2013-07-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Det spekulerades för en tid sen om ett släp som D.B ska ha förfogat över på något sätt. Kan det vara så att man fraktat en liten båt på det om det är så att ett släp är inblandat? Man kanske isf skulle ha koll på någon lite båt som kan vara förknippad med någon av dom misstänkta.
Bara en tanke från mig., rätta gärna till mig om jag missuppfattat

Stolleteorier som att gm och medhjälpare skulle hämtat allt ifrån grävmaskin till båt för att dumpa kroppen känns lika troligt som att de skulle ta morgonfärjan med Stena Line och dumpat kroppen i Kattegatt.

Man får nog ställa sig in på att kroppen ej kommer hittas genom Missing Peoples kafferep.
Citera
2013-07-14, 21:18
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Hur dumpar du en kropp med "vikter" i en sjö utan båt?

Om siktdjupet är 0,5 meter så räcker det ju med en meter eller så för att kroppen inte skall synas. Kom ihåg att dykarna i vissa sjöar inte såg sina egna händer...

Flera dumpningsalternativ kan tänkas
1) Tunna med hål i. Simma ut med den och när den sjunker så är det OK...
2) Surra fast några balkar skrot på kroppen och vada två personer ut
3) Ha annan typ av kärl, t.ex. en kista...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Stolleteorier som att gm och medhjälpare skulle hämtat allt ifrån grävmaskin till båt för att dumpa kroppen känns lika troligt som att de skulle ta morgonfärjan med Stena Line och dumpat kroppen i Kattegatt.

Man får nog ställa sig in på att kroppen ej kommer hittas genom Missing Peoples kafferep.
Jag kan ju känna lite så att anledningen till att vårdslöst blanda in en tredje person "F.H" är gjord pga att han kan ha någon resurs G.M vill åt.
Citera
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Samtalet som BO ringde till PT och som sedan AJ tog över har troligen då skett 02.30- 03.00.
Tidningsbudet är i hissen och det finns inget blod, troligen är hen där ca 06.30.
Grannarna upptäcker blod ca 07.30.

Troligen har kroppen tagits ut ur bostaden mellan ca 06.30 och 07.30.
Vad har hänt under dessa dryga 3 timmar?
Varför finns det så mycket blod i lgh och blodspår i hissen samt trapphuset?

Jag har en längre tid varit inne på att kroppen styckats och paketerats, kan man bortse från detta?

Tycker jag inte att man kan... men idéerna är lika många som viljorna. Tills motsatsen har bevisats skulle jag vilja säga, så det skriver jag
Citera
2013-07-14, 21:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Eftersom de får "tips" via tråden så är det kanske inte helt omöjligt att de lyckas.

Jag tycker det är lite väl vågat att dra iväg med en kropp längre än absolut nödvändigt men jag har ingen erfarenhet av dylik övning.
Citera
2013-07-14, 21:20
Medlem
panzertaxs avatar
Dagens sök har inte gett något. Ett antal personer har i grupp gjort egna sök, men jag skriver inte om alla platser. En del var mer intressanta än andra och polisen får tips på hotspots som anses vara relevanta.

Det jag kan konstatera är att det är kopiöst många bra ställen där man kan köra rätt ut med en bil och dumpa ett lik och där det kan dröja riktigt länge innan det påträffas. Massor med små skogsvägar och det tar enormt med resurser att söka av. Kanonbra att MPS tar Kabelvägen iaf, det kommer nog att ta sin tid.

Vad sägs om denna? Skogsväg på hundpromenadavstånd från DB's hem, men ändå så pass avskiljt att bara en enda stuga/boende i närheten. Skogsvägen går genom en skog och vidare ut på en fd kalhygge. Låg otroligt mycket bråt där, intresset vaknade till liv när ett bildäck uppenbarligen har blivit flyttat nyligen. Någon verkar ha dumpat bilskrot mm där, men såg inte till några bönder eller så just där.

http://www.anony.ws/kkMf
http://www.anony.ws/kkMp
Citera
2013-07-14, 21:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Ett vittne säger sig ha sett två bilar med ett släp köra upp på Hunneberg från Grästorpshållet natten mot måndag. Om en grävare använts så skulle det bara vara om man i efterhand bestämt sig för att första dumpningsstället inte var bra och därför ägnat söndagen åt att finna en bättre.

