2012-09-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
TEXT

Nu orkar jag inte riktigt stycka upp din text, så du får ursäkta om jag missar att svara på något.

Jag svarade som jag gjorde för att du direkt attackerade hasseochtage med "frågan" om hon hade hade komplex när hon postade ett inlägg som inte föll dig i smaken. En vanlig och ganska irriterande kommentar som ofta används av män i försök att trycka ned kvinnor. Detta då väldigt få människor med grundläggande social kompetens skulle ha valt att formulera sig som du gjorde om de verkligen vore genuint intresserade av ett svar.

Förmodligen associerar jag dig med de otrevliga killar, som jag vid mer än ett tillfälle när jag var yngre, sett försöka sätta dit snygga tjejer med just kommentarer som dina. Kommentarer som på ett eller annat sätt angriper utseendet och som oftast riktas mot just slanka och snygga tjejer. Att detta görs av bitterhet må vara, men det är fortfarande otrevligt då de flesta tjejer som håller sig i form omöjligt kan leva upp till de ideal som finns idag utan kirurgi, men ändå känner kraven på sig.

Och nej, jag har inte hört avundsjuka kommentarer riktade mot tjejer med stora bröst. De flesta som har stora bröst är oftast att antal kilon för tunga, alternativt korta och satta i kroppsformen, så medveten om risken att jag kanske låter en smula dryg nu så ser jag inte riktigt varifrån behovet skulle komma.

Huruvida stora penisar och stora händer skulle vara en en preferens med biologisk grund orkar jag inte ge mig in på en diskussion om, men visst är det bra att människor uppskattar olika. Det håller jag med dig om.
Citera
2012-09-03, 19:11
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Nu orkar jag inte riktigt stycka upp din text, så du får ursäkta om jag missar att svara på något.

Jag svarade som jag gjorde för att du direkt attackerade hasseochtage med "frågan" om hon hade hade komplex när hon postade ett inlägg som inte föll dig i smaken. En vanlig och ganska irriterande kommentar som ofta används av män i försök att trycka ned kvinnor. Detta då väldigt få människor med grundläggande social kompetens skulle ha valt att formulera sig som du gjorde om de verkligen vore genuint intresserade av ett svar.

Förmodligen associerar jag dig med de otrevliga killar, som jag vid mer än ett tillfälle när jag var yngre, sett försöka sätta dit snygga tjejer med just kommentarer som dina. Kommentarer som på ett eller annat sätt angriper utseendet och som oftast riktas mot just slanka och snygga tjejer. Att detta görs av bitterhet må vara, men det är fortfarande otrevligt då de flesta tjejer som håller sig i form omöjligt kan leva upp till de ideal som finns idag utan kirurgi, men ändå känner kraven på sig.

Och nej, jag har inte hört avundsjuka kommentarer riktade mot tjejer med stora bröst. De flesta som har stora bröst är oftast att antal kilon för tunga, alternativt korta och satta i kroppsformen, så medveten om risken att jag kanske låter en smula dryg nu så ser jag inte riktigt varifrån behovet skulle komma.

Huruvida stora penisar och stora händer skulle vara en en preferens med biologisk grund orkar jag inte ge mig in på en diskussion om, men visst är det bra att människor uppskattar olika. Det håller jag med dig om.

Jag insåg just att jag blandade ihop ditt förra inlägg med det tidigare som skrevs av hasseochtage. Att jag ifrågasatte hasseochtages motiv till han/hennes inlägg var just för att det vid första anblicken verkade opovocerat "aggressivt". Du skrev sedan ett inlägg på ett sätt som gav mig uppfattningen att du svarade på mitt svar till hasseochtage. Därav missade jag att ni var två olika användare. Sorry.

Håller med om att det kanske var lite onödigt av mig att fråga så som jag gjorde, i händelse av att hasseochtage skulle vara en kvinna med små bröst. Var verkligen inte min avsikt att försöka "sätta dit" någon. Men precis som du blir upprörd när du tror att någon försöker nedvärdera kvinnor med små/normalstora bröst så blir jag upprörd när jag tror att någon försöker nedvärdera kvinnor med stora bröst, eller någon som råkar gilla kvinnor med stora bröst. Och jag inbillade mig att hasseochtage försökte göra något sådant, eftersom jag inte läste hans/hennes inlägg ordentligt. Vilket jag nyss blev uppmärksammad på, och bad om ursäkt för.

