2013-07-15, 01:15
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Materialet du gräver i avgör om det är lätt eller svårt. Att gräva på random ställe i skogen, ja, du lär slå i stubbar, sten, rötter och allt djävelberg. Att gräva på en sandstrand eller myr. Inga problem. Gräva en meter djupt behöver man inte heller göra, frågan är hur noggrann man är osv. Någon skulle kanske ha grävt 2m djupt, någon annan mest bara för att täcka över kroppen och få det överstökat. Det går inte att spekulera i tid, djup, storlek på grop eller annat, men det är absolut troligt om de känt till ett ställe att gräva på.

Det kräver dock att man just har en spade och har räknat med ett ta med sig en sådan.
Vettisjutton om de varit så taktiska.

Du gräver inte en halvmeter ner i en myr med en spade tillräckligt stort för att dölja en kropp. Tro mig.
Det kräver mer än du anar.
Det skulle kräva flera man och flera spadar ett antal timmar. Och som du säger det förutsätter att man har spadar tillgängligt. Ett sådant ingrepp är dessutom väldigt synligt efteråt.
Glöm "grav teorin"
Citera
2013-07-15, 01:16
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har inte räddningstjänsten dykare i thn?

Ingen aning. Det är nationella insatsstyrkan som dykt under polisinsatsen i alla fall...
Citera
2013-07-15, 01:16
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Här är en alternativ länk till en bild av spåren vid stranden till Kvarnsjön. Upplösningen är sämre men det lyfter faktiskt fram konturerna lite bättre. Platsen för huvudet blir till vänster i bild. Nedom detta höger axel. En bit ned i ryggen sticker en vass kvist upp som lyft paketet och gjort att mittendelen av ryggen inte tryckt ned gräset på samma sätt som sidorna och huvudet. Bena förefaller ha legat så att knäna varit i luften, dvs bena har inte varit raka.

http://img547.imageshack.us/img547/2766/zjqq.jpg

Men om det är så, ja då ligger hon ju nästan garanterat i kvarsjön. Då får de ju göra ett nytt sök där och verkligen gå med lupp tills de med säkerhet vet att de sökt igenom HELA sjön. Har du visat denna bild för polisen och berättat om hur du tänker?
Citera
2013-07-15, 01:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men om det är så, ja då ligger hon ju nästan garanterat i kvarsjön. Då får de ju göra ett nytt sök där och verkligen gå med lupp tills de med säkerhet vet att de sökt igenom HELA sjön. Har du visat denna bild för polisen och berättat om hur du tänker?

Kunde du se något annat runt det stället? Som såg suspicious ut. det här är väl precis in till där vattnet börjar eller? Kan de haft en båt tillgänglig
Citera
2013-07-15, 01:18
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns tyvärr ingen uppgift på det, så vi har spekulerat i att han åkte hoj. Den skulle ju kunnat stå hos hans mor.
Hur långt är det att gå dit? Jag har totalt förträngt var hon bodde.
1,6km får jag det till om jag får välja gångväg.
Citera
2013-07-15, 01:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Du gräver inte en halvmeter ner i en myr med en spade tillräckligt stort för att dölja en kropp. Tro mig.
Det kräver mer än du anar.
Det skulle kräva flera man och flera spadar ett antal timmar. Och som du säger det förutsätter att man har spadar tillgängligt. Ett sådant ingrepp är dessutom väldigt synligt efteråt.
Glöm "grav teorin"

Nej inte om du har tillgång till en grävare.
Citera
2013-07-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hoppas verkligen någon av de häktade inser att det är kanske inte så kul o leva med att ha varit delaktig i ett mord/dråp/rov på halsen utan faktiskt pratar. Detta vore den absolut snabbaste vägen till att finna kroppen och komma vidare i utredningen.

Jo, och dessutom är dom på en säker plats.
En plats där inte AJ med springpojkar kan nå dom.
Vilket också bör göra AJ än mer orolig än han redan är.
Citera
2013-07-15, 01:20
Medlem
Nicitas avatar
Min poäng är just denna. Dom MÅSTE inte ha grävt i en myr, ett berg,eller ens NÄRA vatten. Känner inte till området alls. Men ni som gör. Var skulle man kunna gräva ner ngn? Jag tänker mer, grusväg/skog,våtmark. Eller, stig i skogen, med öppen mark omkring. Typ ängsmark eller t om oanvända hagar. Enslig väg, helt enkelt. Med ngn form av öppen mark längre in, ganska stor, med skog runtom? Som skyddar lite.
Citera
2013-07-15, 01:22
Medlem
MrBubss avatar
Snacka under måndagen FH, för ett rent samvete är bättre än 10 000 sömnlösa nätter med ångest och mardrömmar....
Citera
2013-07-15, 01:22
Medlem
Vet ni om polisen förutom dök, även draggade i sjöarna på berget? Om inte skulle det kanske behövas med tanke på RDYs iakttagelser.
Citera
2013-07-15, 01:25
Medlem
Hej allihop!

Det har varit väldigt många teorier om hur BO har forslats bort från lägenheten!

Jag tror inte på IKEA-kassar, tvättkorgar eller styckning av BO!

Inrullad i en matta eller bäddmadrass är ju troligare i så fall, eller varför inte använda ett påslakan av god kvalité (ej köpt på Jysk då alltså) som "säck"? BO fixerad som en boll i fosterställning i botten, lite kuddar, kläder eller annan stoppning i påslakanet så ser det ut som GM är på väg med tvätt till mamma och har påslakanet som "tvättsäck"! Tjejer brukar väl dessutom gärna ha lite påslakan i romantiska färger som rött eller rosa, det hade ju maskerat eventuelllt blod också om någon hade sett detta på lite håll!

"Säcken" med BO slängs sedan i bagaget på DB's Volvo för vidare transport till än så länge okänd dumpningsplats!

DB hade kanske tillgång till ett oljefat med lock som dom stoppat BO i? Ett sånt kan ju dumpas lite varstans sen, t.ex ödegårdar eller nedlagda industrier utan att någon tänker på att det står där sen? Det förutsätter givetvis att man använder en tunna som det går att sätta dit locket på igen!
Citera
2013-07-15, 01:26
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Jag gjorde misstaget att skicka denna bilden först
http://imageshack.us/a/img837/9165/afqb.jpg

Den visar med gult var gräs är böjt. Närmast i bild är det bara böjt som om något svävat ovanför backen och sedan länst bort är samma plats som föregående bild.

När polisen kom dit, jag var där samma dag, hade gräset rest sig påtagligt. Dessutom visar ju inte den första bilden de fick egentligen något än en situationsplan över var de skulle kunna se något själva och har då gräset rest sig så... Den bättre bilden skickade jag efter det att dykarna varit där.

Jag tror dock att polisen har gjort så gott de kunnat, men tiden är knapp och polisens officiella meddelande är att de scannat av Hunneberg på "ett bra sätt", dvs de håller öppet för att det inte är komplett eller fullständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in