Men jag håller med dig om att man i första hand skall hålla sig till det enklaste och det enklaste att tro är att polisen har rätt i sina tidsangivelser och att dumpning/bränning alltså skett natten mellan lördag och söndag och inte efter gryningen. Polisen har givetvis frågat tidningsbuden, kontrollerat blod, telefonsamtal osv så varför skall vi tro att deras tidsangivelser är så fel?
Citera
2013-07-14, 21:24
Medlem
Hade BO dumpats från en brygga el dyl i någon sjö uppe i Hunneberg så hade hon hittats ganska omgående skulle jag tro, max 1,5m djupt stillastående vatten. Kräftdamn vet jag inget om! Men jag undrar lite hur polisen tänker när dem draggar och dyker mitt i sjöarna, hur får man ut en kropp med vikter ut dit? Det finns inga fritidsbåtar i dem sjöarna.
Citera
2013-07-14, 21:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Samtalet som BO ringde till PT och som sedan AJ tog över har troligen då skett 02.30- 03.00.
Tidningsbudet är i hissen och det finns inget blod, troligen är hen där ca 06.30.
Grannarna upptäcker blod ca 07.30.

Troligen har kroppen tagits ut ur bostaden mellan ca 06.30 och 07.30.
Vad har hänt under dessa dryga 3 timmar?
Varför finns det så mycket blod i lgh och blodspår i hissen samt trapphuset?

Jag har en längre tid varit inne på att kroppen styckats och paketerats, kan man bortse från detta?
Om jag skulle ringa två utvalda i min bekantskapskrets klockan 03-06 söndag natt. Så är ja 100% säker på att ingen skulle svara. AJ kan ha ringt så det glödde i telefonen
Eller, så har han åkt iväg och väckt DB, suttit och snackat, planerat och förberett och när det ändå är ljust ute, är det mest logiskt att komma med bil på någorlunda "normal" tid, för att inte väcka uppmärksamhet, men heller inte för sent så att alla gått upp.
Men det kan ju tagit den tid det tar, helt enkelt.

Jag är inte så säker på att det första AJ tänkte på var att frakta bort kroppen. Han övervägde nog många alternativ, som tog lite tid.

Här är lite liktyr
http://www.faltbiologerna.se/faltbiologen/livliga-lik
Senast redigerad av Tomato 2013-07-14 kl. 21:30.
Citera
2013-07-14, 21:28
Medlem
Resten av hjulen kanske fick bli sänken ,kan även legat typ en bromstrumma brevid
Citera
2013-07-14, 21:28
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ett vittne säger sig ha sett två bilar med ett släp köra upp på Hunneberg från Grästorpshållet natten mot måndag.
Det här är ständigt återkommande i tråden. Finns väl absolut ingenting som säger att det har med fallet att göra?
Citera
2013-07-14, 21:29
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om siktdjupet är 0,5 meter så räcker det ju med en meter eller så för att kroppen inte skall synas. Kom ihåg att dykarna i vissa sjöar inte såg sina egna händer...

Flera dumpningsalternativ kan tänkas
1) Tunna med hål i. Simma ut med den och när den sjunker så är det OK...
2) Surra fast några balkar skrot på kroppen och vada två personer ut
3) Ha annan typ av kärl, t.ex. en kista...

Personligen hade jag valt att bära ut kroppen inpackad i svarta sopsäckar och silvertejp. När man kommer till dumningsplatsen hade jag rullat in det hela i en presenning och sten, och tejpat ihop allt.
Sedan hade jag som dumpningplats valt en bro, eller ett vattendrag där paketet kan släppas direkt från vägen.
Inte en chans att dessa grabbar är kalla och beräknande. AJ kan bevisligen explodera lätt, men när han landar och tas av stundens allvar tror jag det är full panik och otrolig ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in