Att antyda att kvinnor med stora bröst är överviktiga (och att endast kvinnor med små/normalstora börst är slanka och vackra) tycker jag är lite av att nedvärdera kvinnor med stora bröst. Och att hänvisa mig till kraftigt överviktiga kvinnor (no offense fatsos), trots att jag beskrivit ett timglasideal, kan jag även uppleva som ett förtäckt försök att nedvärdera mig och min preferens. Jag var hungrig då jag läste inläggen och kanske lite överkänslig. Ber om ursäkt om jag missuppfattat era avsikter.

Jag har verkligen inget emot kvinnor med små/normalstora bröst. Människor med en tevlig personlighet uppskattar jag oavsett hur de ser ut. Kvinnor med små/normala bröst är dessutom ofta vackra att se på, speciellt om de är snygga/slanka för övrigt som du beskriver. Jag är helt emot att försöka bryta ned eller "sätta dit" någon kvinna. Tvärtom är det naturligt för mig att försöka bygga upp människor omkring mig. Sedan att jag tycker att kvinnor med stora bröst brukar vara ännu vackrare (och framför allt sexigare i längden) är enbart en positiv "bonus". Det betyder såklart inte att jag skulle ha något emot andra kvinnor. Det är enbart bra att du, och så många andra kvinnor som möjligt, trivs med er själva och era bröst. Oavsett om dom är små, normala eller stora. Eller riktigt stora.

Du ville undvika min jämförelse med preferenser som är vanliga hos kvinnor. Men jag tycker att det kan belysa ämnet att ta exempel från motsvarande situation, fast tvärtom. Kanske kunde det vara intressant för dig att fundera lite över kvinnors preferenser, hur ni resonerar omkring dem, och hur det känns för de män som inte "passar in". Kvinnor är dessutom mer likriktade i sina preferenser (åtminstone så framstår det så för mig). Man hör väldigt få kvinnor som föredrar riktigt små och korta män eller män med mycket små penisar. Medan det bland män är relativt vanligt att man föredrar kvinnor med små bröst.

Bra att vi båda uppskattar olika kroppstyper och preferenser i alla fall. Ha det gött
Citera
2012-09-03, 20:01
Medlem
Citat:
TEXT

Jag undviker inte dig. Jag gör däremot bedömningen att du med stor sannolikhet saknar djupare kunskaper om människans biologi vilket gör att en diskussion om sexuella preferenser blir väldigt energikrävande för mig.

Men framförallt så har jag ingen lust att diskutera detta vidare då jag tror att du nu söker något annat än en diskussion. Du verkar vara en underlig människa och jag får creepy vibbar av ditt sätt att diskutera.
Citera
2012-09-03, 20:21
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaVarg
Jag undviker inte dig. Jag gör däremot bedömningen att du med stor sannolikhet saknar djupare kunskaper om människans biologi vilket gör att en diskussion om sexuella preferenser blir väldigt energikrävande för mig.

Men framförallt så har jag ingen lust att diskutera detta vidare då jag tror att du nu söker något annat än en diskussion. Du verkar vara en underlig människa och jag får creepy vibbar av ditt sätt att diskutera.

Kunde inte låta bli att dra lite på smilbanden åt ditt inlägg. Där intelligensen slutar tar pajkastningen vid.

Var har jag påstått att du undviker mig? Vi känner inte varandra. Kanske skulle du däremot undvika denna tråd om den får dig att känna obehag?

För din information så har jag en universitetsexamen inom medicin/biologi.

Kan inte för mitt liv förstå hur du tror att jag söker något annat än en diskussion. Vad är det som tyder på det? Vad menar du i så fall att jag söker? Kanske skulle du känna dig mindre creepy om du höll dig till trådar där alla tycker som du och ingen utmanar dina åsikter?

Tycker din reaktion återigen får det att framstå som om trådens ämne träffar en öm tå hos dig. Oavsett om du vidhåller motsatsen.
Citera
2012-09-04, 23:05
Medlem
Citat:
Kunde inte låta bli att dra lite på smilbanden åt ditt inlägg. Där intelligensen slutar tar pajkastningen vid.

Var har jag påstått att du undviker mig? Vi känner inte varandra. Kanske skulle du däremot undvika denna tråd om den får dig att känna obehag?

För din information så har jag en universitetsexamen inom medicin/biologi.

