2013-07-14, 07:40
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ooops, ser att det händer saker här! Försöker läsa ikapp någorlunda och är inte framme i slutet av tråden just nu men hoppar in ändå nu med en sak jag kom på precis alldeles nyss.

Minns att jag för länge sen satt och roade mig med Google Earth, jordklotet man kan zooma in vad man vill på världskartan och vid ett tillfälle fick jag upp närbild på ett resmål jag en gång varit till......och bilderna var gamla!! Stämde inte alls med hur det såg ut när jag själv var där och efter det hände det där igen då och då.

Alltså, om det här stämmer och det kan vara samma om nån annan kikar in Google Earth, jordgloben, så kanske man har tur och får upp ett satellitfoto "på bar gärning"?
Det kanske dyker upp i närbilden att det grävs i terrängen eller nåt annat? Hukande personer vid en sjökant/brygga/bro?
Du menar att Google plötsligt får för sig att uppdatera bilder som är flera år gamla PÅ NATTEN 6-7 Juli?
Är vi inte och nystar i VÄLDIGT tunna trådar nu?
Citera
2013-07-14, 07:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Om inte bilen kan bindas till BO genom tekniska fynd så lär den rättegången handla om försök till försäkringsbedrägeri (om bilen var försäkrad) eller allmänfarlig skadegörelse (antagligen). Jag vet inte om det finns "grov nedskräpning" men det kunde varit en alternativ rubrik.

Det hade varit intressant att veta mer om det påstådda armbandet som skulle vara funnet på brandplatsen.
Finns det några bilder på den utbrända bilen upplagda någonstans? Det hade också varit intressant att se hur utbränd den var för att bilda sig en uppfattning om sannolikheten för tekniska fynd av betydelse. Tekniska fynd behöver ju inte vara DNA, det kan ju konstateras att bilen hade 2 olika mattor i bagaget t.ex.
Hur menar du?
Att de funnit brunna rester av nåt som kan knytas till IF, t.ex en matta.
Citera
2013-07-14, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgis
Han har fått en hel del livshotelser pga idioter som har spekulerat vilt här på fb. Jag skyller inte helt och hållet på fb men den här tråden är nog inte helt oskyldig i händelseförloppet. Inte nog med det så blev han nerspöad och skuren i ansiktet av 4 pers i rånarluva. Som om inte detta var nog så blev han nyss misshandlad igen på stan. Så fort någon har blivit mördad så spekulerar vissa människor vilt utan att tänka på konsekvenserna det kan ha tack vare deras innersta önskan att leka internetdetektiver. Det räcker nu. Som tur är har han "bara" blivit misshandlad än sålänge.

Skulle det vara av den anledningen så finns det tre andra som skulle bli misshandlade långt före killen som blivit det. 99 procent av de som skriver härinne tror att det är AJ och spekulerar om honom. Så hade våra spekulationer här varit anledningen till att nån skulle bli misshandlad så är det i så fall AJ. Så det köper jag inte. Jag tror mer på att det är en drogskuld eller AJs vänner som antingen tror på hans skitsnack eller tror att en misshandel eller två får blickarna från AJ.
Citera
2013-07-14, 08:10
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Undrar om man kan få någon klarhet huruvida AJ var inblandad i moskébranden eller inte? Satt han häktad, tuttade han på eller är det skryt från AJ själv?
Hittade det här inlägget:

https://www.flashback.org/sp25192519
https://www.flashback.org/sp14769052
Ett sätt att få klarhet kan vara att läsa denna tråden.
(förhandstips: Den allmänna meningen är att han satt häktad för "somaliemisshandeln" medan moskén brann. Mao svårt att få bättre alibi)
Citera
2013-07-14, 08:16
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurgis
Han har fått en hel del livshotelser pga idioter som har spekulerat vilt här på fb. Jag skyller inte helt och hållet på fb men den här tråden är nog inte helt oskyldig i händelseförloppet. Inte nog med det så blev han nerspöad och skuren i ansiktet av 4 pers i rånarluva. Som om inte detta var nog så blev han nyss misshandlad igen på stan. Så fort någon har blivit mördad så spekulerar vissa människor vilt utan att tänka på konsekvenserna det kan ha tack vare deras innersta önskan att leka internetdetektiver. Det räcker nu. Som tur är har han "bara" blivit misshandlad än sålänge.
Hittar du nånstans i denna tråden någon pekat ut honom som skyldig och fått medhåll?
Min känsla är att eventuella utpekanden skett utanför denna tråden. FlashBack och FaceBook förkortas på samma sätt.....
Citera
2013-07-14, 08:39
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hur menar du?
Att de funnit brunna rester av nåt som kan knytas till IF, t.ex en matta.
Mnja... Det var bara ett exempel. Det jag faktiskt hade i tankarna när jag skrev det var en matta tillhörande en annan bil... Det har att göra med ett alternativt förlopp till det som ses som troligt i tråden men involverar två bilar.
Citera
2013-07-14, 09:10
Medlem
Om SB blivit överfallen och knivskuren pga den här tråden, så borde väl AJ och TB ligga riktigt risigt till ?? Eftersom SB aldrig varit aktuell som GM i denna tråden.
Citera
2013-07-14, 09:22
Medlem
Nu kom äntligen ett bra inlägg om vad som är relevant i detta brottmål och med det en bra sammanfattning.

AJ. Blev automatisk huvudmisstänkt då han verkar vara den som sist kan bindas till brottsplatsen.
Givetvis spelar hans bakgrund in men även till det hans suspekta beteende med hans " semester " efteråt.
Därifrån är det inte så svårt att räkna ut att de två som nu sitter häktade kan spåras bindas ihop med Aj. Dels via telenontrafik med bäring mot vissa master. Förmodligen nära offrets lägenhet, men kanske även till den utbrända bilen.
Normalt brukar rätten vid häktningsförhandlingarna sätta ribban lågt gällande bevisbördan och häkta lite hur som helst vid minsta lilla misstanke.
Nu lägger polisen sitt pussel och inväntar ytterligare pusselbitar, så som svar på DNA samt ytterligare förhör.
Polisen har inte så stora resurser som att söka av stora områden hur som helst!
31 åringen som satt gråtandes efter att det fastställdes att han var häktad, är nog polisens stora förhoppning om att han skall bryta ihop och ge dem mer information som leder till fällande domar.
Givetvis är det besvärande att man ännu inte funnit någon kropp. Det är där som folk på FB. Och MP. Kan bidra med hjälp och som löser detta fall.
För just nu, har nog polisen en klar bild om vad som har hänt den aktuella natten. Men som sagt saknar viktiga pusselbitar för fällande domar.
Citera
2013-07-14, 09:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Nazistintresset är tydligen inte bara något grabbarna ägnar sig åt. Även flickvännen till DB har det intresset eller har hon köpt presenter till db? http://www.google.com/search?q=Zombiestalkk%28+tradera
Citera
2013-07-14, 09:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nazistintresset är tydligen inte bara något grabbarna ägnar sig åt. Även flickvännen till DB har det intresset eller har hon köpt presenter till db? http://www.google.com/search?q=Zombiestalkk%28+tradera
Militärintresse och naziintresse är inte samma sak.
Citera
2013-07-14, 09:34
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Militärintresse och naziintresse är inte samma sak.

Så du menar att det är militärintresse som gör att DB har en massa nazistföremål?
Citera
2013-07-14, 09:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Så du menar att det är militärintresse som gör att DB har en massa nazistföremål?
Nej, det menar jag inte. Men jag drar inga slutsatser av att någon köper militärartiklar på auktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in