2013-07-16, 06:59
Medlem
Jiiimboohs avatar
De måste få lov att säga till om de misstänker att någon överskriver maxvikten, men man kan välja andra ord. Man säger inte till en främling att denne är "för fet".

Sedan vet vi förstås inte exakt vad vakten sa. Det är möjligt att han betedde sig betydligt bättre än hur det framstår i artikeln. Man kan också tycka att det är överdrivet att ha en snyftartikel för att en sommarjobbare inte kan välja sina ord rätt.
Citera
2013-07-16, 07:29
Medlem
aftrmths avatar
Hahaha. Vart fan är vi på väg?.. Två bortskämda tjockisar i lilla Sverige som mumsat sig feta ("mulliga" kallar de sig själva). Blir ifrågasatta och tappar humöret.. snacka om absurt I-landsproblem.

Att AB sedan gör ett snyftreportage gör denna fars ännu mer parodisk. Vad är poängen kan man fråga sig.. tänker de sig att folk ska sitta och bli arga för att vakten kallat dessa förvuxna fjortonåringar "feta"?

Usch nä, skäms tamigfan.
Citera
2013-07-16, 07:42
Medlem
Ser det som osannolikt att vakten skall ha sagt "ni är för feta" så fort hon sett de överviktiga försökt smyga sig på karusellen. Givetvis har dessa ord (om dom ens överhuvudtaget använts) använts då de överviktiga varit jobbiga och tjocka och inte velat förstå reglerna.
Citera
2013-07-16, 07:42
Medlem
jamesbondes avatar
Enklast för att slippa diskussioner måste vara att ha en simpel våg placerad före attraktionen? Extra effektfullt skulle det bli om vågen kompletterades med en jättestor grön respektive röd lampa och kanske ett larm som tjuter vid övervikt.
Citera
2013-07-16, 07:45
Medlem
Väger man strax under 150 kg så anser jag att personen är överviktig....varför göra ett snyftreportage?
Citera
2013-07-16, 08:07
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Enklast för att slippa diskussioner måste vara att ha en simpel våg placerad före attraktionen? Extra effektfullt skulle det bli om vågen kompletterades med en jättestor grön respektive röd lampa och kanske ett larm som tjuter vid övervikt.

Så fullständigt enkelt och smidigt.
Hur svårt kan det vara? Då skulle alla problem försvinna av sig självt. Ibland så är de enklaste lösningarna absolut bäst.
För övrigt en enormt löjlig artikel som vanligt i AB. HELA semestern förstörd, stora psykiska problem osv,osv. Vilka djäkla fjollor. Kanske det är bäst att alla svenskar byts ut mot något som funkar?
Hela den här historien är fullständigt patetisk i sin tårfylldhet. Hur fan kan man ens ha mage att stå och snyfta i AB?

"Förvånad"
Citera
2013-07-16, 08:19
Medlem
Wuzzies avatar
Detta påminner mig om scenen i filmen In Bruges

Citera
2013-07-16, 08:21
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Väger man strax under 150 kg så anser jag att personen är överviktig....varför göra ett snyftreportage?

väger man 150 är man inte längre "bara lite mullig" man är för helvete smällfet sumobrottare blåval vandrande hus
Citera
2013-07-16, 08:23
Medlem
eight8t8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Det var max 150kg TILLSAMMANS.
Citera
2013-07-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
De måste få lov att säga till om de misstänker att någon överskriver maxvikten, men man kan välja andra ord. Man säger inte till en främling att denne är "för fet".

Sedan vet vi förstås inte exakt vad vakten sa. Det är möjligt att han betedde sig betydligt bättre än hur det framstår i artikeln. Man kan också tycka att det är överdrivet att ha en snyftartikel för att en sommarjobbare inte kan välja sina ord rätt.

Vad ska man säga då??! Vilket jävla ord man än använder är innebörden detsamma. T.ex. Om jag nu vill förolämpa dig, är det mer rätt av mig/mindre fel, om jag säger att du är en bajsrunkade, kuksugande pundarejävel, eller om jag säger att du är en pervers missbrukare?

Det "låter" finare med nr 2, men innebörden är ju densamma och således borde du inte bry dig om vilka ord som används, utan det du ska fatta är att sluta brunka och koksa. Idiot.
Citera
2013-07-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Och som vanligt tror sig flashbackmobben våra "häftig" och "provokativ" och "hård" för att den hoppar på någon som klagat över en orättvis behandling.

Ni är patetiskt förutsägbara grabbar.

Läste ni för övrigt resten av artikeln där det står att kvinnorna redan hade åkt attraktionen flera gånger utan att någon sagt att de var "för feta" samt att männen som dessutom tillsammans vägde MER än kvinnorna också kunde åka utan några problem eller tjafs om "maxvikt"?

Men nej, som vanligt så är det förstås "helt rätt" att man plötsligt och godtyckligt slår ner på något och gärna på ett onödigt diskriminerande sätt. Åtminstone om man får tro flashbackmobben.

Vad ni idioter inte verkar fatta är att äventyrsbad och liknande etablissemang är VINSTDRIVANDE FÖRETAG! Att hålla på och förolämpa sina kunder och dessutom på helt godtycklig basis är så fel det bara kan bli. Och då behöver man inte ens väga in de etiska aspekterna, utan att det rent affärsmässigt också är ren och skär idioti att förolämpa kunder och på köpet skaffa sig negativ publicitet.

Men sådant förstår ju inte ni missanpassade basement dwellers som tror att ni är så jävla häftiga för att ni skriver "haha fetton förtjänar all skit de får!" på anonyma debattforum där ni slipper stå för ert patetiska snack i verkliga livet (som ni inte hade vågat iallafall)

Tack flashback för att ni återigen bekräftar min åsikt om att detta forum till största delen är både en intelligensmässig- och åsiktsmässig kloak.

Lyssna nu ditt ärke. Har redan fått skrivit i tråden om en anställd som intygar att vakten ej sagt orden som nämns i ABs artikel.
Citera
2013-07-16, 09:26
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobben4
Vad ska man säga då??! Vilket jävla ord man än använder är innebörden detsamma. T.ex. Om jag nu vill förolämpa dig, är det mer rätt av mig/mindre fel, om jag säger att du är en bajsrunkade, kuksugande pundarejävel, eller om jag säger att du är en pervers missbrukare?

Det "låter" finare med nr 2, men innebörden är ju densamma och således borde du inte bry dig om vilka ord som används, utan det du ska fatta är att sluta brunka och koksa. Idiot.
Klart det är skillnad vilka ord man använder.

Så de snyftade ut i radio med, huh? Kunde nästan uttala diskrimineringsombundsmannen också. Tveksamt om de vet dennes jobb dock. Det är knappast att trösta självupptagna fetton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in