Kan inte för mitt liv förstå hur du tror att jag söker något annat än en diskussion. Vad är det som tyder på det? Vad menar du i så fall att jag söker? Kanske skulle du känna dig mindre creepy om du höll dig till trådar där alla tycker som du och ingen utmanar dina åsikter?

Tycker din reaktion återigen får det att framstå som om trådens ämne träffar en öm tå hos dig. Oavsett om du vidhåller motsatsen.

Uppfattningen jag fick beror på hur du började konstruera dina svar senare i tråden.

Inte riktigt värt gå in på detaljer just nu när du lyckats få dig själv avstängd. Underlig som sagt
Citera
2013-04-22, 21:37
Medlem
Gammal tråd, dock ständigt aktuell i mitt fall.
Tänder galet mycket på stora bröst.

En i mångas tycke skitsnygg brud gör inget för mig.

En medelsöt tjej med gigantiska bröst gör mig nervös och konstig.

Hade jag kunnat byta böjelsen hade jag nog gjort det. Gå igång på normala läppar eller något, hade varit betydligt mer praktiskt.

Tror på 90% arv, 10 miljö, i detta fall.
Citera
2013-07-15, 14:44
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyhuman
Gammal tråd, dock ständigt aktuell i mitt fall.
Tänder galet mycket på stora bröst.

En i mångas tycke skitsnygg brud gör inget för mig.

En medelsöt tjej med gigantiska bröst gör mig nervös och konstig.

Hade jag kunnat byta böjelsen hade jag nog gjort det. Gå igång på normala läppar eller något, hade varit betydligt mer praktiskt.

Tror på 90% arv, 10 miljö, i detta fall.

Känner igen mig i det fetstilta. Såg en tjej med jättebröst i tajt, vit topp för ett par timmer sedan, och kan inte släppa henne ur tankarna. Fan att jag inte försökte prata med henne! Men det är inte riktigt min stil att gå fram till en random tjej på ett köpcenter...
Citera
2013-07-15, 15:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Men i fråga om att välja en kompatibel hjärna, så är det knappast det som utgör grunden till min preferens....(text) Min preferens (eller fetish) för väldigt stora bröst har, som jag ser det, ett antal fördelar och nackdelar:

Din rubrik är; varför vill jag endast ha tejer med riktigt stora bröst

Tja du väljer helt enkelt väldigt primitivt.

Letade efter en artikel ang att vi väljer partner uifrån tre olika områden i hjärnan. Där det ena är fysisk attraktion,(vilket alla vet) det andra är kompabilitet i våra hjärnor,(TED talket) och det tredje då handlar om ens idealbild av det motsvarande könet.

I ärlighetens namn så känns du lite primitiv, i ditt tänkande och din idealbild av kvinnan också

LillaVarg Jag går igång på din hjärna, inget är så sexigt som ett skarpt intellekt, men det fallerar ju på de andra två av det enkla skälet att jag inte spelar för det laget
Senast redigerad av Gertrud1 2013-07-15 kl. 16:14.
Citera
2013-07-16, 13:53
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Din rubrik är; varför vill jag endast ha tejer med riktigt stora bröst

Tja du väljer helt enkelt väldigt primitivt.

Letade efter en artikel ang att vi väljer partner uifrån tre olika områden i hjärnan. Där det ena är fysisk attraktion,(vilket alla vet) det andra är kompabilitet i våra hjärnor,(TED talket) och det tredje då handlar om ens idealbild av det motsvarande könet.

I ärlighetens namn så känns du lite primitiv, i ditt tänkande och din idealbild av kvinnan också

LillaVarg Jag går igång på din hjärna, inget är så sexigt som ett skarpt intellekt, men det fallerar ju på de andra två av det enkla skälet att jag inte spelar för det laget

Tja, visst får du lov att kalla mig primitiv om du vill.

Men, precis som jag diskuterat i en annan tråd, så tycker jag inte att det är mer primitivt att som man attraheras av stora bröst, än att som kvinna attraheras av kroppslängd över medel, stora händer eller liknande. Mannens fysiska attribut är lika sexuellt laddade som kvinnans, och förutom gammal inlärd "skam-moral" så finns det inget skäl till att stora bröst, eller låg midja/höft-ratio, skall anses som mer primitiva ideal.

