2013-07-15, 15:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
det har pratats om MYCKET blod,
Lek med tanken att det är ca 3 liter blod,och att man kan fastställa att det är IFs blod.
Det blir ju samma sak som att hon är död?
Då tycker man ju iafall som "lekman"att det borde räcka?

Ja, jag tycker också att det borde räcka. Men bevisligen har det inte gjort det i andra brottmål.
Citera
2013-07-15, 15:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har kommit det uppgifter om när larmades polisen den 30/6 för den utbrända bilen?
Citera
2013-07-15, 15:21
Medlem
Tänk på att de personer ni försöker kontakta eller tar kontakt med i er "privatspaning" kan vara bekanta/vänner till eventuella gärningsmän!
Citera
2013-07-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
De är inga stjärnskott, men känns det inte lite väl långsökt att de skulle fraktat henne i en takbox som dessutom ser ut som en likkista??

Varför i hela friden skulle de då bränna en bil och inte bara boxen? Om den är synlig eller inte synlig?
Hur kommer du tolka det i så fall ? ?

De kan ha haft kroppen i bilen och använt kistan för att få henne sänkt och för att hon inte ska flyta upp till ytan. Så spekulerade några angående kistan.
Citera
2013-07-15, 15:22
Medlem
panzertaxs avatar
Måste ha missat ett inlägg. Quarrel, vad är det för avstickare du gjort på kartan från kabelvägen? Till ett hus? Kikar på kabelvägen och det finns ju ett antal avstickare som slutar mitt i ingenstans med bara skog omkring, bland annat denna (rödmarkerad): http://www.anony.ws/kk8T

Strax norr om denna väg finns också ett vattendrag relativt nära vägen (ser ut som om det borde vara en vägbro?) som jag rödstreckat. Har tyvärr ingen möjlighet att reka detta område, men får hoppas att MPS tar en kik.

Gillar för övrigt den där lilla nordsjön, förutom att den ligger nära tät bebyggelse.
En undran också kring den lilla pölen söder om Igelsjön på Hunneberg, någon som har varit dit och rekat?
Citera
2013-07-15, 15:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Har kommit det uppgifter om när larmades polisen den 30/6 för den utbrända bilen?
[edit] Inte när men att den gjorde det
Citat:
Det senaste spåret i Trollhättan är en utbrunnen bil, som igår undersöktes av polisens. Bilen tillhör en bekant till den 36-åringen och anmäldes stulen den 30 juni – samma dygn som kvinnan försvann.
http://www.smalanningen.se/nyheter/polisen-spar-i-kidnappningsfallet-en-utbrand-bil
Senast redigerad av Tomato 2013-07-15 kl. 15:28.
Citera
2013-07-15, 15:24
Medlem
Det har varit mycket prat om den här kräftdammen: är det samma damm som omnämnts i direkt anslutning till Kabelvägen? Den damm som någon jägare ska ha tipsat MPS om under gårdagens sök? För jag får inte ihop det alls med kartan som Q uppdaterar, men det kanske är jag som har bristande kunskaper i hur man läser en sådan?

(Kartan är dessutom väldigt plåttrig med allehanda relevant och irrelevant information utmarkerad)

Eller är den damm som besökts, och fotograferats, en helt annan damm än den som ska ligga invid en jaktstuga vid Kabelvägen?
Citera
2013-07-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
det har pratats om MYCKET blod,
Lek med tanken att det är ca 3 liter blod,och att man kan fastställa att det är IFs blod.
Det blir ju samma sak som att hon är död?
Då tycker man ju iafall som "lekman"att det borde räcka?
Jag tycker att du gör helt rätt resonemang.
Citera
2013-07-15, 15:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Måste ha missat ett inlägg. Quarrel, vad är det för avstickare du gjort på kartan från kabelvägen? Till ett hus? Kikar på kabelvägen och det finns ju ett antal avstickare som slutar mitt i ingenstans med bara skog omkring, bland annat denna (rödmarkerad): http://www.anony.ws/kk8T
Det undrar jag också, jag hittar inte avstickaren.
Citera
2013-07-15, 15:34
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ganska långt till vänster. Öster om Essunga. Där har du ritat in en liten väg upp till en gård.
Citera
2013-07-15, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, jag tycker också att det borde räcka. Men bevisligen har det inte gjort det i andra brottmål.
Ibland känns juridiken ganska gammalmodig och inskränkt, men med dagens teknik och labbkunskaper tycker jag att man bör tänka om..
Citera
2013-07-15, 15:39
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hittar inte kabelvägen på denna bild ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in