2013-07-15, 00:55
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Att gräva en grav tillräckligt stor för en vuxen människa kräver mer än du anar. att gräva en grop på 1-1,5 meters djup i skogen är inget 2-3 pers gör i en handvändning.
Testa själv att gräva en sådan grop i valfri skog, det är omöjligt att göra för hand.
Spåren efter ett sådant ingrepp blir dessutom uppenbara.

Det krävs säkert en hel del. Men med god vilja, motivation, adrenalin och hjälp, så kan det ju alls inte vara omöjligt. Jösses! Finns människor som orkar lyfta hela bilar, på adrenalin enbart.Vet man dessutom en bra plats, så är det helt rimligt i min värld. Spår finns säkert, men vad det verkar som, så har fokus inte varit på att hitta dessa. Man letar i vatten, som tokar. Utan resultat.
Citera
2013-07-15, 00:56
Medlem
Liiitens avatar
Vad jag kunde se av nyhetsinslaget så tyder dropparna på att GM och BO är på väg mot dörren man ser till vänster i bild, det ser också ut att ha droppat rakt uppifrån så min teori är att han helt enkelt har slängt upp henne över axeln (detta kan oxå uppfattas av utomstående som att tjejen bara är full), blodet på hissdörren ser ut att blivit smetat där med hjälp av håret, som om han har vänt eller slagit i henne där..
I övrigt vette fean hur detta har fortlöpt då jag inte har fantasi nog att spekulera i sådana banor just nu med tanke på tiden på dygnet i detta nu.
Senast redigerad av Liiiten 2013-07-15 kl. 00:58. Anledning: felformulerat
Citera
2013-07-15, 00:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Har du tittat på filmsekvensen?
Popnitarna verkar rätt stora ändå, de måste väl finnas i olika storlekar?
Men inte är det några stora fingrar isf.

http://img196.imageshack.us/img196/3497/2xih.jpg

Det ser mer ut som nåt har släpat emot kanten.
Citera
2013-07-15, 00:57
Medlem
MrBubss avatar
En annan sak som slår mig när jag ser TV-inslaget och intervjun med advokaten är att han säger att den misstänkte tog kontakt med honom och att de tillsammans åkte till polisstationen där han lämnade sin version.... Vilken iskall jävel på ren svenska!

När man dessutom läst hans "snyfthistoria" på Facebook och i Aftonbladet om hur synd det är om honom och hans anhöriga, där han vid BÅDA utsagorna missade/glömde att nämna det tragiska som hänt I*a och hennes familj framträder ju en hänsynslös egoist utan empati, medkänsla, sympati och heder.

FY FAN på ren svenska!
Citera
2013-07-15, 00:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men har inte Polisen sökt av Kvarnsjön då? Tipsade du om detta?

Jo, de har sökt av en massa sjöar med nästan ingen sikt alls, fyra man på 6 timmar... och lite åar och diken var de i också. Sedan talades det om draggning och hundar som känner i vatten men till slut blev det bara en hund från missing people och då bara i eldmörjan som dykarna bevisligen aldrig gjorde klar.
Citera
2013-07-15, 01:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det hade varit intressant med en bild där hissdörren var öppen.
tror du inte att hissen redan är städad IOM att avspärrningsbanden är borttagna.

http://img153.imageshack.us/img153/8236/cyk0.jpg
Citera
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Hypotes om varför blodspår inte noterats utanför huset...

Hypotes om varför blodspår inte noterats utanför huset (även om det nämnts en droppe utanför)...

Kan det vara så att kroppen burits i något, kanske i armarna på GM. Därefter har GM gått ur hissen och det har droppat på golvet. GM lade så kroppen på golvet för att öppna dörren. Genom att lägga paketet på golvet så sögs blodet ned på golvet och när paketet lyfts igen så droppar det inte.

Är det en hypotes som kan stämma med hissens läge, ytterdörrens läge och blodspåren?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Att gräva en grav tillräckligt stor för en vuxen människa kräver mer än du anar. att gräva en grop på 1-1,5 meters djup i skogen är inget 2-3 pers gör i en handvändning.
Testa själv att gräva en sådan grop i valfri skog, det är omöjligt att göra för hand.
Spåren efter ett sådant ingrepp blir dessutom uppenbara.

Materialet du gräver i avgör om det är lätt eller svårt. Att gräva på random ställe i skogen, ja, du lär slå i stubbar, sten, rötter och allt djävelberg. Att gräva på en sandstrand eller myr. Inga problem. Gräva en meter djupt behöver man inte heller göra, frågan är hur noggrann man är osv. Någon skulle kanske ha grävt 2m djupt, någon annan mest bara för att täcka över kroppen och få det överstökat. Det går inte att spekulera i tid, djup, storlek på grop eller annat, men det är absolut troligt om de känt till ett ställe att gräva på.

Det kräver dock att man just har en spade och har räknat med ett ta med sig en sådan.
Vettisjutton om de varit så taktiska.
Citera
2013-07-15, 01:02
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jo, de har sökt av en massa sjöar med nästan ingen sikt alls, fyra man på 6 timmar... och lite åar och diken var de i också. Sedan talades det om draggning och hundar som känner i vatten men till slut blev det bara en hund från missing people och då bara i eldmörjan som dykarna bevisligen aldrig gjorde klar.

Jadu, verkar som att det är brist på resurser. Krävs ju betydligt större ansträngningar än så här tycker jag. Frustrerande!
Citera
2013-07-15, 01:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Materialet du gräver i avgör om det är lätt eller svårt. Att gräva på random ställe i skogen, ja, du lär slå i stubbar, sten, rötter och allt djävelberg. Att gräva på en sandstrand eller myr. Inga problem. Gräva en meter djupt behöver man inte heller göra, frågan är hur noggrann man är osv. Någon skulle kanske ha grävt 2m djupt, någon annan mest bara för att täcka över kroppen och få det överstökat. Det går inte att spekulera i tid, djup, storlek på grop eller annat, men det är absolut troligt om de känt till ett ställe att gräva på.

Det kräver dock att man just har en spade och har räknat med ett ta med sig en sådan.
Vettisjutton om de varit så taktiska.

Myrar är sega de med pga alla gräsfibrer som går kors och tvärs...
Citera
2013-07-15, 01:03
Medlem
panzertaxs avatar
Hoppas verkligen någon av de häktade inser att det är kanske inte så kul o leva med att ha varit delaktig i ett mord/dråp/rov på halsen utan faktiskt pratar. Detta vore den absolut snabbaste vägen till att finna kroppen och komma vidare i utredningen.
Citera
2013-07-15, 01:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiqui-taca
Här är en bättre bild på blodet vid hissdörren. https://anonfiles.com/file/122eec775e629130bc496a0b242390cc

En på blodet i entrén. https://anonfiles.com/file/ed157593e6b1ea8e50435b74d717d031

TV-klippet i sin helhet. http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2390442
Kanske jag som är för trött, men jag kan inte se att den bilden visar blodet bättre.
Har jag missat nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in