2013-07-15, 01:38
Medlem
Någon som kan säga något om nuvarande support-metan för LCS. Känns som alla bara väljer champs som zyra, sona, thresh, lulu och nami. Vi ser aldrig några melee längre som alistar, taric, leona. Är de så mycket sämre?

Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Knappt värt och köpa den då verkar det som..
Kanske snarare beroende på situation. Mycket AP-motstånd bör den ju vara användbart mot hoppas jag. Tycker det faktiskt är tråkigt när items blir så självklara att man bara måste ha det i varje match.
Citera
2013-07-15, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Varför ska man köpa bundlesna, är det värt det? Jag har börjat tänka att jag ska köpa upp champsen jag gillar men bara när de är på rea. Gubbarna som kostar 4.800 och över. Tycker det tar en himla tid att skaffa ip till en massa champs men å andra sidan är skins ganska fina.

Nej det ska du inte, jag tycker inte det. Spara RP till att köpa skins, pages osv saker du ej kan köpa med IP. Så tänker jag
Citera
2013-07-15, 05:31
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Nej det ska du inte, jag tycker inte det. Spara RP till att köpa skins, pages osv saker du ej kan köpa med IP. Så tänker jag

Dock tar det ju några tusen matcher att få ihop alla champs och de vettiga runorna. Känner man att man har råd ser jag inget fel med att köpa champs när de är på rea. Jag hinner inte alltid tjäna ihop 6300ip mellan nya champs tänker man då hur många 6300, 4800, 3150 champs det finns så behöver man inte räkna för att förstå att det väldigt lång tid att tjäna ihop 😄

Men alla har ju olika syn som tur är personligen har ja nog köpt 25-30% av alla mina champs och 18 pages med RP. jag har dock aldrig köpt RP på ett smurf konto, där går gränsen för mig

(Och du kan köpa pages för IP )
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2013-07-15 kl. 05:33.
Citera
2013-07-15, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Dock tar det ju några tusen matcher att få ihop alla champs och de vettiga runorna. Känner man att man har råd ser jag inget fel med att köpa champs när de är på rea. Jag hinner inte alltid tjäna ihop 6300ip mellan nya champs tänker man då hur många 6300, 4800, 3150 champs det finns så behöver man inte räkna för att förstå att det väldigt lång tid att tjäna ihop 😄

Men alla har ju olika syn som tur är personligen har ja nog köpt 25-30% av alla mina champs och 18 pages med RP. jag har dock aldrig köpt RP på ett smurf konto, där går gränsen för mig

Jag håller helt och hållet med dig, har man råd absolut! Jag gillar att spela och "förtjäna" mina champs tanken med spelet för mig (samt underhållning) jo jag vet vem 6.3k är o ta i för en page^^ men du har rätt
Citera
2013-07-15, 07:46
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Aegis är OP och det har alltid påtalats för Riot. Nu kommer nerfen och den kommer slå till oavsett vad. Att den kommer ändras lite (kanske) är en sak men den kommer slå hårt,..
OP är den inte, snarare väldigt gold efficent. Och såna items kommer alltid vara "bättre" än andra items.

Sen borde du kanske lagt till det viktigaste med förändringen..
Locket of the Iron Solari

Recipe Cost is now 600 (up from 520)
Now gives 20 armor (down from 35)
No longer gives +10 HP5
has new passive - "Legion: Grants nearby allies +20 Magic Resist and +10 Health Regen per 5 seconds"
[Because people seem to be confused, if the old active was removed, It would be listed here, It still has the old active.]
Now builds from Aegis of the Legion

Antagligen så kommer det inte komma till live då dem håller på att testa saker verkar det som bara. Du kan också läsa den här posten så inser du också att det inte direkt är en "jättenerf" utan det i slutändan blir en buff. http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1iavai/why_riot_is_fiddling_with_aegisbulwark_and_why/

Just nu som support måste du köpa minst en av dem och junglaren köper oftast Bulkward, med den här uppdateringen kan supporten köpa både locket och Aegis. Att säga "Men jag tappar ju stats!!!" blir bara meh då du som support/junglare i slutändan kommer ha mera guld så du kan köpa någonting annat istället.
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Knappt värt och köpa den då verkar det som..
Vissa items kommer alltid vara värt att köpa och Aegis/locket/bulkward/Shurelyas är såna items.

Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Någon som kan säga något om nuvarande support-metan för LCS. Känns som alla bara väljer champs som zyra, sona, thresh, lulu och nami. Vi ser aldrig några melee längre som alistar, taric, leona. Är de så mycket sämre?

Kanske snarare beroende på situation. Mycket AP-motstånd bör den ju vara användbart mot hoppas jag. Tycker det faktiskt är tråkigt när items blir så självklara att man bara måste ha det i varje match.
Det är absolut inga fel på Melee supports, men till exempel Taric är inte lika stark längre och pickar man honom i nuläget är det för en Turgot lane eller något annat niche-pick.
Anledningen just nu att det inte pickas Melee supports ligger väll större delen i att dem suger på att pusha ner torn.
En Lulu pushar ner ett torn dubbelt så bra och säkert än Alistar eller leona till exempel och hon är även bättre på att pusha lanen. Sen är ju varken Zyra, sona, lulu eller nami champs som måste gå "all-in" så fort man försöker tradea som Leona eller Alistar. Thresh är väll en all-in support också, men hans utility är så pass stor att han klarar sig.
En annan sak som man måste tänka på är att också att en Lulu, thresh eller Zyra kan mycket lättare zona motståndarna när man kör 1v2 medans Alistar eller Leona har större problem.

Det kommer alltid finnas item som är "självklara" då vissa items ger så pass mycket gold efficenty att man måste köpa den. Till exempel, har en junglare 8k och köper Bulkward, locket & skor så får han mest stats för sina pengar. Speciellt junglare & supports har det problemet då båda rollerna är väldigt "fattiga" roller och ökar dem pengarna junglaren får så kommer vi antagligen fortfarande inte se att junglare får mera guld i slutändan utan det kommer bli så att Lanes tar hans camp's mera då dem tjänar ännu mera på det.
Citera
2013-07-15, 09:20
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Vayne har verkligen blivit FoTM efter hi im gosu's Vayne montage...

Odrägligt många Vayne just nu imo.

Tror att Fabby har en del med det att göra också, han är ju otroligt mycket bättre enligt mig också.
Citera
2013-07-15, 09:48
Medlem
nån som har testat Daimondproxx udyr?
Citera
2013-07-15, 10:20
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Tror att Fabby har en del med det att göra också, han är ju otroligt mycket bättre enligt mig också.

Skulle säga att GoSu är bättre än Fabby. Ingen är i närheten av doublelift dock.
Citera
2013-07-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd

Håller helt med dig. Jag vill köpa champs för då jag inte har ett så stort val utav champs. Men vill ändå ha tips om det. Förr gick jag full ap och ad runor men nu har jag fattat att det inte är så bra. Nu orkar jag inte lägga ännu mer ip för att få fler runor och därför frågar jag nu om rp istället för att ångra mig efter jag köpt champsen.
Citera
2013-07-15, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crusadelight
Vad fan är skillnaden på hans jungle och alla andra strats därute ?
Pfft.
Citera
2013-07-15, 12:54
Medlem
wikazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crusadelight

En som jag brukar lira duoq med (han ligger D1) kör det ibland och det funkar bra.
Citera
2013-07-15, 13:35
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Vad fan är skillnaden på hans jungle och alla andra strats därute ?
Pfft.

Han är bäst och hans favoritchamp är udyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in