2013-07-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan han ha börjat vid 07.30 eller 08.00 då?

Arbetade han inte som kock? Slutar dom servera mat så tidigt? Eller värmer dom upp micro mat?

Ps. Efterfrågat brunn-sök tidigare, har något sånt genomförts?
Citera
2013-07-14, 14:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Bra jobbat ni som rekat området !
Men vi behöver vara 100% säkra på att hon inte ligger i...
Skall dammen undersökas så är det draggning, snorkling, likhund som gäller.

Och, ngn. som samverkar med MPS som kan verifiera denna spot är meddelad till MPS ?

Sen är det väl väldigt dålig sikt i den där dammen.. massa växter plus vattnet är väl rätt mörkt var det nån som sa.
Citera
2013-07-14, 14:19
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Bra jobbat ni som rekat området !
Men vi behöver vara 100% säkra på att hon inte ligger i...
Skall dammen undersökas så är det draggning, snorkling, likhund som gäller.

Och, ngn. som samverkar med MPS som kan verifiera denna spot är meddelad till MPS ?

För att kunna säkerställa "om platsen fanns i GM/Medhjälpares medvetande" så måste dammen undersökas! Dammen fyller många kriterier som perfekt plats för att göra sig av med en kropp.
Citera
2013-07-14, 14:21
Medlem
Quarrels avatar
En fågel har varit inne i trappuppgången och rekat.
Citat:
1, Dörrarna till lgh här är av den typen att man måste låsa med nyckel.
2,Trappen som man ser går bara till första våningsplanet, för att komma högre upp via trappa måste man in till höger framför hissen och ta den påbyggda spiraltrappan upp. De gjorde hisschaktet i den gamla trappan och gjorde ny upp i en påbyggnad utanför.
3,När jag själv hade SVD en period så fanns den här när jag gick upp 05,30 alltså måste porten låsas upp före detta på vardagar iaf.
4, Porten låses någon gång strax efter 21.

Tidningar som kommer ut på söndag delas ut på söndag. Och nu till din senaste fråga jag sett: för att ta sig till källaren med hiss så krävs en nyckel, man sätter i nyckeln i hissen och väljer källarplan), via trappan går det inte alls. Tar man inte hissen så måste man ut och runt huset för att gå in från bottenvåningen (typ ingång till cykelkällare, tvättar man så använder man nyckeln i hissen om man inte vill släpa runt tvätten utomhus).
Texten något förkortad

Av detta kan man konstatera att GM inte gick ut genom källaren, för i så fall hade det inte funnits något blod på entréplan. Slutsatsen av punkt 1 är att ytterdörren var olåst, eller GM hade nyckel med sig. Slutsatsen i punkt 3 delar jag inte, budet kan ha nyckel.
Citera
2013-07-14, 14:22
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Sen är det väl väldigt dålig sikt i den där dammen.. massa växter plus vattnet är väl rätt mörkt var det nån som sa.

Ännu bättre ur en GM:s synvinkel!
Citera
2013-07-14, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Ja, jag börjar inse att det är bättre detta överlämnas till Polis/MPS.

Det är en kräftdam, och en massa FBare som ligger och klafsar i sörjan gör ingen markägare glad...

Dessutom behövs vana & expertis för att få detta 100%-igt.

Kan vara bråttom, vet inte hur snabba di där kräftorna är, men är di månge så går de nog fort att mumsa i sig köttet från en kropp.

Ni som kan !! Stöt på era kontakter och nätverk inom Polis, MPS och media om detta tips...
Citera
2013-07-14, 14:26
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supernatural48
Det vet jag där emot inte.

Tack! Fick ändå den info som var viktigast, att DB bott i Grästorp i 6 år.
Citera
2013-07-14, 14:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Det är en kräftdam, och en massa FBare som ligger och klafsar i sörjan gör ingen markägare glad...

Kan vara bråttom, vet inte hur snabba di där kräftorna är, men är di månge så går de nog fort att mumsa i sig köttet från en kropp.

Ni som kan !! Stöt på era kontakter och nätverk inom Polis, MPS och media om detta tips...

Japp, tror att vi behöver få Dammen undersökt, man får köra uteslutningsmetoden nu alltså. Finns inget där så kan vi avfärda den från söklistan. de kan kolla brunnen också på en gång så är den klar också
Citera
2013-07-14, 14:28
Medlem
Analstockens avatar
Citat:

Vi har ju gjort det. Vet inte varför det dröjer.
Citera
2013-07-14, 14:29
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Vid 3tiden inatt var det stort polispådrag vid ekhagarna i vargön (snett mittemot Tappen) 7 polisbilar som spärrade av gärdet och sökte efter något/någon?
Kan inte lägga in karta men Sök Tunhemsvägen, Vargön
det går att ta sig hit bakvägen från foten av hunneberg (har iaf gått för några år sedan) detta område ligger mycket bra till, på vägen från BO till DB
Hoppas verkligen dom hittat något

Tittar på Google earth tunhemsvägen , vargön...
Tar street view och vandrar söderut mot Trollhättan på cykelvägen .. efter uppskattningsvis 5-6 hundra meter går det en lång Å in från älven i kringelkrokar. Tror aldrig det är nån som rör sig i detta området och skulle vara en Å att kolla så att man kunde avfärda denna.Vet inte hur man lägger upp en länk till denna Å.Skulle vara bra om nån kunde lägga upp en länk så att vi alla kunde titta och bilda oss en uppfattning .....
Citera
2013-07-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Tack! Fick ändå den info som var viktigast, att DB bott i Grästorp i 6 år.

Ja minst 6 år, kan till och med vara lite mer. Men 6 år åtminstone är det jag kan säga med säkerhet
Citera
2013-07-14, 14:30
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Tror Panzertax och ett gäng skulle kolla upp dammen idag. Man kan ju också skicka ett mail på fb till MP. Polisen tror jag är tipsad om dammen men är inte så säker på att de ens varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in