2013-07-16, 09:57
Medlem
"Vakten på Halmstads Äventyrsland stoppade brutalt systrarnas nöje"

Om hon inte hade stoppat deras nöje på detta brutala sett kunde ju "äventyret" stoppat deras liv.

Tjockisfamiljen borde vara tacksam!
Citera
2013-07-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iqaros
Skrattade också högt åt "avbröt semestern direkt"

Skyndade sig tillbaka till husvagnen, ner med förtält, packa ihop och rivstarta iväg

Ha, ha!
Och när husvagns-grannen förvånat frågar: "Vad nu, ska ni åka redan?", så fräser den argaste flodhäst-honan i solbrillor: "Ja! Vi var för feta för att få åka vattenrutschkanan, så nu är semestern förstörd så nu åker vi HEM!"

Fast jag tippar de stannade till på McDonalds på hemvägen...
Citera
2013-07-16, 10:16
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Majoriteten av Aftonbladets konsumenter dvs läsare är överviktiga tjockisar, därav alla dessa snyftreportage där överviktiga människor diskrimineras på olika sätt.

Systrarna tjockisarna säger nu att de efter att de blivit viktbedömda för tunga, avbröt sin semester och åkte hem direkt. De kommer troligen kontakta DO och kräva kompensation för den avbrutna semestern och mycket mer.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=5592074

Jag blev bara arg av de inslaget.
Obildade fetton får utrymme i skattebetalarnas media och grinar för att dom utgör en säkerhetsrisk (för sig själva och andra).
Dom avbröt sin semester och inte badvakten som bara försökte rädda livet på folk.
Kan ge mig fan på att DO ger dom ersättning!
Citera
2013-07-16, 10:16
Medlem
Mollyss avatar
Angående anmälan till DO. Övervikt är inte en skyddad grund i lagen så tjejerna lär inte ha nån framgång med detta.
Citera
2013-07-16, 10:34
Medlem
HerrPs avatar
Var det inte en sån här artikel för ett tag sedan om en liknande grej på Lisseberg? Där säkerhetsbältet inte gick runt magen på nån fet kvinna, och då blev hon kränkt?
Citera
2013-07-16, 10:42
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Var det inte en sån här artikel för ett tag sedan om en liknande grej på Lisseberg? Där säkerhetsbältet inte gick runt magen på nån fet kvinna, och då blev hon kränkt?

Sant
Citera
2013-07-16, 10:52
Medlem
Det jag ställde mig fundersam till var att hon var vägde för mycket för att åka... Och uttalar sig, -Men min man fick ju åka, och han väger över 150...

Vad är så förbannat svårt i att ta och gå ner i vikt ? Bryr de sig inte om barnen sina, trodde vi alla visste att överdriven fetma ger dig avsevärt kortare livslängd. Och barnen lär bli lika feta som sina föräldrar.

Ger mig fan på att de får godis,chips,dipp och läsk i bilen när de åker på semester likt som varje vardag där läsk blivit mer vanligt i WT familjerna än oboy var på 90-talet. Låt ungarna dricka mjölk om inte kranvatten. Godis på lördagar och chips på fredagkvällen.

Men inte fan blir det så när morsans favoritredskap i köket är fritösen och snabbnunmret till det lokala pizzahaket. Samt dricker cola zero varje dag för hon tror att man inte blir fet av det. Ger mig fan på att hon trycker i sig en chokladask Merci och tänker " Iam so glad, iam so happy I got you, and thank you means Merci" och så svullar hon i sig hela asken, utan minsta tanke på dåligt samvete.
Senast redigerad av Sinclaire 2013-07-16 kl. 10:55.
Citera
2013-07-16, 11:09
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben4
Vad ska man säga då??! Vilket jävla ord man än använder är innebörden detsamma. T.ex. Om jag nu vill förolämpa dig, är det mer rätt av mig/mindre fel, om jag säger att du är en bajsrunkade, kuksugande pundarejävel, eller om jag säger att du är en pervers missbrukare?

Det "låter" finare med nr 2, men innebörden är ju densamma och således borde du inte bry dig om vilka ord som används, utan det du ska fatta är att sluta brunka och koksa. Idiot.

