2013-07-15, 23:48
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, och det behövs inte mitt ord på. Det är bara att kika på träden intill och se hur bra de klarat sig fast de kanske stått 30 cm från bilen.

Detta låter för mig väldigt konstigt, eftersom att räddningstjänsten inte varit på plats. Menar ni att den ska ha självsläckts i tidigt skede? Låter osannolikt. Tar inte allt för lång stund för en bil att brinna upp...
Citera
2013-07-15, 23:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, och det behövs inte mitt ord på. Det är bara att kika på träden intill och se hur bra de klarat sig fast de kanske stått 30 cm från bilen.

Reimer, du skickade bilderna till Polisen va, på gräset`?
Citera
2013-07-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarabbe
Har inte mördat, men dom som sysslar med detta på heltid, och har betalt av staten för att förstå, försöker alltid tänka sig in i en mördares sätt att tänka.
Att det finns "profilerare" anställda av polisen, är för att dom har en kunskap om dessa människor som vi andra inte besitter.
O svar på din fråga, nej jag är inte dum!

Det finns nog ingen handbok typ "tänk som en mördare". Varje mordfall är ganska unikt med tanke gärningsmannens psykiska status och situationen som rådde vid och kring brottet
Citera
2013-07-15, 23:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Som sagt: jag upptäckte det, tänkte på i*a i 5 sekunder, tog kort, tänkte ej i*a, slängde det.
Kollade du på platsen noga, så man kan utesluta att det skulle funnits 2 örhängen där inom naturlig area om man lagt dom ifrån sig.
Det är ju bra om det bara fanns ett, om det nu skulle kunna vara idas. Då skulle ju med lite tur, det andra kunnat hittats av polisen, t.ex. i lägenheten eller utanför bilen.
Jag misstänker att de t.o.m skulle kunnat hitta ett i bagagen i bilen också, trots branden.
Annars saknar ju helt enkelt någon annan sitt.
Citera
2013-07-15, 23:54
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
Detta låter för mig väldigt konstigt, eftersom att räddningstjänsten inte varit på plats. Menar ni att den ska ha självsläckts i tidigt skede? Låter osannolikt. Tar inte allt för lång stund för en bil att brinna upp...

Bilar som fått Molotovcoctails i sig har varit grymt bra skick efteråt, finns fall där de hittat fingeravtryck på molotoven...

Att i huvudtaget få eld på bilen är för mig en gåta. Jaja, på hollywoodfilmer slänger de en fimp i tanken, men nej. För att få fyr på bilden så krävs det en extern källa, tyg, tidningar etc. Risken är dock att det falnar o bilen står kvar. En dunk diesel eller tändvätska kanske? Då blir det fyr.
Citera
2013-07-15, 23:58
Medlem
Kurridutts avatar
Vad tusan vad det som DB skrev på sin status efter förhör med/hos Polisen. Jag söker på status i detta ämne men då kommer det upp så många träffar. Minns att någon citerade eller la upp länk till hans FB-sida. Där finns varken statusen om att "fiska" eller den jag tänker på. Var något om att alla ni på olika forum kan sitta och spekulera för han var inte skyldig eller misstänkt till något, typ. Någon som minns?
Citera
2013-07-15, 23:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Reimer, du skickade bilderna till Polisen va, på gräset`?

Jupp. De är skickade till polisen och de har ju haft dykare i sjön och säger att de scannat av berget på ett "bra sätt"... 4 dykare, flera sjöar och vattendrag, ingen sikt... jag tror något kan ha missats, men polisen har ju inte heller obegränsat med resurser och tar man in nationella insatsstyrkan så får man nog göra någon form av beställning först. Har man då inte förutsett problemen så kanske man får dra in på kvaliteten lite...
Citera
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Annars saknar ju helt enkelt någon annan sitt.
Och lär inte hitta det igen, eftersom upphittaren här av någon outgrundlig anledning kastade in det i skogen istället för att lägga det väl synligt. Eller har jag missuppfattat den delen?
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Bilar som fått Molotovcoctails i sig har varit grymt bra skick efteråt, finns fall där de hittat fingeravtryck på molotoven...

Att i huvudtaget få eld på bilen är för mig en gåta. Jaja, på hollywoodfilmer slänger de en fimp i tanken, men nej. För att få fyr på bilden så krävs det en extern källa, tyg, tidningar etc. Risken är dock att det falnar o bilen står kvar. En dunk diesel eller tändvätska kanske? Då blir det fyr.

Har för mig jag såg ett inlägg på DB:s eller AJ:s FB där Db tror jag det var står vid en utbränd bil och även hans hund och att det nämdes att de gillade att sätta fyr på bilar men är osäker på exakt vad det stod. Kanske nån annan här minns den bilden? Om de nu på riktigt hade tänt eld på den bilen så kanske de använde samma tillvägagångsätt på den som nu utreds i förvinnandet av I*a?
Citera
2013-07-16, 00:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE

Nu vet jag inte hur bra en Volvo brinner
Men jag vet att det inte är så lätt att få eld på ett annat bilmärke, genom att tända eld inuti bilen utan att ha rejält med brännbart matrial, eller vätska. Någonting säger mig att Volvo tänkt på brandsäkerheten också?
Citera
2013-07-16, 00:01
Medlem
panzertaxs avatar
lilla nordsjön, hade vi någon som kollade den? å dammen söder om igelsjön?
har bara fått ett hotfullt pm, men denne blev tyst då nätverket avslöjade sig
Citera
2013-07-16, 00:02
Medlem
bagarn29s avatar
Hur pass väl är Hullsjön och Igelsjön undersökta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in