2013-07-15, 16:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Men enligt sommarjobbaren så ska ju vakten aldrig ha sagt det.
Har jag missat något? Jag kanske missat att läsa något inlägg. Enligt en av kvinnorna så hade vakten sagt att de var för feta

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Finns ju dock inget som styrker att just det ordvalet användes utan i nuläget så finns ju tvärt om upgifter som tyder på motsatsen.

Om man är för fet för att falla innom säkerhetsföreskrifterna (jag hör själv till den gruppen) så får man helt sonika finna sig i att stå brevid och i att man blir tillsagd om man försöker ändå.
Ord står som alltid mot ord. Om artikeln stämmer så är det ett fruktansvärt ordval. Slirar tjejerna på sanningen så är det än mer fruktansvärt
Citera
2013-07-15, 16:09
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Har jag missat något? Jag kanske missat att läsa något inlägg. Enligt en av kvinnorna så hade vakten sagt att de var för feta

https://www.flashback.org/sp44325566
Citera
2013-07-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Men enligt sommarjobbaren så ska ju vakten aldrig ha sagt det.

"Sommarjobbaren" här på FB? Anonym källa ju!
Citera
2013-07-15, 16:12
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
"Sommarjobbaren" här på FB? Anonym källa ju!

Jag tror de flesta på Flashback litar mer på anonyma källor än på Aftonbladet och kränkta paddor.
Citera
2013-07-15, 16:35
Medlem
Haha, det här är ju nästan lika bra som när fettot Stina inte fick åka Balder. Självklart får man bara höra en sida, jag tror inte han sa "fet", det förstår även den mest socialt handikappade Aspergianen att man inte gör.
Citera
2013-07-15, 16:36
Medlem
Flandmans avatar
Herregud. Finns det inget zoo nånstans där dom här flodhästarna kan göra lite nytta.

Eller varför inte cirkus?
Citera
2013-07-15, 16:46
Medlem
hade varit intressant att höra hur resonemanget gick när de uppskattade sin vikt "aa du väger nog 74 och jag väger säkert 72".

det enda rätta hade varit att aftonbladet anordnar ett stort jippo med publik och livesändning där de båda vinkar glatt innan de stiger på en boskapsvåg och sanningen avslöjas.
Citera
2013-07-15, 16:46
Medlem
skäms man inte nog ifall man väger 150kg? fy fan för feta personer utan en gnutta skam i kroppen.
Citera
2013-07-15, 16:48
Medlem
pundarfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Alla med social kompetens förstår nog att kränkbarheten ligger i ordvalet "ni är för feta".

borde ej gå kränka en fet för att vara "fet"
Citera
2013-07-15, 16:56
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Då har det hänt igen...

Ett par groteskt överviktiga vuxna kvinnor på äventyrsland gråter ut i pressen om hur hela deras semester och möjligtvis även deras liv har förstörts av att en vakt korrekt påpekat att de troligtvis är för feta för en åktur på en av deras attraktioner.

Kvinnorna ifråga "uppskattar" att de ligger precis under gränsen. Gränsen dras vid 150 kg. Ett väldigt bra ingripande av vakten således, när späckhuggarna i artikeln inte ens med säkerhet kan fastställa deras exakta vikt så får man ju utgå ifrån att någon som ser ut att väga cirka 150 kg mycket väl kan väga 151 kg och därmed ej bör tillåtas att riskera de övriga semesterfirarnas säkerhet.

Självklart handlar det om Aftonbladet, och jag bjuder på lite citat ur artikeln:

Jag hoppas att Mikael Andreasson bjuder in damerna på partaj med både pizza, hamburgare och kebab till förrätt, för att fortsätta med chips, glass, godis och kakor till efterrätt, för att avsluta med en fet sliskig tårta i offrens egen viktklass. Jag ser ej hur de annars ska kunna ta sig igenom denna hemska tragedi som enbart kom till på grund av vaktens sadistiska illvilja, och som kommer att hemsöka dem resten av livet.

Länk till artikeln (som jag i all hast glömde bort):

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

Diskussion: vinklar Aftonbladet detta på rätt sätt? Kan man räkna kvinnorna i fallet som offer? Borde de rimligtvis förstå att vakten behöver göra en spontan bedömning, och borde i så fall Aftonbladet förstå detta och skita i att publicera denna värdelösa artikel? Vad anser ni?

Man kan ju bara föreställa sig vilket trauma det skulle inneburit för kvinnorna om vakten tvingat upp dem på en våg för att säkerställa att de inte vägde för mycket. Förmodligen har inte vakten använt sig av det uttrycken som Aftonbladet väljer att publicera. Precis som i fallet med Stina som inte fick åka Balder på Liseberg, så är det för mig obegripligt att man går till tidningarna.
Citera
2013-07-15, 16:58
Medlem
qetuRs avatar
150 kg's gränsen är bara en praktiskt satt gräns. Den tål lätt det dubbla, precis som med hissar.

Att kalla folk för feta är lika smart att kalla folk för negrer, gingers, eller retarderade. Bara för att dom är det, behöver dom inte höra det. Men det är det nog inte alla 18 årigar som håller med om. Är man fet, svart, bög eller retarderad ska man höra det.
Citera
2013-07-15, 17:00
Medlem
Nord88s avatar
Jag förstår inte någonting av bilden. Männen ser helt normala ut medan de båda sliddjuren är feta jävla WT-slynor och även deras avkommor ser något debila ut. Personligen anser jag rasblandning vara att föredra framför att låta smutsfolk inom den egna folkgruppen ge upphov till en avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in