2013-07-14, 19:04
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Hundförare åker aldrig ensam. Hunden är kollegan. Sen kan andra kollegor åka med av andra anledningar.

ja? vad dillar du om? har jag påstått motsatsen?
Citera
2013-07-14, 19:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salty
Tja, han var väl inte den smartaste i klassen, det är sant. Men jag har känt killen i 20 år och kan garantera att han är helt omöjlig att provocera.

Känner du offret? Vad är hans beskrivning av situationen?
Citera
2013-07-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Frisk är hon inte iallafall. Mordförsök, samt nyligen kraftigt övervåld mot berusad man.

Liten pudel ang. hennes "sjukdom" vore passande

Men visst é hon personlighetsstörd, flatan.
Citera
2013-07-14, 19:37
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Känner du offret? Vad är hans beskrivning av situationen?

Nej han pratar om någon ovidkommande.
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Frisk är hon inte iallafall. Mordförsök, samt nyligen kraftigt övervåld mot berusad man.

Om det är samma person så är hon inte frisk nej
Citera
2013-07-14, 19:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det finns väl ganska mycket kriminellt drägg skulle jag tro. Många i den här tråden verkar tycka att denna stackars missanpassade ynglingen är bland det coolaste som finns.

Är det ascoolt att vara så snorfull att man framstår som utvecklingsstörd?

Är man polis och inte kan hantera en snorfull person som verkar utvecklingsstörd på annat sätt än att bussa en hund på honom och slå honom 14 gånger med en batong, så saknar man de mest väsentliga färdigheterna för en polis i yttre tjänst

Det där är en situation som uppstår varje helg, flera gånger om. Jag skulle kunna tänka mig att detta är det mest vanliga scenariot för en polis som jobbar i stan på en fredag eller lördagskväll.

Kan inte sluta leka med tanken vad vi medborgare skulle kunna tänka oss att göra, ifall alla poliser vi har skulle bete sig precis som hon. Ett taksim- eller tahrirtorgs-scenario är nog inte många månader borta i så fall.

Det kan ju ni, som förespråkar denna polis agerande, fundera en stund över.
Citera
2013-07-14, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blessyourheart
Det är sorgligt att polismyndigheten samlat på sig så mycket bottenskrap till personal. Med en rejäl löneökning för poliser skulle personer av bättre kvalitet söka sig till yrket.
Betalar man för skit får man skit.

Tycker poliskvinnan uppträder som ett sanningsenligt ansikte utåt för svensk polis. Det är den här skiten vi själva satt oss i genom att vara för fega och lama.

Så länge korrupta åklagare som polisen själva valt utreder polismyndigheten kommer det fortsätta vara såhär. Bra jobbat Sverige
Håller med på allt förutom löneökningen. Givetvis är det inget fel med löneökningar men bra personer som vill bli poliser finns det gott om. Problemet är dessa jäkla kvoteringar. Taser borde också finnas till hands tycker jag.
Citera
2013-07-14, 19:48
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Håller med på allt förutom löneökningen. Givetvis är det inget fel med löneökningar men bra personer som vill bli poliser finns det gott om. Problemet är dessa jäkla kvoteringar. Taser borde också finnas till hands tycker jag.

I detta fall ser jag inte hur en tazer hade varit att föredra framför att invänta förstärkning, men tazers fyller sitt syfte och borde finnas tillgängligt för polisen, problemet m,ed dom är att man kan dö av det om man lider utav hjärtproblem...har hänt många ggr i USA vid liknande incidenter där det är tveksamt om polisen bör använda det.
Citera
2013-07-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

Att ge de här galningar Tazer? Haha ALDRIG i helvete! Tvärtom bör man frånta dom deras vapen!
Citera
2013-07-14, 19:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Ta reda på fakta innan du postar strunt. Polisen larmades till platsen för att personen enligt vittnesuppgifter misshandlat två personer, sedan sprang han där ifrån och slog sönder en ruta till en portdörr för att ta sig in och gömma sig.

Får du erektion av att fortsätta fabricera verkligheten?

Släpp kuken och sluta kontaminera tråden, om och om igen, med dina ohederliga utlösningar.
Citera
2013-07-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är man polis och inte kan hantera en snorfull person som verkar utvecklingsstörd på annat sätt än att bussa en hund på honom och slå honom 14 gånger med en batong, så saknar man de mest väsentliga färdigheterna för en polis i yttre tjänst

Det där är en situation som uppstår varje helg, flera gånger om. Jag skulle kunna tänka mig att detta är det mest vanliga scenariot för en polis som jobbar i stan på en fredag eller lördagskväll.

Kan inte sluta leka med tanken vad vi medborgare skulle kunna tänka oss att göra, ifall alla poliser vi har skulle bete sig precis som hon. Ett taksim- eller tahrirtorgs-scenario är nog inte många månader borta i så fall.

Det kan ju ni, som förespråkar denna polis agerande, fundera en stund över.

Och du jobbar med dessa frågor? eller leker du kunnig?
Citera
2013-07-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Hundförare åker aldrig ensam. Hunden är kollegan. Sen kan andra kollegor åka med av andra anledningar.

Hundförare åker solo om inte någon kollega skulle vara i en hundbil, troligen inte allt för ofta. Hunden är ingen kollega det är ett verktyg och klassas som ett arbetsverktyg dvs inte en statligt tjänsteman (polis)
Citera
2013-07-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Att ge de här galningar Tazer? Haha ALDRIG i helvete! Tvärtom bör man frånta dom deras vapen!

Fryser man klippet vid 1.40 c:a, så framgår tydligt den sadistiskt orgiastiska glädjen i negrans vämjeliga ansikte, när de fullständigt onödigt täjsrar pågen. http://www.youtube.com/watch?v=pJ6EZeTIpqc
Senast redigerad av Torero 2013-07-14 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in