2013-07-14, 21:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Så har varit på min lilla roadtrip till Grästorp och kikat på brunnen med 3 utav mina kompisar, lyfte locket och kika ner och det var inget mer än lite vatten i den.
Jag glömde be dig kolla, men såg du möjligen en takbox i form av en likkista på DB:s tomt?
Citera
2013-07-14, 21:57
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Grymt jobb! Känns som en potentiell plats att dumpa på. Kollade ni så att det inte fanns blodrester i gräset eller i båten eller det är överkurs?

Båten hade så pass mycket vatten i sig så det kändes som om det borde ha regnat en del sedan den var i sist (om den inte tagit in vatten medan den var ute i pölen). Samtidigt var gräset ner till pölen tydligt att båten har varit ute. Svårt att bedöma när dock. Såg inget som sa att det skulle vara något skumt där dock.

Har inte fått bekräftat att det är en kräftdamm heller. Än mindre vilka som nyttjar den, men jobbar på saken. Passade även på att kolla diverse brunnslock, skogsbilsvägar, mindre uthus och förråd med halvöppna dörrar mm. Störst adrenalinkick kom vid ett dike där det plötsligt luktade kadaver. Det var innan vi såg ett utedass som stod 50 meter bort (vi verifierade att lukten kom från utedasset och det kan jag med säkerhet intyga att det gjorde)
Citera
2013-07-14, 21:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Båten hade så pass mycket vatten i sig så det kändes som om det borde ha regnat en del sedan den var i sist (om den inte tagit in vatten medan den var ute i pölen). Samtidigt var gräset ner till pölen tydligt att båten har varit ute. Svårt att bedöma när dock. Såg inget som sa att det skulle vara något skumt där dock.

Har inte fått bekräftat att det är en kräftdamm heller. Än mindre vilka som nyttjar den, men jobbar på saken. Passade även på att kolla diverse brunnslock, skogsbilsvägar, mindre uthus och förråd med halvöppna dörrar mm. Störst adrenalinkick kom vid ett dike där det plötsligt luktade kadaver. Det var innan vi såg ett utedass som stod 50 meter bort (vi verifierade att lukten kom från utedasset och det kan jag med säkerhet intyga att det gjorde)
Kollade du inne i dasset?
Citera
2013-07-14, 21:59
Medlem
Mouchinos avatar
Ägaren till marken/kräftdammen kommer att bli kontaktad imorrn kl 08.00 fick jag nyss veta. Kanske vi kan få mer svar.
Citera
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det är en rejäl bom vid vattenverket om ingen tagit bort den nyligen.
Jag var där idag. Det är bara, sedan något år, en sån där grindliknande plastbom som är olåst. Men även stängd går den köra förbi med bil. Jag lovar
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kollade du inne i dasset?
Tro mig...
Citera
2013-07-14, 22:01
Medlem
panzertaxs avatar
Jag förväntar mig att alla som är ute o rekar gör det med försiktighet. De jag anslöt med idag parkerade samtliga bilar på behörigt avstånd osv samt undvek att gå i lera mm. Även om det gått 2v så kan det finnas spår kvar. Jag förväntar mig att alla som hittar något suspekt också tipsar polisen om det. Det är inte vårt problem om de får högvis med tips, det är upp till dem att sortera, prioritera och avgöra relevans.
Citera
2013-07-14, 22:01
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Jag var där idag. Det är bara, sedan något år, en sån där grindliknande plastbom som är olåst. Men även stängd går den köra förbi med bil. Jag lovar
Jag tar dig på orden!
Citera
2013-07-14, 22:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Den kära dammen var högintressant på ett sätt. Hägnet är ett välbesökt hägn, det var otroligt mycket hjort där och visade upp sig.
Hägnet: http://www.anony.ws/kkM6

Redan innanför hägnet dök den första pölen upp. En damm med noll sikt och vass/näckrosor.
Damm1: http://www.anony.ws/kkML

