2013-07-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Focus
Behöver hjälp!

Har skickat in alla mina betyg, gick ut med samlat betygsdokument från gymnasiet och har nu totalt 2300 poäng. Dessa skickades in i tid enligt anvisningarna.

Nu har mina sökningar strukits med motiveringen att jag saknar slutbetyg. Blir inte riktigt klok. Jag har tillräckligt med poäng enligt alla källor (studera.nu och antagning.se).

I meddelandet skriver de även "Om du har ett slutbetyg skicka detta omgående".

Har jag någon möjlighet att styra upp det här? Känns som att de har gjort ett misstag eller att jag fått felaktig information från Vuxengymnasiet där jag studerade mina sista kurser samt hämtade mina betyg för att komplettera.

MVH!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Slutbetyg
Citera
2013-07-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wardevil
Var kan man se vad som krävdes för att komma in på utbildningen? Och även var man ser hur man kom in - ifall de var HP eller betygen som gjorde de?

http://statistik.vhs.se
Citera
2013-07-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payo
http://sv.wikipedia.org/wiki/Slutbetyg

Gav mig inte svar på den frågan jag ställde. Jag har tillräckligt med poäng, det är redan klarlagt.

Länk: http://www.studera.nu/download/18.4149f55713bbd91756380003450/gar-i-komvux.pdf
Citera
2013-07-14, 23:54
Medlem
skywalkercats avatar
Jag kom in på Bibliotekarieprogrammet i Borås, precis som jag ville och jag är självklart nöjd. Bara väldigt rädd att alla ska vara tio år äldre än mig, astrista och bara prata om typ, sina barn. Vore ju skoj att lära känna lite vettigt folk med tanke på att jag inte är från Borås. Men det är ju ganska OT!
Citera
2013-07-15, 00:28
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skywalkercat
Jag kom in på Bibliotekarieprogrammet i Borås, precis som jag ville och jag är självklart nöjd. Bara väldigt rädd att alla ska vara tio år äldre än mig, astrista och bara prata om typ, sina barn. Vore ju skoj att lära känna lite vettigt folk med tanke på att jag inte är från Borås. Men det är ju ganska OT!

Du kommer kunna träffa "vettigt folk" på programmet, så här ser åldersfördelningen för tillfället.

<= 24 antagna 57 st, <= 24 reserv 79 st
25-34 antagna 26 st, 25-34 reserv 40 st
>=35 antagna 16 st, >=35 reserv 24 st

Lycka till
Citera
2013-07-15, 00:28
Medlem
Vad tror ni mina chanser på att komma in som reserv på någon utav dessa utbildningar är?

Sjökaptensprogrammet
Antagna (HP): 33
Reservplats (HP): 34
Antal platser: 79

Sjöfart och Logistik
Antagna (HP): 24
Reservplats (HP): 9
Antal platser: 55

Sports Coaching
Antagna (HP): 13
Reservplats (HP): 12
Antal platser: 30

Europaprogrammet, Historia
Antagna (HP): 4
Reservplats (HP): 8
Antal platser: 11
Citera
2013-07-15, 00:32
Medlem
Det ser inte så ljust ut va? Hur stor är chansen att man kommer in?

Datavetenskap SU

BI:
Reserv: 65
Antagna: 40

HP:
Reserv: 47
Antagna: 24
Citera
2013-07-15, 00:35
Medlem
NirvanAs avatar
Säg att man kommit in på sitt 5e val, något man inte är helt "pepp" på att gå, men är ändå inte det sämsta eller otänkbart... Kan man då tacka Ja till den för att "köpa mer tid" (man måste ju svara innan 31 juli för att inte tappa platsen vad jag förstått)... För tackar man Ja men kommer fram till att efter lite research i slutet av Augusti att det trots allt inte är nåt jag vill gå, att man väljer att inte starta utbildningen ändå, så funkar väl detta? eller?
Citera
2013-07-15, 02:03
Medlem
NegerHasses avatar
Sitter på reservplats 17 i BI-gruppen där antalet antagna är 25, i HP-gruppen har jag plats 21 där 25 är antagna. Ovärt att ens hoppas antar jag?

Sen det här med sena anmälningar, har lust att anmäla mig till ett program som har sen anmälning öppen, om jag har förstått det rätt ska alla som blivit antagna, även reserverna tacka nej för att man ska kunna komma in via sen anmälan? Om jag anmäler mig sent påverkar det inte mina andra val på något sätt va?
Citera
2013-07-15, 03:40
Medlem
utan.att.stannas avatar
Får man höra nån allmän gissning på chans; psykologprogramet Uppsala, i folkhögskolekvoten är 1 ( ! ) antagen. I densamma kvot är jag reserv nr 6. Kan man ha sån tur att 6 st är så loost att dom släpper en plats på ett eftertraktat program som du har lyckats få med ett skitigt folkhögskolepapper?
Citera
2013-07-15, 05:16
Medlem
varmochgosigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Får man höra nån allmän gissning på chans; psykologprogramet Uppsala, i folkhögskolekvoten är 1 ( ! ) antagen. I densamma kvot är jag reserv nr 6. Kan man ha sån tur att 6 st är så loost att dom släpper en plats på ett eftertraktat program som du har lyckats få med ett skitigt folkhögskolepapper?

Tyvärr tror jag att dina chanser är otroligt små

Satsa på hp.
Citera
2013-07-15, 07:03
Medlem
tehkaps avatar
Om jag har reservplats 4, på en utbildning som tagit in 80 pers på första urvalet (BI).. Nog borde jag väl komma in då? Eller är jag helt ute och hallucinerar?

Skulle ju vara gött att veta, om jag ska till Malmö (det här programmet), eller till Stockholm för mitt andrahandsval, där jag kom in..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in