2013-07-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Just nu tror jag I ligger i en frys. Föratt ta reda på vilken. Så krävs mer info. Körde aj motorcykel överhuvudtaget? Körde han bil så kan I ligga på kampingen i fryset.
Var det dB som skulle göra sig av med liket så tror jag det ligger i en frysbox hos någon av hans kontakter. På skroten. Hos slaktaren m.m

Jag tror mer på Kvarnsjön eller i närheten av bilen som brann, mitt andra tips är nog någonstans utmed AJ:s sk roadtrip!
Citera
2013-07-16, 01:27
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Om det är kåken upp till vänster om dammen - så nej. Bedömningen var att om du har en kräftdamm med spång; varför åka dit upp och leta brunnar? Skulle denna kåk med tillhörande brunnar mm vara intressant, så kan jag släppa en annan liten goding:

Kör man på höger sida av dammen norrut så har man en "skogsudde" rundar man den så fortsätter ängen (hjortarna måste trampat ner marken för man kan köra med bil utan att fastna) och öppnar upp sig. Man kan således fortsätta ett antal hundra meter och komma till en ödekåk till med utedass och allt (tittade inte efter brunnar). DÄR fanns det relativt färska bilspår som kört på en gammal framfartsväg (där skogsmaskiner också kört). Dessa (person)bilspår går så långt det går att köra på denna väg (till viltstaketet). Där finns en väggrind men "vägen" på andra sidan var full av halvmeterhögt gräs. Jag tolkade dock detta som att det varit någon av "oss" där och kollat vägar åt DB´s håll. Vill man kan man ju tolka det som att "någon annan" velat ta sig ut den vägen, men varit tvungen att vända och ta en annan väg ut.

Hittade en brunn full med flugor där, men det var innan vi såg bålgetingboet nertill... det blev reträtt kan man säga.

Undesökte ett utedass där också men det var just ett - utedass. Huga.
Citera
2013-07-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hittade en brunn full med flugor där, men det var innan vi såg bålgetingboet nertill... det blev reträtt kan man säga.

Undesökte ett utedass där också men det var just ett - utedass. Huga.

Var det dina bilspår också?

Det som mest talar emot "kräftdammen" är det faktum att de måste känt till denna plats för att komma på den, så att säga. Detta är inget ställe du åker förbi hur som helst. Dessutom är det grindar och vet man inte om att det är en (bebodd) jaktstuga, så kan den tolkas som en bebodd kåk vars invånare har utsikt över både damm och spång... Så god kännedom är ett krav här - annars kan denna plats avskrivas helt.
Senast redigerad av Mogge12 2013-07-16 kl. 01:35.
Citera
2013-07-16, 01:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Lugn och fin, Pantzer. Det är ett jätteområde och det finns jakttorn på bägge sidor av viltstängslet, men inte i närheten av kräftdammen. Kroppen lär ju dock inte ligga ute i det fria, så folktomt är det inte. Men i dammen - kanske...

Jag antar att du såg dammen precis intill jaktstugan också, den som låg högre upp än "kräftdammen"?
Såg du också att två av dörrarna på uthusen var öppna?
Citera
2013-07-16, 01:31
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Var det dina bilspår också?
Nix, vi parkerade utanför hägnet för att inte undanröja spår.
Citera
2013-07-16, 01:34
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Jag antar att du såg dammen precis intill jaktstugan också, den som låg högre upp än "kräftdammen"?

Juste det var den som MP inte hade hunnit kolla men skulle göra det. dammen är ca 25x 7 m. Kan det vara den jag fick info om?
Citera
2013-07-16, 01:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Det är färska spår vid jollen, gräset har lagts ner och dött.
Ursäkta en trött Ullstrumpa, du tror alltså att de är gjorda av lånepickupen?
Citera
2013-07-16, 01:38
Medlem
Citat:

Nej, vi var aldrig uppe vid jaktstugan. Vi gick ut till spången och följde dammen upp till skogen. Sedan tog vi bilen upp till den andra ödekåken...
Tror du AJ satt inne i uthuset eller vad spelar det för roll att dörrarna var öppna?
Senast redigerad av Mogge12 2013-07-16 kl. 01:40.
Citera
2013-07-16, 01:42
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ursäkta en trött Ullstrumpa, du tror alltså att de är gjorda av lånepickupen?

Nej pickupen stod i höggräs och såg relativt orörd ut.
Jag tror inte den har gjort spåren vid jollen.
Jag tror inte heller varken jollen eller bron över pölen är rätt ställe för att hitta I*. Jag har gärna fel, men detta känns mer som o bygga snögubbe av iskuber än att faktiskt finna liket.
Citera
2013-07-16, 01:46
Medlem
Citat:
Nej pickupen stod i höggräs och såg relativt orörd ut.
Jag tror inte den har gjort spåren vid jollen.
Jag tror inte heller varken jollen eller bron över pölen är rätt ställe för att hitta I*. Jag har gärna fel, men detta känns mer som o bygga snögubbe av iskuber än att faktiskt finna liket.

Jag håller med. Det kräver förutsättningarna jag skrivit om ovan - och det är ju ärligt talat inte så troligt - även om platsen i sig skulle vara perfekt. Det är ju som sagt bara en kvadratmeter av säkert en miljard möjliga som kan vara rätt i slutänden.
God natt på er.
Citera
2013-07-16, 01:46
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Nej, vi var aldrig uppe vid jaktstugan. Vi gick ut till spången och följde dammen upp till skogen. Sedan tog vi bilen upp till den andra ödekåken...
Tror du AJ satt inne i uthuset eller vad spelar det för roll att dörrarna var öppna?
Testar dig mest på hur pass observant och kritisk du är. Två bodar med dörrar på halvglänt och som är övergivna utanför jaktsällskapets besök. Har du lite kännedom om bodenfallet så bör du också ha nyfikenhet på byggnader som borde vara igenstängda men som inte är det.
Citera
2013-07-16, 01:48
Medlem
Citat:
Testar dig mest på hur pass observant och kritisk du är. Två bodar med dörrar på halvglänt och som är övergivna utanför jaktsällskapets besök. Har du lite kännedom om bodenfallet så bör du också ha nyfikenhet på byggnader som borde vara igenstängda men som inte är det.

Vi skulle ut och kolla "kräftdammen" och blev ändå kvar alldeles för länge på området. Vi var aldrig uppe vid jaktstugan och har ingen aning om något jävla Boden-fall. Ge dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in