Fanns två mindre pölar till där, riktigt sunkiga men kom inte åt att mäta djup. Med tanke på vegetationen så föreföll djupet vara sådär bra för att dumpa att lik.
Damm2: http://www.anony.ws/kkMa

Den större dammen, eller pölen aka "kräftdammen", hade riktigt dålig siktbas. 1dm djup på en pinne och sikten var väck.
Siktbas: http://www.anony.ws/kkMS

Ganska stor pöl ändå. En stabil bro över som syns längst bort. Inte extremt djup damm, men såg inte omöjligt ut att dumpa ett lik där. Småvak av fisk modell mindre fanns.
Dammen stor: http://www.anony.ws/kkMU

Det kanske mest intressanta med dammen var att det fanns en liten jolle där. Gräset intill där den låg var nerkört som om en bil kört väldigt nära jollen (där den låg nu iaf). Den var sjöduglig, men hade vatten i sig. Vet inte hur mycket det regnat i området sedan brottet? Jollen saknade åror och det fanns inget i närheten som verkade ha varit paddel. Dock har jollen varit ute i vattnet för inte så länge sedan då det var tydliga spår i gräset.
Jolle: http://www.anony.ws/kkMe
Gräset nerkört vid jollen: http://www.anony.ws/kkMl

Det som talade för dammen var att något sänkt i den lär inte synas eller upptäckas i första taget.
Det som talade emot var att det fanns grillplats intill + en kolmila och stället överlag kändes välbesökt av friluftsfjantar som oss. Jollen kändes riktigt märklig dock, ser inte varför man vill ro ut i denna pöl nu. Kan man fiska kräftor redan nu?

Fina bilder och bra jobbat!

Vad det gäller vattnet i jollen, skulle det kunnat bli kvar sedan man "välte" båten i vattnet, för att rengöra den, från kanske blodfläckar, eller fotspår?

Och det kan vara så att någon provfiskat. Men varför köra bilen så nära? Gammal, lat?

Det där måste ju verifieras av ägaren / fiskevattens-arrendatorn.

Ska någon fråga på plats, eller ska någon av oss ringa?
Citera
2013-07-14, 22:04
Medlem
Om det varit så mycket blod i trapphus och hiss, borde det inte finnas mycket blod vid eventuell dumpningsplats?, om man nu flyttar kroppen (måste bära) från tex; bilen via båt, bro, spång etc? En tanke bara...
Citera
2013-07-14, 22:04
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Fina bilder och bra jobbat!

Vad det gäller vattnet i jollen, skulle det kunnat bli kvar sedan man "välte" båten i vattnet, för att rengöra den, från kanske blodfläckar, eller fotspår?

Och det kan vara så att någon provfiskat. Men varför köra bilen så nära? Gammal, lat?

Det där måste ju verifieras av ägaren / fiskevattens-arrendatorn.

Ska någon fråga på plats, eller ska någon av oss ringa?

Har fått PM om en som ska ringa imorrn bitti :-)
Citera
2013-07-14, 22:05
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Klart att det går, inget är omöjligt! Jag tror bara dem har agerat i panik och velat bli av med kroppen och bilen med bindande bevis fortast möjligt. GM vet ju inte om dem har blivit iakttagna heller.

Jo, det är ett rimligt antagande men du själv säger att de tagit en rätt så krokig väg för att undvika polisen - i den delen tillåter du dem vara beräknande för att i nästa stund tänka sig att de bara vill bli av med kroppen fortast möjligt...

Det finns en massa möjligheter och den enklaste är en tur upp på Hunneberg, tippa kroppen i skogen och elda upp bilen.

Sedan kan man polera upp historien med fler och fler alternativa resrutter och slugare planering ända till att de gömt om kroppen en senare natt eller styckat den och serverat på Tre Älgar.

Det vettiga är därför att pröva olika alternativa upplägg och inte låsa fast sig vid en. Jag har till och med åkt tolv mil t.o.r. och kikat efter kroppen fast min huvudtes är att den ligger i Kvarnsjön!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in