Man kan säga exempelvis: "Ursäkta, men den totala maxvikten är 150 kg för de som åker tillsammans i en ring. Ni kan få åka i varsin ring istället", vilket man också sa enligt ZacheZ (se nedan). De flesta hade nog accepterat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ZacheZ
Jag sommarjobbar som badvakt på Halmstad äventyrsland och stod precis jämte den badvakt som sade till kvinnorna precis när det hände. Vi såg direkt när kvinnorna kom upp att de vägde runt 80-90, vilket tillsammans blir över viktgränsen. Vi har fått klara instruktioner samt erfarenhet av att personer som är så stora absolut inte ska åka tillsammans i EN ring, än mindre tillsammans i just den bana, som ses på bilden (blåvit) då det är många tjockisar som trillar ut och slår sig.

Badvakten i fråga gjorde inte det minsta fel. Hänvisade till viktgränsen och erbjöd dem att åka var för sig på en egen ring. Artikeln är full av felcitat, ordet fet (eller något liknande) användes aldrig. De fick endast höra att vi inte vågar släppa iväg dem tillsammans för deras egen säkerhet på grund av viktgränsen.

Är det möjligt el. ens värt det att skriva till Aftonhoran för att berätta hur det verkligen gick till? Dessa kvinnor har berättat en otroligt felaktig version av historien...

Om denna versionen är sann är det bara kvinnorna ifråga som gjort fel. Synd att chefen viker sig direkt.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2013-07-16 kl. 11:32.
Citera
2013-07-16, 11:25
Medlem
DenSureOptimistens avatar
http://www.anony.ws/i/2013/07/16/16b3l.jpg
https://imagedb.org/images/127740.jpg
Laddade upp bilden på tjockisarna, om Aftonbladet nu får för sig att ta bort den.

Vad är risken att de får pengar för det här? Det kan ju omöjligen finnas en lag som gör det olagligt att förhindra människor från att skada sig.

Här är de båda tjockisarna på Ratsit
http://www.ratsit.se/19850918-Catrine_Susanna_Desiree_Berling_Soderkoping/kYBHFgb_ZOOabyWIpJ9FxlSa5gTpEDaVCTxs-t03_Ds
http://www.ratsit.se/19810503-Lena_Desiree_Signhild_Berling_Soderkoping/Y9Nq_CxWPCyrqsUuhUimZhcVk-PzlfgqXh9rDidkh_A
Senast redigerad av DenSureOptimisten 2013-07-16 kl. 12:01.
Citera
2013-07-16, 11:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Och som vanligt tror sig flashbackmobben våra "häftig" och "provokativ" och "hård" för att den hoppar på någon som klagat över en orättvis behandling.

Ni är patetiskt förutsägbara grabbar.

Läste ni för övrigt resten av artikeln där det står att kvinnorna redan hade åkt attraktionen flera gånger utan att någon sagt att de var "för feta" samt att männen som dessutom tillsammans vägde MER än kvinnorna också kunde åka utan några problem eller tjafs om "maxvikt"?

Men nej, som vanligt så är det förstås "helt rätt" att man plötsligt och godtyckligt slår ner på något och gärna på ett onödigt diskriminerande sätt. Åtminstone om man får tro flashbackmobben.

Vad ni idioter inte verkar fatta är att äventyrsbad och liknande etablissemang är VINSTDRIVANDE FÖRETAG! Att hålla på och förolämpa sina kunder och dessutom på helt godtycklig basis är så fel det bara kan bli. Och då behöver man inte ens väga in de etiska aspekterna, utan att det rent affärsmässigt också är ren och skär idioti att förolämpa kunder och på köpet skaffa sig negativ publicitet.

Men sådant förstår ju inte ni missanpassade basement dwellers som tror att ni är så jävla häftiga för att ni skriver "haha fetton förtjänar all skit de får!" på anonyma debattforum där ni slipper stå för ert patetiska snack i verkliga livet (som ni inte hade vågat iallafall)

Tack flashback för att ni återigen bekräftar min åsikt om att detta forum till största delen är både en intelligensmässig- och åsiktsmässig kloak.

Att en vakt gjort fel betyder ju inte att dom andra vakterna ska göra det.

Tvivlar dessutom på att männen i fråga väger så mycket mer än damerna (damerna i fråga tycks ha mycket dåligt koll på vad dom väger egentligen om båda tror sig väga under 75kg)
Citera
2013-07-16, 11:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Det jag ställde mig fundersam till var att hon var vägde för mycket för att åka... Och uttalar sig, -Men min man fick ju åka, och han väger över 150...

Nä, det var mannen och hans kompis som vägde över 150 kilo. Tillsammans.
Citera
2013-07-16, 11:30
Medlem
bananove1s avatar
Hahaha, semestern förstörd för att 2 fetton inte fick åka vattenrutschbana...
Fixa en koloni på mars nu så jag kan dra härifrån!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in