2013-07-15, 00:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Fast bilden ska ju visa utsidan på hissdörren på I*as vån.plan. Sedan hur sneda plåtar m.m är vete tusan. Listen till vänster är nog ingen list, det är mitt i dörren tror jag. Alltså öppnas ej som en vanlig dörr utan mer som en ridå.

OK Man får helt annan syn för vad det är när man ser filmen. Det är ju ingen plåt som ligger dikt an det andra utan ytterkanten på dörrposten till hissen, precis som du säger. Det hela är filmat lite snett därav är inte kanterna som syns parallella...

Men då visar fläckarna alltså klart att något förts in i hissen och förmodligen lyfts uppåt vid inträdet i hissen. Spåren ligger dessutom mycket långt ned. Om övriga spår i hissen är lika långt ned så förklarar det varför man kan missa dem.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vem sjutton missar sådana blodfläckar? Stämmer uppgiften att tidningsbudet inte sett något och den gått i trappor, då var nog inte blodet där då. Ull-strumpa Förstod jag din info rätt här? Tidningsbudet har varit i trappan och inte sett blodet och budet har inte åkt hiss?
Budet åkte hiss.
Citera
Medlem
Presidents avatar
möjligen två blodiga fötter som kommit åt hisskanten där. då har AJ alltså burit henne utan paketering och fötterna har kommit åt där och kladdat.

eller så är det fingrar som glidit innåt.
Citera
2013-07-15, 00:07
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har tittat på en del av fyrans västnyheter, men hittar inget.
Kanske har de hakat på pappans uppgift till AB, att polisen trodde det hänt henne nåt mellan 2 och 3.

TV4 Nyheterna Väst 19.14-sändningen.

Kanske inte var den sändningen, tänkte blodspåren.
Citera
2013-07-15, 00:08
Medlem
Nicitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har man bråttom så gräver man inte så djupt, en späd och förhållandevis liten tjej kräver inte så stor plats heller, särskilt inte död. Sänker man inte ner en kista så kan du halvera mängden du behöver gräva upp och oftast när man pratar gräv så handlar det om att hitta mjuka ställen. Det är detsamma för maskhögar. Att pressa ner ett lik i fosterställning går relativt snabbt om man hittar ett bra ställe att gräva på. Jorden som blir överflödig stampar man ner ovanpå och sedan skottar man på lite lösjord för att dölja fotavtrycken.

Att gräva bland sten, stubbar osv kan vara lögn i fan o bara få upp en halvmeters krav, men sumpmark, myr, sand, myrtramp osv är det raskt gjort.

Jupp. Som sagt, förstår inte allt vattenprat alls. Utan att vara ngn expert, så är jag rätt säker på att hon är nergrävd. Varför riskera att hon flyter upp? Börjar tappa hoppet om att hon hittas. Känns som att alla famlar i blindo och jag tror att det beror på att fokus ligger på vattensök. Med allra största säkerhet var det,(minst), två personer involverade i gömmandet av kroppen. Med hjälp av en smula adrenalin, känns det ju som att det inte vore jättesvårt att gräva det som krävs. Har dom dessutom, som fritidssysselsättning, att fiska, Så vet dom var.
Citera
2013-07-15, 00:09
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Ser man på popnitarna så ser det ut som väldigt små fingrar...

Har du tittat på filmsekvensen?
Popnitarna verkar rätt stora ändå, de måste väl finnas i olika storlekar?
Citera
Medlem
återigen lutar mina funderingar åt att Ida burits iväg i en stor blå IKEA påse som många har hemma till tvätt,hon hade säkert en hemma då barnfamiljer alltid har mängder med tvätt.dom är ju rätt tåliga att att bära runt fullastade och har 2 olika handtag så man kan hänga den på olika höjd över axeln.kanske har gärningsmannen lagt nåt lakan el annan tvätt och låtsas att han skulle hem till mamsen o fixa tvätten..
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Polisen är fortsatt angelägen om att få in tips och vittnesiakttagelser. Främst från natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen och Hunneberg men även övriga tips i ärendet.

Källa: http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Pressmeddelanden/Vastra-Gotaland/Man-anhallen-misstankt-for-manniskorov-i-Trollhattan/
Mitt "väl" betyder kanske detsamma som polisens "främst".

Jag vet inte när natten slutar för polisen, min natt slutar 06:00, om jag inte är ledig, då slutar det senare.
Citera
2013-07-15, 00:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Budet åkte hiss.

Ok och budet gick inte av på det aktuella våningsplanet?
Citera
2013-07-15, 00:10
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vem sjutton missar sådana blodfläckar? Stämmer uppgiften att tidningsbudet inte sett något och den gått i trappor, då var nog inte blodet där då. Ull-strumpa Förstod jag din info rätt här? Tidningsbudet har varit i trappan och inte sett blodet och budet har inte åkt hiss?
Om blodet var på utsidan av dörren så syns det inte när dörren är öppen vilket den är om budet tog hissen.
Citera
2013-07-15, 00:11
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
När träder likstelhet in? Går väl relativt snabbt? Det är svårare att få ned en kropp i en låda, baklucka (S40) eller grav då.

...och, har likstelhetens inträde någon som helst annan betydelse hos någon som har denna blödarsjuka eller ska det vara lika hos alla oavsett diagnoser?
Citera
2013-07-15, 00:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
återigen lutar mina funderingar åt att Ida burits iväg i en stor blå IKEA påse som många har hemma till tvätt,hon hade säkert en hemma då barnfamiljer alltid har mängder med tvätt.dom är ju rätt tåliga att att bära runt fullastade och har 2 olika handtag så man kan hänga den på olika höjd över axeln.kanske har gärningsmannen lagt nåt lakan el annan tvätt och låtsas att han skulle hem till mamsen o fixa tvätten..
Prova att stoppa en vuxen människa i en blå IKEA-kasse och bära iväg den. Berätta hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in