2013-07-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag struntar i dina ordklyverier. De flesta som följt tråden noga - och dit hör inte du har du själv sagt - vet att läkaren misstänkte att KJ led av en ASP vid tiden för brottet han misstänks för och också vid tiden för undersökningen. Samma dag som tingsrätten fick utlåtandet låg det ute i tråden. Och där är rutorna för kan misstänkas ikryssade. Jag har jobbat med ord i hela mitt liv och tror mig veta rätt väl vad som är lämpligt eller inte att skriva. Så jag tycker att du kan sluta märka ord nu. Här kan du själv läsa utlåtandet:

http://img109.imageshack.us/img109/2205/bur.pdf
Tack för intyget, så att även jag, och kanske ytterligare personer som inte följt tråden på heltid, också hänger med i svängarna.
Citera
2013-07-14, 22:10
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag struntar i dina ordklyverier. De flesta som följt tråden noga - och dit hör inte du har du själv sagt - vet att läkaren misstänkte att KJ led av en ASP vid tiden för brottet han misstänks för och också vid tiden för undersökningen. Samma dag som tingsrätten fick utlåtandet låg det ute i tråden. Och där är rutorna för kan misstänkas ikryssade. Jag har jobbat med ord i hela mitt liv och tror mig veta rätt väl vad som är lämpligt eller inte att skriva. Så jag tycker att du kan sluta märka ord nu. Här kan du själv läsa utlåtandet:

Finns ingen läkare som säger att han led av Aspergers. Psykisk störning vid brott och undersökning.
Citera
2013-07-14, 22:37
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Finns ingen läkare som säger att han led av Aspergers. Psykisk störning vid brott och undersökning.

Nu har du nog snurrat till det. APS står just för allvarlig psykisk störning.

Edit: Jag snurrade också till det. Ser nu att jag råkade kasta om bokstäverna i mitt svar till Kinuski. APS, ska det vara, inget annat.
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-07-14 kl. 22:42.
Citera
2013-07-14, 22:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Nu har du nog snurrat till det. APS står just för allvarlig psykisk störning.

Edit: Jag snurrade också till det. Ser nu att jag råkade kasta om bokstäverna i mitt svar till Kinuski. APS, ska det vara, inget annat.

Då är jag med på noterna. Det är skillnad på APS och ASP.
Citera
2013-07-14, 22:46
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var står det att han led just av Aspergers?

Det står ingenstans! Jag förkortade felaktigt allvarlig psykisk störning till ASP men skulle ha skrivit APS.

ASP är alltså inte en förkorting av Asperger.
Citera
2013-07-15, 00:36
Medlem
Det är längesen det snackades om påståendena om att VB gjort polisanmälningar (?) under en period, om att känna sig hotad, samt skickat SMS på eftermiddagen/kvällen den 4/5 som på något vis signalerade stress. Jag erinrar nu också snacket om affären med karatetränaren, om det stämmer, och påståendena om låga utfall mot VB som karatetränarens fru sades ha gjort på Facebook och/eller någon annan sajt. Sanningshalten i detta och betydelsen för brotten (mord och griftefridsbrott och eventuellt mer) utgår jag polisen har koll på.

Oavsett vilka potentiella, för VB kända personer som är kapabla till de hemska brotten, så är det VB:s blod i KJ:s lgh och bil som har konstaterats. Mängden och placeringen av blodet har inte yppats. En uppgift på denna tråd anger att KJ:s bil brukade vara olåst, men det kanske är en så kallad trådsanning...

Var det en ICA-kasse med kalsong/trosa (besudling med "sekret"...) som kunde knytas till VB och/eller KJ? Hur långt från fyndplats #2 (torson m fl kroppsdelar) påträffades ICA-kassen? Ska kolla på kartan med viktiga lokaler om det framgår.
Citera
2013-07-15, 11:29
Medlem
Citat:

Hmmmm.... såg personnumret - Kanske VB grattade honom i efterskott, därav besöket? OBS! behöver inte ha något med det som sedan hände VB att göra.
Citera
2013-07-15, 13:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Hmmmm.... såg personnumret - Kanske VB grattade honom i efterskott, därav besöket? OBS! behöver inte ha något med det som sedan hände VB att göra.

PNR kan tyda på att KJ inte är född i Norrland, snarare Jönköping/västkusten. Nån som vet hur det ligger till ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-15 kl. 13:47.
Citera
2013-07-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
PNR kan tyda på att KJ inte är född i Norrland, snarare Jönköping/västkusten. Nån som vet hur det ligger till ?

Födelseorten blev anonym 1989 eller om det var 1990.
Citera
2013-07-15, 14:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Födelseorten blev anonym 1989 eller om det var 1990.

Ja, däromkring låter bekant. Undrar varför den uppgiften försvann .. Men hur som helst, KJ:s personnummer indikerar att han är född inom riktnummerområde 036 (Jönköping).
Citera
2013-07-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, däromkring låter bekant. Undrar varför den uppgiften försvann .. Men hur som helst, KJ:s personnummer indikerar att han är född inom riktnummerområde 036 (Jönköping).

Du får förklara hur du tänker.

Han är född 1991, så det syns inte var han är född.
Citera
2013-07-15, 15:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Du får förklara hur du tänker.

Han är född 1991, så det syns inte var han är född.

De första två siffrorna i de fyra sista kontrollsiffrorna (3635) är 36 vilket antyder att personen är född inom 036-området. Norrlänningars motsvarande inleder ofta de sista fyra siffrorna med 9 eller 8 har jag för mig - åskådliggörande exempel för KJ:s del skulle pnr då kunna vara 910429-9235 om han vore född i Norrland/Luleå. Men jag tror att han kan vara född i Jönköpingsområdet med tanke på första och andra kontrollsiffran som är 3 resp. 6.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-15 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in