2011-01-21, 14:20
Medlem
Tex råka ni sälja allt istället för bara halva innehavet.
Eller sålde ni fel aktie. Osv

Nån måste ju ha gjort nått klantigt, ialla fall bland oss lite mer nybörjare.

Själv så satt jag och prata med lite kompisar på skype här om dagen och surfade runt lite på avanza. Kolla aktier hit och hit. Orderdjup etc. Och på nån vänster, jag vet inte riktigt hur, så råka jag köpa på mig ett gäng Orexo. Jag tror jag bara skulle kolla vad priset för x antal låg på. Men det händer massa saker samtidigt runt om mig. Så jag måste råkat trycka köp också :P

Och faktum är att jag har inte en blekaste aning om vad Orexo är för ett företag! Ska jag ligga kvar?
Citera
2011-01-21, 14:26
Bannlyst
Orexo är ett läkemedelsföretag med fokus på terapiområdena smärta och inflammation. Det egenutvecklade läkemedel Abstral, mot genombrottssmärta hos cancerpatienter, godkändes och lanserades under 2008 i samarbete med samriskbolaget ProStrakan. Orexo har ett antal prioriterade läkemedelsutvecklingsprojekt i pipeline och marknadsför även, via dotterbolaget Kibion, produkter för diagnos av magsårsbakterien Helicobacter pylori.

- Hitta Kursvinnare Bolagsinfo
Citera
2011-01-21, 14:37
Medlem
Okok tack!

Nån som vet om dom har något speciellt på g? Tycker man läst om dom lite här och där på diverse forum. Och sen var det visst något om nån ny VD som tillträdde. Finns det någon fas-studie som det väntas på resultat eller något annat viktigt under året. Tänkte om man skulle ligga kvar om det finns nån slags potential.
Citera
2011-01-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Okok tack!

Nån som vet om dom har något speciellt på g? Tycker man läst om dom lite här och där på diverse forum. Och sen var det visst något om nån ny VD som tillträdde. Finns det någon fas-studie som det väntas på resultat eller något annat viktigt under året. Tänkte om man skulle ligga kvar om det finns nån slags potential.

Här är en grym länk: Orexo

Citera
2011-01-21, 18:12
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Jag skulle ligga kvar, Orexo har potential att bli en kursdubblare. Tyvärr för få som fått upp ögonen för den vilket gör att kursen inte rör sig så mycket trots att det kommer goda nyheter stup i kvarten. Men ge den lite tid..
Citera
2011-01-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Här är en grym länk: Orexo

Hehe jo jag ana att den skulle komma :P Ibland är det skönt att vara lite lat

Det kunde ju varit så att nån av någon anledning satt med sitt orexo.doc dokument öppet där han hade hade alla saker i fina spalter som det bara var att klippa och klistra. Då hade det kanske gått snabbare än min sökning!

Skämtosido. Läste redeyes analys. Verkar helt klart intressant. Dock fick jag inte riktigt grepp om hur konkurrensen ser ut! Nämndes en del namn och läkemedel och så godkänt eller inte godkänt av FDA!
Citera
2011-01-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Hehe jo jag ana att den skulle komma :P Ibland är det skönt att vara lite lat

Det kunde ju varit så att nån av någon anledning satt med sitt orexo.doc dokument öppet där han hade hade alla saker i fina spalter som det bara var att klippa och klistra. Då hade det kanske gått snabbare än min sökning!

Skämtosido. Läste redeyes analys. Verkar helt klart intressant. Dock fick jag inte riktigt grepp om hur konkurrensen ser ut! Nämndes en del namn och läkemedel och så godkänt eller inte godkänt av FDA!

Haha, ja ibland är det skönt att vara lat!

Jag vet inte något om just Orexo. Det är svårt att hänga på alla intressanta papper.
Men kolla in Eurocine med, den känns intressant med tycker jag.
Citera
2011-01-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Haha, ja ibland är det skönt att vara lat!

Jag vet inte något om just Orexo. Det är svårt att hänga på alla intressanta papper.
Men kolla in Eurocine med, den känns intressant med tycker jag.

Ligger faktiskt inne i Eurocine också. Ett intressant företag med bra potential. Usch det finns så många potentiella företag tycker man, som lekman.

Hade ju, efter legat likvid ett år, bestämt mig för att bara gå in i stabila tillväxtbolag. Men det blev itne riktigt så. Känns på nått sätt roligare att hänga med på börsen när man har några aktier där det händer lite eller att det finns en stor potential. Åtminstone om det går uppåt Dock så tradar jag inte.

Låg väldigt länge inne i diamyd, sen flera år, och hade bestämt mig att följa dem hela vägen. Men fick lite kalla fötter och gick ur för ett år sen tror jag. När jag var inne i den så snackades det mycket på forumen om guld o gröna skogar när fas 3 var klar och det skulle lanseras. Har faktiskt en aning om hur det går för dom!
Citera
2011-01-21, 19:28
Medlem
Decimalfel
Citera
2013-07-16, 10:41
Medlem
LOL-misstagen

Sålde mina Nokia-aktier för 22 kr
Sålde mina SEB-aktier för 67 kr
Trodde jag hade köpt OMX BULL, men i själva verket köpte DAX BULL

Ni då?
Citera
2013-07-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacklight
Sålde mina Nokia-aktier för 22 kr
Sålde mina SEB-aktier för 67 kr
Trodde jag hade köpt OMX BULL, men i själva verket köpte DAX BULL

Ni då?

Hade i förra veckan typ 498 Nokia aktier, sålde visst bara 497 för nu har jag en aktie som ligger och skräpar i depån där courtaget för att sälja den är dyrare än vad aktien är värd .

Mvh,
Snåljåpen
Citera
2013-07-16, 13:08
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Hade i förra veckan typ 498 Nokia aktier, sålde visst bara 497 för nu har jag en aktie som ligger och skräpar i depån där courtaget för att sälja den är dyrare än vad aktien är värd .

Mvh,
Snåljåpen
Hej!

Vet inte vart du har din depå men hos oss kan courtaget aldrig överstiga hälften av försäljningslikviden. Kolla med din mäklare om de har något liknande upplägg.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in