2013-07-13, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Tror du verkligen dem har det 24/7?
Jag vet inte, jag frågade.
Citera
2013-07-13, 22:37
Medlem
MrBubss avatar
Har informerat Polisen om att misstänkt GM för människorov i Trollhättan och misshandel i Vättersnäs i Jönköping under fredagseftermiddagen kan vara samma person som dessutom äger en röd och skadad motorcykel.
Citera
2013-07-13, 22:42
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Det har jag missat. Men alltså; killen som var på upptäcktsfärd, som skrev om bössan skämtade väl bara? Jag tog det inte superseriöst, liksom. Tänkte typ att där yrar han omkring och är lite skrajsen för att han snokar ute på landet, haha! Festlig kille, för övrigt!

Men någon annan borde dra dit. Eller samma kille igen, då. Om han vill. Men hur letar man lik på egen hand? Är det ok att bara gå ner i vattnet och gräva rundor (vet inte hur djupt det är, alltså). Vågar man ens göra så? Jag vet inte riktigt hur förruttnelseprocessen går till, men om någon legat nedsänkt i vatten i 2 veckor bör det väl räcka för att traumatisera de flesta. Hur gör man? Ni som vill åka till dammen; hur tänker ni söka igenom vattnet om ni väl hittar platsen?

Det var jag som var där i går. Men gps:n på telefonen visade mig åt helvete fel, så jag var på helt fel plats; vilket jag fick reda på när jag kom hem igen efter att ha fått pm om det. Nu vet jag däremot på ett ungefär var dammen är, åtminstone vilken gård det gäller, men jag vet inte vart jag ska svänga för att ta mig dit. Jag har åkt förbi gården en miljard gånger, men att det skulle finnas en damm där någonstans hade jag inte en aning om.

PM:a om det är någon som vill ha följe ut dit. Jag vågar nog inte åka själv.
Citera
2013-07-13, 22:43
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Nej, jag skrev i ett tidigare inlägg om var jag hypotetiskt skulle ha lagt ett BO och då var det mot Hjärtum/Öresjö (sök på mina tidigare inlägg).
På vägen till Öresjö finns/fanns en gammal skrot/sopstation. Har någon av de inblandade kontakter där?
DB är ju uppenbarligen intresserad av skrot och bilar.
Det finns faktiskt både en gammal bilskrot och en gammal soptipp på vägen mot Öresjö. Den senare cyklade jag förbi för några veckor sedan och där luktar det inte hallon direkt, så jag antar att de fortfarande tippar rötslam från reningsverket eller liknande där.
Citera
2013-07-13, 22:44
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giove
Nu när du skrev Velanda slog det mig att ravinen, under gamla järnvägsbron, kanske är ett bra ställe att söka på. Där brukar folk fiska ibland i Slumpån, som är lite ström just där. På väg dit finns sommarstugor som då och då utsätts för inbrott utan att nån märker nåt. Brukar vara en del buskörning på grusvägarna där också så ingen hade reagerat över att det kom en bil varken på natten eller tidig morgon. AJ och hans co hängde säkert där o festade då o då på det glada 90talet precis som vi andra gjorde, så han borde vara bekant med platsen.

Edit: Plus skogen på väg dit är riktigt tät och snårig och ingen plats där folk brukar gå, annat än på grusvägen. Har varit och sökt en bortsprungen hund en gång där och det går knappt att tränga sig in i skogen på vissa ställen.

Kan du få fram platsen på google maps tror du?
Citera
2013-07-13, 22:48
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenSmith
Ringde och tipsade snuten nyss. Hon tackade för hjälpen med att koppla ihop händelserna. Vi får se vad som händer. Skulle va skönt om dom kunde klippa fanskapet nu....

Bra!! Kanske är detta som behövde hända nu för att kunna plocka in honom. Sen motorcykeln har väl polisen letat efter eller? Gjorde de nån analys på den i samband med att han satt anhållen?
Citera
2013-07-13, 22:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Tror du verkligen dem har det 24/7?

Det hade de enligt källa inom polisväsendet på t.ex en viss pyroman. Det var 24/7.
Ingen aning om hur det är i detta fall, men det är trots allt en huvudmisstänkt mördare.
Citera
2013-07-13, 22:53
Medlem
gioves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan du få fram platsen på google maps tror du?

Tyvärr är jag helt novis på google maps, men om det räcker med en skärmdump så finns den här:
http://www.ladda-upp.se/bilder/eisjrvxyfrgip/ så kanske nån som är mer bevandrad lägga platsen på en rörlig karta?

Det är ca 1 mil dit från I*das lgh. Jag har inte varit där på flera år så jag vet inte hur vägen ser ut nu, men på den tiden gick det att köra bil ända ner om man inte var så rädd om bilen, det går också att korsa ån och ta sig upp på andra sidan och då kommer man ut på ytterligare småvägar som kan ta en bakvägen till Grästorp, eller till Hunneberg via Hullsjön.
Citera
2013-07-13, 22:56
Medlem
SparkMans avatar
Längst ner på sidan 6, den 24e juni:

"Ibland ska man ha tur ... Det blev jag påmind om när jag precis höll på att smälla med en bil... Asfaltskänningen var total men förutom ett repat avgasrör, repor i hjälmen och ett blinkersglas så kunde jag resa mig, borsta av gruset och åka vidare oskadd. NU är det jag som tar en whiskey med grannen och är lite extra ödmjuk resten utav kvällen. ÄNGLAVAKT"

http://img196.imageshack.us/img196/5089/ra1.pdf
Citera
2013-07-13, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tyvärr är jag helt novis på google maps, men om det räcker med en skärmdump så finns den här:
http://www.ladda-upp.se/bilder/eisjrvxyfrgip/ så kanske nån som är mer bevandrad lägga platsen på en rörlig karta?

Det är ca 1 mil dit från I*das lgh. Jag har inte varit där på flera år så jag vet inte hur vägen ser ut nu, men på den tiden gick det att köra bil ända ner om man inte var så rädd om bilen, det går också att korsa ån och ta sig upp på andra sidan och då kommer man ut på ytterligare småvägar som kan ta en bakvägen till Grästorp, eller till Hunneberg via Hullsjön.
Jag lägger in den på min karta, men är det den röda eller den blå kartnålen som gäller?
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

Bra tips!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det hade de enligt källa inom polisväsendet på t.ex en viss pyroman. Det var 24/7.
Ingen aning om hur det är i detta fall, men det är trots allt en huvudmisstänkt mördare.

Tror inte polisen har de resurserna, tyvärr. Å skulle de ha span på GM, så tror jag att han vet om det och smiter ifrån dem på något sätt, om det skulle vara aktuellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in