Min erfarenhet är att de allra flesta kvinnor följer väldigt primitiva och ytliga instinkter, när det gäller val av sexualpartners. Trots att en del av dem "officiellt" vill framstå som mer komplexa, och mindre ytliga och primitiva, än den genomsnittlige mannen. Visst kan det verka "primitivt" att erkänna hur mycket jag älskar jättebröst, men jag ser och hör kvinnor överallt, som utan omsvep anger exempelvis "lång, snygg, mörk" som ideal för män.

Det är inte så att jag på något vis "ratar" kvinnor med små/normala bröst, och jag har definitivt inget emot dem. Jag kan ofta tycka att dessa kvinnor är snygga och attraktiva, men en tjej med jättebröst har en slags "magisk" effekt på mig, som gör att min uppmärksamhet automatiskt riktar sig mot henne. En tjej med riktigt stora, runda bröst, i kombination med en smal midja, är så snygg och attraktiv i mina ögon, att alla andra tjejer runt omkring försvinner, oavsett hur snygga ansikten/kroppar dessa har.

Jag tycker mig ofta se kvinnor reagera likadant på olika manliga attribut. Dessutom så är det vanligt att kvinnor förblindas av sina egna primitiva instinkter, i förhållande till män som är kända eller upplevs som populära bland andra kvinnor, trots att detta i dagens samhälle sällan gör dem bättre lämpade som avelsmaterial eller familjefäder. Inget fel i det, men knappast mindre primitivt än att som man gå igång på sexuella superstimuli som exempelvis jättebröst.

Nu är det inte heller så att jag blir varaktigt kär i en person, bara för att hon har stora bröst. Eller att jag absolut inte kan välja en livspartner utan jättebröst. Personlighet och andra faktorer är naturligtvis det som visar sig viktigast över tid, när det gäller att välja en seriös partner. Men ett av skälen till att jag väljer ett förhållande över att leva ensam, är för att kunna njuta av min kvinnas skönhet och sexuella utstrålning. Ett annat är för att ha ett riktigt bra sexliv. Detta har jag upplevt även när jag var tillsammans med tjejer med små bröst, men eftersom jag tycker att det är så vackert och attraktivt med "överdrivet" stora bröst, så är det ofta det jag letar efter, innan jag har lärt känna någon.

Och, ärligt talat, jag tycker det är helt friskt och normalt, och mår inte dåligt om någon tycker att det gör mig primitiv.
Senast redigerad av vasadueller 2013-07-16 kl. 13:57.
Citera
2013-07-16, 13:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Det var ju inte det jag sa, att vara tuttkille är ju inte mer primitivt än att vara rumpkille.

Men om man som du i rubriken skrev att du endast ville ha det. Och sedan det i kombination med din något förlegade syn på hur en kvinna ska vara så kändes det lite väl primitivt

Nu framställer du ju det annorlunda.
Citera
2013-07-16, 14:10
Bannlyst
Om man tänker bort sex så symboliserar stora tuttar kvinnlighet och kvinnlighet symboliserar mamman. Det är alltså trygghet du får av stora tuttar och det sexuella är bara något som kommer på köpet och som du nu rationaliserat fram en idé om.
Vill du få svaret på det här så skall du grotta ner dig i din barndom och inte dina sexuella preferenser. Ja om du anser att detta är ett problem då. Utveckla gärna det där med den "magiska" känslan.
Citera
2013-07-16, 14:26
Medlem
Kosmos.s avatar
ptja... du är en man? Vilka män tänder inte på ett par stora välsvarvade bröst liksom. Dom måste ju vara halvt homosexuella. Näh men skämt åtsido jag är likadan gillar också stora bröst men de måste har fin form samtidigt.

Själv kan jag tänka mig tjejer utan stora bröst men då får de fan ha många andra bra egenskaper.

Silicon går bort helt för mig. Bättre planka i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Om man tänker bort sex så symboliserar stora tuttar kvinnlighet och kvinnlighet symboliserar mamman. Det är alltså trygghet du får av stora tuttar och det sexuella är bara något som kommer på köpet och som du nu rationaliserat fram en idé om.
Vill du få svaret på det här så skall du grotta ner dig i din barndom och inte dina sexuella preferenser. Ja om du anser att detta är ett problem då. Utveckla gärna det där med den "magiska" känslan.
ööh okej bra där Freud. Kopplar du samman alla sexuella preferenser med barndom? Min mamma har skitsmå bröst så det är definitivt inget från min barndom och trygghet är inget jag saknar...
Senast redigerad av Kosmos. 2013-07-16 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in