2013-07-14, 17:26
Medlem
526s avatar
Alltså - hittade en gammal Electrolux dammsugare i lokalen. Den funkar kanon trots att den är från 70-talet. Bättre än den nya skietn vi hade.
MEN påsen är slut. Ska beställa på nätet, men vet inte vad modellen heter.
Det är den där som alla hade på 70-80 talen. Såldes av dörrsäljarna. Kostade runt 5 papp på den tiden tror jag. Avlång. Någon som vet? Har kollat på Google bildsök men hittar inte
Senast redigerad av 526 2013-07-14 kl. 17:34.
Citera
2013-07-14, 17:28
Medlem
UncredeBALEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Alltså - hittade en gammal Electroluc dammsugare i lokalen. Den funkar kanon trots att den är från 70-talet. Bättre än den nya skietn vi hade.
MEN påsen är slut. Ska beställa på nätet, men vet inte vad modellen heter.
Det är den där som alla hade på 70-80 talen. Såldes av dörrsäljarna. Kostade runt 5 papp på den tiden tror jag. Avlång. Någon som vet? Har kollat på Google bildsök men hittar inte

Tror du tänker på Electrolux 502!
Citera
2013-07-14, 17:33
Medlem
526s avatar
Nej tyvärr inte den . . de är en golvmodell eller vad det heter. Dvs den har påsen i lådan med bakhjul som står på golvet. På översidan var det en ganska stor silverfärgat filtergaller.
Citera
2013-07-14, 17:40
Medlem
526s avatar
Den påminner om denna, fast det är inte den. Den har bara ett tvärgående handtag.

http://img.auctiva.com/imgdata/1/8/0...6147609_tp.jpg

Den kaske inte är så "klassisk" som jag trodde. Bara för att vi hade en sån när jag var liten, och att jag hittade en likadan nu, behöver ju inte betyda att den var vanlig för det.
Skit samma.
Citera
2013-07-14, 18:16
Medlem
Under dammsugaren skall sitta en metallbricka med typ nummer t.ex. ZA90 som jag själv har.

Bor du i stockholm finns det en affär på kammakargatan på vänster sida räknat från Sveavägen..2-300 meter upp, som har alla sorters påsar....ta med foto av maskinen + nummer...annars kan du beställa från dammsugarpåsar.se , men se till att du verkligen har rätt modell..
Citera
2013-07-15, 19:48
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpoohl
Under dammsugaren skall sitta en metallbricka med typ nummer t.ex. ZA90 som jag själv har.

Bor du i stockholm finns det en affär på kammakargatan på vänster sida räknat från Sveavägen..2-300 meter upp, som har alla sorters påsar....ta med foto av maskinen + nummer...annars kan du beställa från dammsugarpåsar.se , men se till att du verkligen har rätt modell..
Perfekt. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in