Jag har väntat tålmodigt på toppslätskivlingen...
Allting blir så klart och tydligt när jag tar hallucinogener, och jag har gjort det så mycket, så vad trippen försöker förmedla är något som jag redan vet typ. Jag tänkte ta en rejäl "rymdresa" nu till hösten. Jag tänkte äta mig upp till egosplittring eller egodöd och sedan "ladda ner" information ifrån det universala medvetandet som vi alla är en del av; det universala medvetandet som kopplar samman oss alla.
Medvetandet/gud/vi har skapat en organism som våran livsform kan inta i sitt system och få en slags uppenbarelse som demonstrerar hur subjektiv verkligheten egentligen är, och tripparna förmedlar ett budskap som kan vara essentiellt för att inse oss själva. Det är alltså en naturligt skapad kemisk budbärare som är perfekt "programmerad" till att integrera med det mänskliga serotonin-systemet.
Det är ett verktyg - ett läkemedel för "själen" - som lämnats lite halv-dolt av naturen för de som var ämnade dem. Det är ett verktyg för att inse sig själv och världen - lätt beskrivet. Ett "filmklipp" av direkt upplevelse ifrån "källan" som visade sig vara ett intelligent medvetande som styr existensen ner till dess minsta beståndsdel.
De demonstrerar verkligen på ett magiskt sätt hur subjektiv "verkligheten" egentligen är.
Och i höga doser - för mig iaf - så har de demonstrerat hur vi alla är ett kollektivt medvetande som tolkar sig självt subjektivt genom var och varenda en utav oss. Hur vi är gudar och skapar verkligheten etc... Att det är omöjligt att grespa oändligheten när medvetandet tolkar sig självt subjektivt genom ett mänskligt liv, eftersom att vi bara har tillgång till 1% av det elektromagnetiska spektrumet och sånt där....
Men det här visste ni säkert redan innerst inne, eller hur?
Hursomhelst om jag ska beskriva det kort så ser jag väldigt mycket fram emot vad svampen har att förmedla till mig det här året