2013-07-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och utanpå hissen, åtminstone på IFs våning.
http://img819.imageshack.us/img819/6351/7h41.jpg

Hand som dragits..... fingeravtryck? De måste haft handskar
Citera
2013-07-14, 23:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Jag vill också gärna se originalfilmen. Det är ytterst knepigt att alla spår börjar direkt vid en kant på en plåt: http://img819.imageshack.us/img819/6351/7h41.jpg

Är det som finns bakom plåten då en dörr av något slag??? Har mycket svårt att förstå vad det skall vara.
Citera
2013-07-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Enligt tidningarna och SR, fanns det ju släpspår i blodet i gången......

Då kan man kanske utesluta styckning?
Citera
2013-07-14, 23:49
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Kan det vara möjligt att IF varit vid liv i hiss och trapphus och senare dött av sina skador? blodet vid hissdörren verkar vara fingrar som dragits. troligen IFs annars kunde väl polis matcha fingeravtryck m GM.
Kikade lite på blodspåren. Vid första anblick så kan det seut som fingrsr ja, men vid närmare betraktning tycker jag mig se utdtrykning som minner om penseldrag. Kan det vara fransar på en matta?
Citera
2013-07-14, 23:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
På samma sätt som man simmar över Dalälven med full stridspackning

Det är alltså fullt möjligt. Man behöver endast en plastsäck.

Frågan är om man vill det.
Jag vet ett ställe, en av oss måste simma ut i plurret med kroppen.
Eller
Jag vet ett annat ställe, vi kan kasta henne från vägen och ingen kommer att märka något.
Citera
2013-07-14, 23:50
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag vill också gärna se originalfilmen. Det är ytterst knepigt att alla spår börjar direkt vid en kant på en plåt: http://img819.imageshack.us/img819/6351/7h41.jpg

Är det som finns bakom plåten då en dörr av något slag??? Har mycket svårt att förstå vad det skall vara.

Hissdörren väl? Måste varit öppen när avtrycken blev.
Citera
2013-07-14, 23:52
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Kikade lite på blodspåren. Vid första anblick så kan det seut som fingrsr ja, men vid närmare betraktning tycker jag mig se utdtrykning som minner om penseldrag. Kan det vara fransar på en matta?

mm det kan även vara kläder. svårt att tyda.

finns det ingen bild från hissen?
Citera
2013-07-14, 23:54
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Då kan man kanske utesluta styckning?

Precis vad jag också tänkte. Om inte överfallet hände i gången och hon sedan släpats in i läg. Men det verkar osannolikt i mitt tycke. Någon borde ha hört.... Konstigt att inget hört ngt skrik el väsen i vilket fall.
Citera
2013-07-14, 23:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Hissdörren väl? Måste varit öppen när avtrycken blev.

Hissdörr? Men om det bara är en plåt, som det verkar vara, då blir det ju både vasst och ömtåligt längst ut och varför är plåtens kant påtagligt sned i förhållande till den gråa listen till vänster?
Citera
2013-07-14, 23:56
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Det är hissdörren.
Som någon annan just skrev, den var öppen vid tillfället för utsmetningen.

Det ser man tydligt på TTELA's bilder där man kan se hissen i bakgrunden samt blodspåren på golvet på entréplan.
http://ttela.se/image_processor/1.2228197.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/wide/289872470.jpg?maxWidth=981
Citera
2013-07-14, 23:57
Medlem
Det var någon som tidigare i tråden hade teorier om att IF skull vaknat till och knallat iväg till en vårdinrättning (NÄL). Detta är ett perfekt ställe att hålla sig undan på. Sekretessen är hög om man inte själv vill tala om detta.
Någon annan kan dock inte gömma någon där.

Nu är detta nog inte troligt med tanke på gångvägen. Om hon inte fick hjälp med transport.
Av vem i så fall? Ambulans hade ju varit det enda.

Av bilden från TV4 verkar det som att någon mot sin vilja motats in i hissen.
Är det sedan två trappor upp är det väl naturligt att bruka hissen i stället för trappor.
Citera
2013-07-14, 23:58
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
En liten referens angående det här med grävande: Har en släkting som arbetat som kyrkvaktmästare/"dödgrävare" och han hade grävt ca 200 gravar för hand. Han sa att det tar 3-4 timmar att gräva en grav. Är det flera kan de ju gräva snabbare, men de har inte erfarenheten och bra arbetsredskap? + att man ska ha lämplig "jordmån" att gräva i... Kan 3 timmar vara en lämplig tidsram för grävningsalternativet? Sedan måste spade/ar införskaffas.

Har man bråttom så gräver man inte så djupt, en späd och förhållandevis liten tjej kräver inte så stor plats heller, särskilt inte död. Sänker man inte ner en kista så kan du halvera mängden du behöver gräva upp och oftast när man pratar gräv så handlar det om att hitta mjuka ställen. Det är detsamma för maskhögar. Att pressa ner ett lik i fosterställning går relativt snabbt om man hittar ett bra ställe att gräva på. Jorden som blir överflödig stampar man ner ovanpå och sedan skottar man på lite lösjord för att dölja fotavtrycken.

Att gräva bland sten, stubbar osv kan vara lögn i fan o bara få upp en halvmeters krav, men sumpmark, myr, sand, myrtramp osv är det raskt gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in