2013-07-15, 14:06
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Ja, jag kolla upp den igår? Eller vad menar du?

Jo det var det jag menar ,
Citera
2013-07-15, 14:07
Medlem
Det skulle vara bra om polisen höll press-konferans och informerade om vad dom vet och vad dom söker för uppgifter.
Citera
2013-07-15, 14:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Detta har säkert inget med fallet att göra, men vad tusan är Trollhättan för ett ställe?

Källa:http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2249580-ungdomar-jagades-av-bilist

Den ene hade kanske skärsår i ansiktet?
Citera
2013-07-15, 14:15
Medlem
Mouchinos avatar
Vore bra om fler gick på MP/Polis om Kräftdammen nu så den kan bli ordentligt draggad och genomsökt.
Citera
2013-07-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Haha du tror jag är kompis med någon av packet? När mitt första inlägg handlar om att ni är så upp i ert "detektivande" att ni inte ens märker att folk som uppenbarligen känner en eller flera av de misstänkta är inne och skriver och förvirrar er mer än ni redan var.

Är det någon som är ett troll så är det du haha

Saxen // Här inne är det folk som diskuterar och spekulerar - mer eller mindre trovärdiga teorier. Genom att gå igenom dem - vissa personer åker till och med ut och kollar - så kan de avfärdas eller bekräftas som potentiellt viktiga. Vissa teorier har säkert gått vidare till polisen som tips - och sen är det upp till dem att bedöma trovärdigheten.

Det är säkert minst en miljard kvadratmeter som är möjliga platser där BO kan finnas - varav hon ligger på EN av dem! Genom att spekulera kan vi försöka ringa in alternativt avföra många av dessa ytor...

Jag kan till viss del hålla med om att vissa "teorier" är mer eller mindre fantastiska - men om du läser HELA tråden, så har de allra "galnaste" sållats bort under resans gång. Du tror t.ex inte på kistan; det gör inte jag heller. Men det skadar ju inte att någon kollar, så den kan avfärdas - även om jag också tycker att det är slöseri med tid (enligt MINA teorier).

Att vi alla (?) är amatörer behöver inte du köra ner i halsen på oss... och att komma med dryga kommentarer gagnar ingen! Att sedan MPS vid flera tillfällen hittat BO där polisen gått bet gör nog att polisen uppskattar oss "amatörer" mer än du gör

Men i slutänden så är det av alla teorier om dumpningsplats, I BÄSTA FALL, bara en som är/blir riktig. Alla andra är/var "skitteorier" - men det är ju en del av processen att finna rätt plats och därför viktigt.
Citera
2013-07-15, 14:18
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Vore bra om fler gick på MP/Polis om Kräftdammen nu så den kan bli ordentligt draggad och genomsökt.

Indeed, hörde för fem minuter sedan att MP skulle tydligen söka mer vid Kabelvägen imorgon.
Citera
2013-07-15, 14:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
Jo. Vill du fråga dem något?
Jag är nyfiken på i vilken omfattning, de har kallats in i sökningen. De brukar ju bistå vid förvinnanden, och hjälp vid brottsundersökningar. De dyker ju t.o.m åt försäkringbolag i deras utredningar.
Citera
2013-07-15, 14:31
Medlem
Ponera att man nu hittar det eftersökta BO innebär det då per automatik att man får reda på vem som är GM?
Citera
2013-07-15, 14:32
Medlem
RÄTTELSE av mitt inlägg nr 21 12:52 idag.

"Linjevägen" ska vara KABELVÄGEN. Kör man denna har man MASSOR av gömställen utmed vägen och DESSUTOM nära anslutning till vägen som går in till "kräftdammen" (infart Tingsgården). Sedan kan man därifrån köra ut till 44 (vid Håbergs säteri några km från Flo Klev).
Citera
2013-07-15, 14:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Haha så det vet ni att den är gjord av. Det är alltså logiskt enligt dig att frakta henne i den, sen bränna bilen HAHA
De är inte vassaste knivarna i lådan men så korkade är nog ens inte de, men man börjar undra lite om de som skriver här.

berätta istället vilka slutsatser du drar om:
1. Den står kvar?
2. Den är borta?

Om den är kvar. Ska du åka dit med ditt CSI-kit då och undersöka?
IDIOT!
Bra att du sätter nivån på diskussionen med invektiv. Den blir så mycket trevligare då.

Antag att GM och DB tog liket i bilen och åkte till DB:s bostad för att där lasta om till det som förhoppningsvis inte blir Idas sista vila, då fanns det spår i bilen och anledning att elda upp den.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Indeed, hörde för fem minuter sedan att MP skulle tydligen söka mer vid Kabelvägen imorgon.

Va bra men varför vänta tills i imorrn?
Citera
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ponera att man nu hittar det eftersökta BO innebär det då per automatik att man får reda på vem som är GM?

Självklart inte. Men familjen får avslut och en värdig begravning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in