exempelvis "lång, snygg, mörk" som ideal för män.
Det är inte så att jag på något vis "ratar" kvinnor med små/normala bröst, och jag har definitivt inget emot dem. Jag kan ofta tycka att dessa kvinnor är snygga och attraktiva, men en tjej med jättebröst har en slags "magisk" effekt på mig, som gör att min uppmärksamhet automatiskt riktar sig mot henne. En tjej med riktigt stora, runda bröst, i kombination med en smal midja, är så snygg och attraktiv i mina ögon, att alla andra tjejer runt omkring försvinner, oavsett hur snygga ansikten/kroppar dessa har.
Jag tycker mig ofta se kvinnor reagera likadant på olika manliga attribut. Dessutom så är det vanligt att kvinnor förblindas av sina egna primitiva instinkter, i förhållande till män som är kända eller upplevs som populära bland andra kvinnor, trots att detta i dagens samhälle sällan gör dem bättre lämpade som avelsmaterial eller familjefäder. Inget fel i det, men knappast mindre primitivt än att som man gå igång på sexuella superstimuli som exempelvis jättebröst.
Nu är det inte heller så att jag blir varaktigt kär i en person, bara för att hon har stora bröst. Eller att jag absolut inte kan välja en livspartner utan jättebröst. Personlighet och andra faktorer är naturligtvis det som visar sig viktigast över tid, när det gäller att välja en seriös partner. Men ett av skälen till att jag väljer ett förhållande över att leva ensam, är för att kunna njuta av min kvinnas skönhet och sexuella utstrålning. Ett annat är för att ha ett riktigt bra sexliv. Detta har jag upplevt även när jag var tillsammans med tjejer med små bröst, men eftersom jag tycker att det är så vackert och attraktivt med "överdrivet" stora bröst, så är det ofta det jag letar efter, innan jag har lärt känna någon.
Och, ärligt talat, jag tycker det är helt friskt och normalt, och mår inte dåligt om någon tycker att det gör mig primitiv.