Citat:
Ursprungligen postat av
Blackness
Om man inte kan något alls kanske det an vara en dum idé att bestämma sig för att bygga ihop datorns hemma på plats, då är det nog en bra idé att låta komplett bygga ihop den och testa så allt funkar. Är väll inte direkt raketforskning men har man noll erfarenhet så finns det faktiskt saker som kan gå snett
Du har mest tänkt att spela på den som jag förstår det? Inte hålla på med videoredigering osv?
Hur noga är du med att ha ett "snyggt" chassi? (snyggt är väll subjektivt, men man kan få betala en hel del extra för designade chassin med led, fönster och som inte är direkt nödvändigt om man inte är intresserad)
Har installerat ett par hårddiskar, uppdaterat ram-minnen och grejer på egen hand förut, men det var ett tag sen nu. Skulle nog greppa det dock om jag väl tog tag i det. Har annars vänner som kan bygga ihop det om jag blir osäker, men alla är bortresta just nu och det kliar i mina fingrar...

Videoredigering, musikproduktion och annat kommer dröja innan jag tar tag i. Om ens någonsin. Det är främst till för spelande, ja. Kräver dock inte att jag ska kunna spela BF4 på högsta inställningar när det kommer - inser att jag inte får ihop det med min budget.
Datorn kan se ut precis hur som helst, bara den inte är på tok för stor. Hellre tyst och stor än högljudd och liten dock. Annars kan de se ut precis hur som helst